Recenze (254)
Ivánku, kamaráde, můžeš mluvit? aneb Tak to mi ho teda vyndej (2005) (divadelní záznam)
Samotná divadelní hra je spíše průměrná. Námět samotný bohužel nevydá na víc než oněch 35 minut, zbytek jsou písničky. To, co bych ale vyzdvihl, jsou natočené improvizační šoty "Jak jsme ...", které bych hodnotil za 5*. Duo Polášek + Čtvrtníček je grandiózní.
Vrtěti psem (1997)
V případě, že pro diváka není novinkou to, jak lze manipulovat s veřejným míněním, tak se velmi těžko hledají pozitiva. Jinak totiž tento snímek nenabízí vůbec nic. Překombinovaný scénář bez špetky uvěřitelnosti. Humor bohužel nefunguje vůbec. Napětí, dramatičnost ani zajímavou zápletku nenajdete. Z celého snímku jsem měl silný lacině-televizní dojem.
Účastníci zájezdu (2006)
Tuhle slátaninu měl točit Troška, abych řekl pravdu, tak mi chvílemi připadalo, že to opravdu natočil on. ... Až na vybrané herce to byl jeho film.
Špatná výchova (2004)
Špatná váchova je nebo není "špatná" ??? 3,5*
Třpyt v trávě (1961)
V literárním slova smyslu to romantické je, dokonce bych řekl, že je to jeden z mála romantických filmů vůbec. Určitě také stojí za to vyzdvihnout psychologický rozměr snímku, který mě osobně oslovil hodně. Bylo to trochu zidealizované, ale na obhajobu E. Kazana musím říci, že to jinak snad ani natočit nešlo, jinak by totiž na diváka nepřenesl to, co chtěl, ... mladickou nerozvážnost, zmatenost a rozervanost duše. (viděl jsem pouze druhou polovinu snímku, kterou tímto hodnotím)
Sexy bestie (2000)
Nejslabším článkem tohoto filmu je námět, což je velký problém... Snad bych doporučil podívat se pouze na scénu v letadle, při které jsem vyprsknul smíchy. Jinak nic moc.
Carne (1991)
Velmi zajímavý psychologický snímek o řezníkovi a jeho velmi zanedbané, mentálně zaostalé dceři, která ještě ke všemu vůbec nemluví. Otec ji celý život chrání a vychovává způsobem, který je velmi asociální a bizardní. Je to velmi hutný psychothriller.
Přepadení vlaku z Pelhamu (1974)
Tohle je film podle mýho gusta! Napětí od začátku až do konce a ironického humoru plný koš. Scénář je přímočarý, ale hlavně není překombinovaný, což se bohužel u podobných snímků stává často. Matthau hraje zase skvěle, jeho úvodní procházka s japončíky byla nádherná. :-D Nakonec i pointa vyšla krásně. Výborný film.
Otevři oči (1997)
Dle mého názoru je tohle mnohem lepší snímek nežli Věčný svit neposkvrněné mysli nebo Nauka o snech. Tyto dva snímky hrály na trochu lacinou strunu romantické krásy. Kdežto tento snímek líčí "sny" v reálnějších obrysech. Navíc Amenábar dokázal velmi zajímavě vykreslit charaktery a psychologii všech hlavních postav. Mě osobně se třeba hodně líbila postava doktora Antonia.
Horizont události (1997)
Největší škoda je, že snímek nezůstal na posledních 30 min. v žánru Sci-Fi. Co se dá holt dělat. Celý snímek je asi nejvíce inspirován Kubrickovou Vesmírnou odyseou a to nejen obsahově (loď vs. posádka) ale také vizuálně. Okrajově by se pak dal hledat vliv Solarisu a Hvězdné brány. Přičemž můj soukromý názor je, že vliv rodiny Vetřelců tam NENÍ. Myslím, že kdyby zápletka i vyvrcholení zůstalo obsahově v původním tématu "loď x posádka" a pointa byla ve stylu Carpentrovi Věci, tak bychom se dívali na průměr 90%.