Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (5 490)

plakát

Nelle pieghe della carne (1970) 

Cormanovské titulky v úvodu napoví, že důležitou roli bude hrát fantazie. Tedy na úplném začátku je useknutá hlava... Starobylý dům tyčící se nad mořským pobřežím obývá hospodyně, její synovec a dcera majitele, který zemřel na moři. Do jejich života zasáhne uprchlý zločinec - Pascal - Sancho, zde tlustý jak svině, který utekl nepochopitelně dvakrát, a začne všechny vydírat. Zajímavým motivem jsou supi, a pak sup, oddělující jednotlivé pasáže svým křikem. Mysteriózní drama má sice přesah do kriminálního žánru, ale že by až tak splňoval znaky gialla, se mi nezdá. Ale je fakt, že italské kriminálky 60. a 70. let tak byly často označovány obecně ani ne pro svoji mysterióznost, jako spíše pro naturalistické gore. Každopádně zpočátku zašmodrchaná linie příběhu se postupně rozmotá. K navození neklidu pomáhá i kamera, co mnohdy zabírá dění a zejména exteriéry z rozličných úhlů, a rozbíjí klasickou perspektivu. Při dialozích občas herci zaujímají pózy, jako by vystupovali na divadle. To má svůj význam, protože postavy hrají i v příběhu. V momentě rozuzlení divák pochopí, že šlo o záměr. Vcelku jsem spokojen, ale k filmu už se nevrátím - 3,5*

plakát

Marauders (1986) 

Neuvěřitelně surový a cynický snímek, kde všichni ubližují všem. Dva mladíci, z nichž jeden vezme matku po hlavě lopatou, protože chtěla zavolat policii, a druhý zastřelí manželku, protože mu nechtěla dát klíče od auta, se vydávají na spanilou jízdu. Po incidentu s jiným mladíkem v autě se dají do jeho pronásledování, ten si navíc veze novou kočku do srubu v lese. Během pronásledování seberou cestou dívku z benziny, znásilní ji a zabijí. V jejich stopách pak jde skupina, co hledá dívku i je. Vše směřuje ke krvavému masakru, při němž umírají i děti. Po řemeslné stránce je snímek vcelku zdařilý, efektní je třeba zpomalené sražení autem. Přestože postavám se moc fandit nedá, napětí nechybí. Replika: - Je to poslední dům napravo.-, možná odkazuje ke klasice Poslední dům nalevo (1972). Není to úplně čistý Rape and Revenge, ale přesah tam je. Dnes asi spíše pro sběratele, každopádně já se nenudil.

plakát

Pochována zaživa (1989) 

-To je taky nápad, natáčet si vlasy mixérem.- S Poem je tu problém. Název odkazuje k jeho povídce Předčasný pohřeb, s ní ale nemá nic společného. Všudypřítomný kocour by zase napovídal, že jde o inspiraci povídkou Černý kocour, v ní je ale zazděna mrtvola. Nejblíže má tedy k povídce Sud vína amontilladského, ve skutečnosti však počítám, že se filmaři chtěli pouze zaštítit slavným jménem. Chtěl bych napsat, že Janet je blbka, jenže ona je blbá jak vantroky. Navíc když se zachraňuje, tak permanentně ječí jako siréna. Kromě scénky s vlasy dojde i k efektnímu užití zednické lžíce. Protože mají být oběti převychovány, tak tu ovšem mordů moc není. Pěkné jsou scénky s mravenci a halucinace s rukou vynořující se odkudkoliv. Škoda, že Janet nebyla normální, pak by byl film daleko strašidelnější. Vaughn slizce dokonalý. 2,5*

plakát

Za ginipiggu 6: Peter no akuma no joi-san (1990) 

Jednotlivé epizody jsou velmi nevyvážené, ale bizarnost nechybí. Na rozdíl od původní série jde o černý humor, kterému se asi budou smát více Japonci. Mě tedy ale pár věcí pobavilo - explodující hlava děťátka, zvratky ve vajíčku, rozzuřené lejno nebo hostina z lidského masa a vnitřností. Nejméně mě bavil nemrtvý, páč tam se nabízelo tolik možností. Co se týká efektů, tak asi nejlepší mi přišla vidlička do ruky. Jinak je třeba tohle brát s nadhledem a pak se může místy pobavit i bílá tvář... Ovšem tetování taky nebylo špatné.

plakát

The Hereafter (1983) 

Nevill žije na rozlehlém panství se svým otcem, který je na vozíku, a tak se o něj stará. Schází se se svou láskou Vicky, ale tomu otec nepřeje. A pak dojde k nešťastné náhodě a otec zemře. Nevill se ožení,  avšak dlouho se neraduje, protože ho začíná strašit otcův duch. Při posledním střetu s duchem vypadne z okna. Přežije, avšak má ochrnuté nohy. Postupně se ukáže, že nejen duch otce má zájem na tom, aby zemřel. Hororový thriller s přesahem do duchařského pracuje s motivem, který není nový a který ti, co mají nakoukáno, brzy odhalí. Jenže nic není tak jednoduché, jak na první pohled vypadá. Nechybí sex ani svižná rána krumpáčem. Celkové 3,5* vytahuji nahoru za povedený konec.

plakát

Shiryo no wana (1988) 

Nami má své pozdně noční show a vítá každou příležitost, kdy může přinést divákům něco bizarního. Když je vylákána na místo, kde byla brutálně zavražděna mladá žena, rozhodne se záhadě přijít na kloub. Brzy se ona i její televizní štáb ocitnou ve smrtící pasti. Vcelku průměrný horor, kterému zvedám hodnocení o jednu hvězdu za skvělý bizarní konec, co možná připomene Vetřelce, ale více jsem viděl Freddyho případně Xtro. Ostatně odkazů na obskurní a kultovní snímky je více. Zkraje Andaluský pes, případně Rozparovač z New Yorku, pak obecně dobové italské horory, v některých pasážích zní i pro ně typická hudba, nebo série Pátek 13. Z gore se mi asi nejvíce líbily zaostřené tyče. Dojde i na sex, jenže Japonky fňukají, že člověk neví, jestli se jim to líbí, nebo trpí. A to nemám na mysli znásilnění. Obecně tedy Japonky děsně vřískají a místo mluvy po většinu času křičí. Zlatý evropský či americký jekot! Kdyby se ale snímek nesl v duchu poslední čtvrt hodiny, tak bych dal hvězd deset...

plakát

The Boogens (1981) 

Znovuotevření starého dolu má za následek vypuštění uvězněných monster. Důl je navíc spojen tunely i s některými domy v okolí, a tak jsou ohroženi jejich obyvatelé. Příběh se soustředí na dvě dvojice mladých mužů a žen. Muži pracují na znovuotevření dolu, a tak napomůžou nevědomky hrůzám, co následují. Monster horor, v němž si tvůrci, jako v podobných filmech, dávají na čas, než příšery ukážou. A to je fajn, protože tříbí divákovu fantazii. Chapadlo s bodcem se ukáže jako velmi efektivní a podříznutí krku je jedním z prvních slušných gore. Škoda, že po většinu času je napětí dávkováno jen pomalu. Ale útoky jsou dobré, zákus jeden z nejlepších. Nejnapínavější je poslední čtvrtina, kdy nastává boj o holý život. Vtipný moment představuje naštvaný pes, co rozkouše nejen střevíce paničky. Restaurovaná kopie má skvělý obraz. Kontrolní otázka: co uděláte, když uvidíte krvavé stopy vedoucí do sklepa? Spíše pro příznivce starších hororů.

plakát

1922 (2017) 

-Vražda je hřích a je s ní hrozná práce.- S Kingem je problém v tom, že jak se dobře čte, tak se většinou na jeho zfilmované příběhy špatně kouká. On je výborný vypravěč a ví, jak čtenáře chytit a nepustit. První polovina byla skvělá, pak mě to nějak přestalo bavit. Výborný vizuál evokující dobu před sto lety, solidní atmosférická hudba. Nechybí spisovatelova oblíbená klišé - kukuřice, halucinace, temný pasažér a mrtví se někdy vracejí. Thomas Jane se vybičoval k mimořádnému výkonu a film stojí především na něm. V řadě scén jsem chvílemi viděl...Toma Hankse. A pobavil odkaz na slavný příběh Bonnie a Clyde.

plakát

Rod Draka - Prostý lid (2024) (epizoda) 

I v dalším díle přináší Rod Draka přesně to, co od něj očekávám. Intriky, nepokoje a draky! Jasně, chybí sex a mordy, ale tak třeba v další části. To popíchnutí prostého lidu bylo velmi chytré, páč lid, když se nasere, nejde zastavit. Co jen nechápu, stejně jako v minulosti, že tu pořád někdo fňuká, jak je nespokojen, ale přitom sjíždí další díly jen to sviští. Mě, když něco nebaví, tak se přestanu prostě dívat. Takhle jsem asi naposledy zaříznul po čtvrtém dílu (a i to už bylo pozdě) Půlnoční mši... nač ztrácet čas s něčím, čemu pak dávám hvězdu dvě, a pak tu psát zoufalé komenty...

plakát

Omen 3: Poslední střetnutí (1981) 

Nejslabší část trilogie s Damienem, synem Satana. Sam Neill se zhostil role výborně, občas jde z něho temnota. Ač je vražd opět poměrně dost, nejsou nijak zapamatování hodné - žádné probodnutí, žádná letící hlava. Nejrozkošnější je tak rozstřel hlavy těsně následovaný žehličkou, nejděsivější roztrhání psy, i když z toho, možná naštěstí, divák příliš nevidí. Tajemnou atmosféru vytváří opět skvělá Goldsmithova hudba, pomáhá i solidní kamera. Ovšem finále je takové televizní, tam jsem čekal mnohem více. Ba i ten odporný rotvajler se zmůže jen na to, že štěká a čumí. Původní hodnocení ponechám, ale k filmu už se znovu nevrátím.