Recenze (68)
Strom života (2011)
Ostudně podhodnocený film. Popravdě, Strom života jsem nikdy nedokázal shlédnout jednorázově a dlouho jsem přemýšlel nad tím, o čem tento film vlastně je? Je to o smrti člověka a čekání na odpověď zhora? Nebo je to o boji Jacka s despotickým otcem, který ovládá celou rodinu? Odpověď je asi prostá: Je to o životě, životních překážkách, vyrovnávání se s nepříjemnými událostmi. Když pominu nevhodnou pasáž s dinosaury, tak se mi film velice líbil. Kamera byla famózní, nádherné záběry. Hudba skvělá (Ve filmu zazněla i Vltava od B.Smetany). Dávám filmu pět hvězdiček, abych to hodnocení vykompenzoval.
Stud (2011)
Tak trochu jsme ten film rozebírali po odchodu z kina. Já osobně jsem měl velký problém popsat svoje pocity a říct k tomu objektivní názor. Nevěděl jsem moc, co si o tom filmu mám myslet. Až s odstupem času mi došlo, že to vlastně nebylo ani zlé, ani prázdné. Byl to reálný obraz této doby. McQueen chce evidentně točit netradiční filmy, naservírovat divákovi netradiční pohled na určité téma a donutit diváka k zamyšlení. Takže hlad i stud máme za sebou. Co nám naservíruje příště? Myslím si, že už jsme hladoví...
Člověk bez osudu (2005)
Před časem odvysíláno na ČT2 (Filmový klub). Dnes jsem se k tomu po dlouhé době dostal a mám radost, že jsem si vzpomněl. Je to jeden z mála filmů, který budu chtít vidět ještě jednou. Osobně hodnotím pětkou a nelituji ztraceného času.
Všemocný (2011)
Vizuálně velice povedené dílko. Děj nenudí, občas dokonce nadchne. Kamera je výborná, efekty jsou nápadité. Zkrátka velice příjemná oddechovka o nadopovaném muži se čtyřciferným IQ. :)
Králova řeč (2010)
Čekal jsem snobárnu, která bude laciným způsobem útočit na divácké emoce. Kupodivu jsem se dočkal skutečně kvalitního snímku. Dávám 4 hvězdy a nelituji ztraceného času.
Síla lidskosti - Nicholas Winton (2002)
Nicholas Winton je přesně ten typ hrdiny, kterých je na světě málo. Neváhal pomoct, nedělal nic pro sebe a nikomu neměl potřebu říkat, co vlastně udělal. Byla to pro něj samozřejmost.
Generation Kill (2008) (seriál)
Nečekal jsem, že uvidím tak reálný pohled na válku v Iráku, když se jedná o americkou tvorbu. Příjemné překvapení...
Proboha! (2008)
Bill Maher je sice neskutečný klaun, který se rád vyžívá v provokaci, ale já jsem se bavil snad celou dobu při sledování tohoto dokumentu. Je to zkrátka pořad pro všechny různé ateisty, agnostiky a další bezvěrce. :)
Neopouštěj mě (2010)
Never let me go si zaslouží o dost vyšší hodnocení. Film je to sice dost smutný, melancholický a depresivní, ale jakousi zvláštní formou nám ukazuje, čeho je lidstvo schopné.
Lidice (2011)
Nevyložte si to nějak špatně, ale já osobně jsem byl tak trochu zklamaný tím podáním Lidic pod taktovkou Petra Nikolaeva. Lidice si dle mého názoru zaslouží víc.