Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Romantický
  • Dobrodružný
  • Krátkometrážní

Recenze (10)

plakát

Mladí milenci (2021) 

Ani půvab stárnoucí Fanny Ardant nezachrání plytkost filmu. Naprosto nevěrohodné, opuštění rodiny (!) a trápení mladého, pohledného doktora kvůli nemocné stařeně....Jo, je to takové francouzské, chápu myšlenku, láska nemá logiku a hranice, jenže divák chce víc než pár hloupých dialogů.  Možná se leckterá stará panna u filmu ráda zasní a zavzpomíná, ale i červená knihovna musí mít nějaký přesah, ne?

plakát

Minulé životy (2023) 

Romantické, přesládlé, vleklé, fakt nee.

plakát

Hodiny (2002) 

Tři ženy, tři různá místa, tři různá časová období. Zdánlivě obyčejné dny v životě tří žen, starosti o večírek, nakupování květin, příprava jídla...Pod povrchem jejich každodennosti se však skrývá drama. Tři pokusy o sebevraždu a dva z nich úspěšné. Virginia Woolfová bojuje s psaním knihy, touhou vrátit se do Londýna a s vlastními démony. Laura Brownová jako hospodyňka a matka prožívá svůj příběh nenaplněného bytí. A Clarissa Vaughnová? Clarissa se snaží pochopit svou lásku k Richardovi a vinu jeho matky, která ho opustila. Rychlé střídání příběhů drží pohromadě hudba Filipa Glasse a také Virginia Woolfová a její Mrs. Dalloway. Film o ženském světě, ženské identitě. Laura opustila manžela a své dvě děti, ale nelituje, protože jak říká v závěru filmu, měla jen dvě možnosti: spáchat sebevraždu nebo zvolit život. A vybrala si život.

plakát

Gran Torino (2008) 

Clint Eastwood jako nerudný starý dědek, který nenávidí své okolí a potažmo celý svět. Nakonec ho polidští jeho asijští sousedi a především klučina, který mu málem ukradl auto. Ačkoli šablona příběhu je jednoduchá a předvídatelná, frajerství hlavního hrdiny mě dostalo. Ano, správně řekl katolický kněz: „Nevěděl jsem nic o životě a smrti, dokud jsem nepotkal Walta Kowalského."

plakát

Věčný svit neposkvrněné mysli (2004) 

Konečně Jim Carrey v roli, kde nepředvádí své tradiční debilní grimasy. Útržky vzpomínek na milostný vztah, založený, jak jinak, než na ničem. Dvě bytosti naprosto rozdílné, vzájemně připoutané nesdělitelným, křehkým poutem. A snaha zbavit se bolesti z rozchodu vymazáním paměti. Snímek občas nepřehledný pro sled šotů.....

plakát

Naprosto osvětleno (2005) 

Filmová adaptace románu od Jonathana Safrana Foera. Mladý Američan jede na Ukrajinu, aby odhalil tajemství svého dědečka a našel dívku Augustinu podle fotografie, kterou mu dala jeho babička před smrtí. Podivínský mladík s obsedantní zálibou vše sbírat a archívovat, se na Ukrajině setká se svým druhým já - Alexem, jehož světáctví a buranství má dodat filmu patřičnou dávku humoru. Jonathan a ukrajinská cestovka (Alex, jeho dědeček a pes) putují po Ukrajině (ve skutečnosti české krajině) a hledají vesnici Tračimbrod, kde se pravděpodobně událo něco klíčového pro rozuzlení Jonathanova příběhu. Ale jak se ukáže, životní příběh jeho předka je svázaný také s příběhem Alexova dědečka. Nakonec je vše „naprosto osvětleno" a příběh druhé světové války o masakru židovských obyvatel vesnice zasahuje do životů a sebepoznání všech zúčastněných. Hledání identity, antisemitismus a vyrovnávání se s minulostí, transformace v myšlení....téma nejen pro hlavního hrdinu. V průběhu celého filmu je cítit ten přepis literatury, tohle není film, ale román. Občas snové momenty - žena uprostřed slunečnicového pole, vlající prádlo, sbírka veškeré pozůstalosti z Tračimbrodu podobná sbírce Jonathanově....a také velmi nepravděpodobný přerod ukrajinské rodiny, která přijímá své židovské dědictví.

plakát

Hon na pačlověky (2016) 

Problémový chlapeček a jeho starší verze (pěstnounský a pěkně morousovský strýček) na útěku před zákonem, putují Novým Zélandem. Kouzlo příběhu dotváří krása novozélandské divočiny, jejíž řád nakonec vychová z rebelujícího fracka muže. Dva věkově i jinak rozdílní muži, přátelství, první láska a nakonec i happy end. Oddechovka, těžko zařaditelná, quirky a road movie, humor i romantika.

plakát

Co děláme v temnotách (2014) 

Mockumentary o novodobých upírech. Kdo se bojí krve, ať raději nekouká. I když odpor ke krvi je i můj případ, několik bravurních scén mě přesto dostalo. Upír, který si pozve na návštěvu dívku a zatímco ona netuší a žvatlá o tom, jak by se chtěla podívat do Evropy atd, on už jí pod nohy podkládá noviny a chystá si ručníky v předtuše krvavého masakru. Když je po všem, tak se zbrocený krví nad její zhroucenou postavou bezelstně a téměř omluvně usměje do kamery a řekne: " Anyway, she had a good time". Nebo co se stane, když potká v nočním městě partička upírů partičku vlkodlaků....to je prostě boží! A také hooodně ďábelské.

plakát

Anima Mundi (1992) 

Kam se hrabe Anima Mundi na Koyaanisqatsi! Phil Glass samozřejmě nezklame, ale pochmurné poselství prvního filmu, kde zrychlené a zpomalené sekvence sledujeme s napětím, je pryč. Zatímco v Koyaanisqatsi a Powaqqatsi rytmus hudby posiluje účinek, v Anima Mundi už jen posloucháme hudbu a koukáme na zvířátka (nebo na světýlka z tekoucí lávy). Je lepší si pustit Phila Glasse jen tak, například Songs from Liquid Days a pořádně si je osolit.

plakát

Oblomov (1979) 

Nejlepší filmový přepis slavného románu I. A. Gončarova. Oblomov se jako typický „лишний человек" válí v posteli ve dne i v noci, pokřikuje na sluhu Zachara a sní o možném i nemožném, aniž by pro cokoliv hnul prstem. Jeho alter ego - Štolc se ho snaží vytrhnout z pasívního životního stylu a vlít do něj kapku optimismu a disciplíny, což je práce naprosto marná a výsledek jen krátkodobý. Oblomov promarní svou šanci v lásce k Olze a postupně promarní i zbytek života. Oleg Tabakov v roli Oblomova je geniální a ať už je to jeho hereckým výkonem nebo záměrem režiséra, sympatie diváků jsou na straně lenocha a pochybovače, „zbytečného člověka", spíše než na straně činorodého a autoritativního Štolce. Po prvním i druhém shlédnutí s odstupem 20 let zaslouží plný počet bodů.