Recenze (139)
O zvířátkách pana Krbce (1977) (seriál)
Jeden z nejlepších večerníčků. Zvířátka pana Krbce mají milý humor a perfektní dabing, co víc si přát.
Austrálie (2008)
Je to tak na tři a půl hvězdičky. První polovina filmu je přesně to, co jsem od Austrálie očekávala, nádherné krajinky a lovestory. Bohužel po finále číslo jedna v Darwinu film pokračuje, ale už ne s tak jasně vymezeným scénáristickým cílem, diváka čeká ještě hodina čekání na to, které finále je to opravdové. Konec je kýčovitý a vypořádání se záporákem jakési křečovité. Nejlepším hercem je pro mě asi malý míšenec Brandon Walters.
Náš vůdce (2008)
Die Welle jsem viděla v rámci hodin němčiny na gymplu v originálním znění. Nejzajímavější věcí na filmu je ta myšlenka, jak se může z inteligentních individuí během týdenního experimentu stát zfanatizovaný tupý dav. Místy z toho mrazí...
Karol (2005) (TV film)
Tak tohle na mě zapůsobilo. Viděla jsem Karola úplně náhodou před několika lety někdy o vánocích v televizi a i když jsem to neviděla od začátku do konce, tak si určité scény pamatuju dodnes. Rozhodně to není zpracováním ani herci, to bylo dost televizní, ale příběh má hodně co do sebe. Budu si muset tento film někdy zase osvěžit.
Poslušně hlásím (1957)
Rudolf Hrušínský jakoby se pro roli Švejka narodil. Zbytek už obstará skvělá knižní předloha.
Slavnosti sněženek (1983)
Dvojka Menzel-Hrabal nemůže zklamat. Zvlášť když se k tomu přidají dobří herci ve skvělé formě a spousta dnes už legendárních hlášek. Film v podstatě nemá nějakou extra výraznou dějovou linku, je složený z epizodek jednotlivých postaviček obývající Kersk. Ale jako celek to funguje báječně, mile, lidsky a hlavně je to uvěřitelné, krásně to vystihuje českou náturu. Dřív jsem filmu zazlívala depresivní konec, ale teď už chápu, že bez něj by to celé nefungovalo.
Vrchní, prchni! (1980)
Tenhle film z dílny "tatínků Cimrmana" je pro mě naprostá klasika a srdcovka. Má to spoustu vtipů, legendárních hlášek, sympatické herce, nezapomenutelnou titulní píseň. Co víc si přát?
Expendables: Postradatelní 2 (2012)
Super akce, o příběh tu až zas tolik nejde. Ale ta akce je vážně parádní, přehledná, dobře sestříhaná. Líbí se mi, že je to celé bráno s nadsázkou, což je patrné už od nástupu jednotlivých herců na scénu. Celé je to svižné, zábavné a místy i vtipné. Sečteno a podtrženo to splnilo moje očekávání a malinko je i předčilo. Na plných pět to ale není ;)
Byl jednou jeden král... (1954)
Krásná vánoční klasika, plná nezapomenutelných scén. Taky krásná ukázka z toho, že z pohádky se dá udělat s trochou vůle i inteligentní komedie bez trapného pitvoření, jak je to bohužel v dnešní době zvykem
Whose Line Is It Anyway? (1998) (pořad)
Můj nejoblíbenější pořad tohoto typu. K Whose Line Is It Anyway jsem se dostala přes videačesky a vždycky se těším, až lidi odtud přeloží novou scénku. Ne že bych neuměla anglicky, ale pokud bych se dostala k nějaké obsáhlejší databázi epizod, tak by mě od obrazovky asi nikdo neodtrhl. Samozřejmě jsou slabší a silnější díly, ale tak je to se vším. Tento pořad mě zkrátka hrozně baví, moje nejoblíbenější hry jsou scénky z klobouku a rychlá změna. Naopak moc nemusím zvukové efekty. Nejstylovějším kouskem je vypravěčský počin Colina a Ryana ve stylu film noir s tématem pizzerie a z těch čtyř mám nejraději Ryana :-D