Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (5 321)

plakát

The Face of Fu Manchu (1965) 

Fu Manchu se zmocní profesora Mullera, který je jen kousek od děsivého objevu - ze semen černého máku vytvořit pomocí destilace smrtící látku, která by se stala v rukou šílence, zde Fu Manchu, zkázou lidstva. Důležitou roli tu má profesorova půvabná dcera Maria (Karin Dorová), stejně jako padoušská dcera Fu Manchu, Lin Tang. Vcelku svižný díl a v rámci série jeden z nejlepších, kde si smrt vybere pořádnou daň. Mně tedy štvalo, že po většinu času jsou žluté opice na koni, ale chápu, že pokud má dobro triumfovat, musí být zlo dostatečně velké. Samozřejmě souboje jsou taková fackovaná, ale to už k těmto filmům patří. Hodnocení z minulosti ponechávám, byť ty 4* dost zeslábly.

plakát

La mansión de la niebla (1972) 

Pět lidí se ztratí v mlze, když se jim ztratí cesta, po níž jedou, a postupně skončí u starého hřbitova. Vedle stojí dům, ve kterém se svítí, a tak se tam setkají při hledání útočiště. V domě pobývá dívka, co bydlí sice ve vzdálenějším městě, ale tento dům jí patří. Odkázala jí ho teta, co byla údajně čarodějnice. A svým hostům sdělí, že ve vedlejší vesnici kdysi zemřelo záhadnou smrtí 12 lidí, údajně je měli na svědomí vampýři, zbytek se raději odstěhoval. Zdá se však, že zdejší pohřbení nejsou zcela mrtví...Vizuálně - s krásnými přirozenými barvami -  a hudebně vydařený gotický horor, co se v závěru přehoupne trochu jinam, ale to mi vůbec nevadilo, páč to není ojedinělý případ v rámci žánru. Hřbitov, hustá mlha, katakomby, tajemná hrobka a děsivé postavy mezi hroby. Nechybí krev, pavučiny ani trocha nahoty. Samozřejmě dnes asi hlavně pro skalní fanoušky, mezi něž se skromně počítám.

plakát

A.A.A. Massaggiatrice bella presenza offresi... (1972) 

Cristina už nechce bydlet u rodičů, kteří mají sice peněz dost, ale jí už domácí klec nebaví, a tak se rozhodne osamostatnit se. Bydlí tedy s kamarádkou Paolou a najde si práci masérky. No, ve skutečnosti šlapky, ale jen pro bohatou klientelu. Otec se s tím nehodlá smířit, ale Cristina má svoji hlavu. A ačkoliv má přítele, vydělávání tělem se jí zalíbí, a proto s tím nehodlá přestat. Navíc se seznámí s Oskarem, co jí dělá manažéra (= pasáka). Jenže její klienty začne někdo podřezávat jak slepice, a tak se o ni zajímá policie. Na to, že Fidani je vydáván za naprosto neschopného režiséra, je tohle vcelku průměrné a stravitelné giallo, jehož největší devizou je nahá Paola Senatore, co v některých scénách vypadá jako Zdena Studénková. Smrtící zbraní je břitva a vrah má...žluté gumové rukavice na nádobí...

plakát

The Vengeance of Fu Manchu (1967) 

Především dobrodružný díl ze série o proradném Fu Manchu se tentokrát odehrává hlavně v Číně. Vedle šikmookého Lee je zde ještě jeden zloduch - úlisný Rudy, kterého ztělesnil Horst Frank, představitel řady filmových padouchů. Ač se ve filmu vystřídá řada různých lokací - Londýn, Paříš, Šanghaj, moře, přístav, hory, palác Fu Manchu - tak se film poměrně dost táhne. Tam, kde byly bondovky svižné a wallaceovky strašidelné, tam příběh lapá po dechu a malinký děs snad nažene jen rozpálené železo na dívčí kůži. Na druhou stranu mě potěšili známí herci, pěkná příroda (a mohlo jí být více) i starý Londýn. Takže slabé 3* dám.

plakát

Dementia 13 (1963) 

Kombinace gotického hororu a slasheru má milosrdnou stopáž, napínavý příběh a obstojné herecké výkony. Prostředí zámku je samo o sobě tajemné, o rybníku ukrývajícím tajemství nemluvě. Vrah je vyzbrojen sekerou, vděčným to vraždícím nástrojem. Šokující gore samozřejmě nepřijde, ale letící useknutá hlava nechybí. A pak jsou zde dvě blondýnky, kdy Mary Mitchelová je tou půvabnější. Coppola samozřejmě využil oblíbená klišé - záběry jen na nohy, hra stínů, smysl pro detail a postava vraha zahalená temnotou. I když ke konci už asi leckdo tušil, kdo je vrah, jeho odhalení bylo epické. I po letech jsem spokojen, a proto hodnocení z dřívějška ponechávám.

plakát

Love (2015) 

-Žít se ženou je jako sdílet lože s CIA.- I přes hojné pornografické scény není film lacině vulgární, protože je tam ona umělecká složka, co jej nad spotřební porno povyšuje. Líbila se mi formální stránka, kdy příběh byl rozbit na cimpr campr a následně poskládán, takže se občas některé střípky proházely. Nakonec ale vše do sebe zapadlo. Samozřejmě nic pro puritány, naopak jen pro vnímavé. Běžný divák tak může vidět pouze explicitní chaos, a pokud po úvodní scéně film nevypnul, pak těžko obhájí, že ho chtěl dokoukat, aby ho mohl poplivat. Asi jako když cenzoři zabavovali porno a pak si ho ve skrytu domova užívali. Vedle celé řady otázek lze vypíchnou tu, zda sex je láska, nebo ne. A režisér neopomněl zakomponovat do filmu i své jméno a příjmení. Z hudebního doprovodu mi asi nejvíce sedli Pink Floyd.

plakát

The Split (1959) 

-Jsi experiment, který nevyšel. Promiň.- Typický béčkový produkt padesátých let, který je svižný a rychle směřuje k cíli. Dnes především pro sběratele obskurních starých hororů s přesahem do sci-fi, kterým rozhodně nedoporučuji číst zdejší obsah, protože pak už si mohou pustit rovnou posledních deset minut. Výborná hudba, herecké výkony kupodivu obstojné a speciální efekty na svoji dobu solidní. Příběh samozřejmě kráčí ve šlépějích podobně laděných filmů i literárních hororů o šílených vědcích a jejich ještě šílenějších experimentech, což by zarytým fandům nemělo až tak vadit. Každopádně alespoň lze hádat, zda film dopadne dobře, nebo nikoliv.

plakát

Nebezpečná přání (2002) 

Až v závěru divák pochopí, proč jde o příběh s talismanem plnícím přání a současně o slasher. Vražd ovšem moc není, vše se rozjede až ve druhé polovině, a navíc gore mizivé, byť se nabízelo. Uříznutou hlavu tak vidíte až ve finále a úder bowlingovou koulí si nechali filmaři pro sebe. Dvě třetiny filmu je užvaněná vata točící se kolem studentských problémů a napínavějších scén je poskrovnu. Že záporné postavy nehýří sympatiemi je logické, nehýří jimi ale ani M. Weston v roli Bretta. Nebavil mě ani Meat Loaf a Rubinsteinová měla jen dva štěky. Zlaté osmdesátkové horory, kde byly alespoň krev a sex. Film, co nelze doporučit nikomu snad kromě zvědavců.

plakát

Sny mrtvých (1992) 

Po potyčce v lunaparku zanechá za sebou skupina mladých vypatlanců, které zajímají jen drogy a jak je dobře prodat, dva mrtvé. Lunapark je obklíčen, a tak se zmocní starého kouzelníka a jeho dcery a donutí ho, aby je vyvezl den. Protože jsou však uzavřeny i silnice v okolí a Chris byl postřelen do nohy, rozhodnou se jet s kouzelníkem do jeho domu. To ovšem není rozhodně dobrý nápad, jelikož kouzelník si zahrával s nejtemnější magií. No, ve skutečnosti nějakým způsobem kontaktoval prastaré a vše se mu postupně vymklo. Je tu něco z Lovecrafta, škoda, že nedošlo na chapadla, ale na oživlé šlahouny ano, trocha ze satanských hororů a filmů o strašidelných domech a od E. A. Poa si tvůrci vypůjčili alespoň jméno - Lenore, možná i malá inspirace Zánikem domu Usherů.. Snímek samozřejmě nedosahuje špičky lovecraftovských hororů jaké točili Gordon a Yuzna, ale pořád patří mezi ty lepší. Poctivé mechanické efekty a masky, dům jak z gotického hororu, mlha, bouře, sklepení a ožívající mrtví. Já věděl, proč preferovat vanu před sprchovým koutem! Cthulhu!

plakát

The Next Level (2022) odpad!

Demagogie nejhoršího kalibru. Údajné lži se tu vyvrací ještě většími. Člověk nemusí chodit do školy, nemusí nic vědět. Stačí, když se vydá k moři nebo poletí letadlem, aby viděl, že Země fakt není placatá. Ti, co vytvořili tenhle dokument, jsou velmi nebezpeční a sledují své vlastní cíle. Tvrdit, že pohádky, fantastické příběhy z lidové slovesnosti a Santa Klaus jsou nám vnucovány jako opravdové, no, k tomu není co dodat. Konspirátoři jsou ještě nebezpečnější, než kdyby svět ovládalo pár šílenců, jak tvrdí. Ne, neovládá...