Recenze (69)
Trabantem až na konec světa (2014)
Tohle jsem musela vzhledem ke skvělému hodnocení vidět v kině. Příjemný cestopis a nádherná exotická krajina, ale 40. nejlepší film? Tak to ani náhodou! Cestování trabantem a banda kluků, co se ráda hrabe v motoru, pro mě jako pro zapřísáhlou backpackerku s knížkou stále při sobě asi nemá to správné kouzlo. 3 hvězdy a šmitec.
Otravný chlap (2006)
Film není nekvalitní, ale pro mě byl nudný k neukoukání. Musela jsem se dívat na etapy a povedlo se mi vyžehlit spoustu prádla. Katarze se nedostavila a lepší hodnocení filmu nevykoupí ani originální námět.
Philomena (2013)
Uchichtávala jsem se při střetu cynického přechytralého Martina s Lee, která navzdory svému věku vnímá svět dětsky rozzářenýma očima. Příběh, který je trochu o tom, že hlubokou vírou lze maskovat prachsprosté opovržení. Nesouhlasím s hodnocením, že Philomena je "doják". Lee není žádná ufňukaná chudinka a kromě silné katolické víry je vybavena pokrokovými názory.
Velká ryba (2003)
Originální, ale pro mě osobně - podotýkám, že vzhledem k tématu - protivně americké. Hledání vztahu syna k umírajícímu otci mi v takto stylizované a odosobněné formě nesedlo. Hrozně mě rozčilovala scéna, ve které se otec naposledy koupe ve vaně a povídá si se svou ženou. Proč? Protože se koupal plně oblečen.
Nevinnost (2011)
Myslela jsem, že vím přesně, jak jsou karty tohohle příběhu rozdané. Nečekané rozuzlení vykouzlilo 4 hvězdičky. Propracovaná psychologie postav. Nadprůměrný film v českém rybníčku.
Lovci hlav (2011)
Ve svém žánru spíš nadprůměrný film. Vtipný nepředvídatelným způsobem. Tři hvězdičky, protože jsem se na konci ztratila v tom, kdo, koho a čím měl vlastně zabít.
Rozhovory s mým zahradníkem (2007)
Skvělá úvodní scéna s petardou na dortu, která vtáhne do děje. Pak to jde trochu z kopce, nejen s hlavním hrdinou, ale také s pozorností diváka. Typický francouzský film: sociálno&intelektuálno.
Báječný hotel Marigold (2011)
Příjemná, dobře udělaná oddychovka bez velkých uměleckých ambicí. O vyrovnávání se se stářím optimisticky. Skvělé herecké obsazení a exotické prostředí.
Druhá šance (2012)
Nejlepší film, který jsem o tématu vyhaslého vztahu viděla.
Julie a Julia (2009)
Zdánlivě se toho moc neděje, ale nakonec jsem se nemohla odtrhnout. Film jsem viděla dvakrát, přečetla si Juliin životopis a vařím podle jejího DVD. Je krásné pozorovat Julii Child v podání Meryl Streep, jak postupně propadá kuchařské vášni. Nakrájí vagón cibulí a nedá se odratit ani protivnou ředitelkou Cordon Bleu. Příběh člověka, který se našel a který po sobě poctivou prací vykonávanou s láskou zanechal nesmazatelnou stopu.