Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Krimi
  • Drama
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Akční

Recenze (736)

plakát

Lež na pláži - Útěk (2024) (epizoda) odpad!

Vždycky když si člověk myslí, že Prima našla své dno (Degeška a Tymián), ozve se zabouchání zespoda. Tohle už snad ani není legrace. Všichni se chovají jako totální idioti, představa, co všechno můžou udělat potrhlí ajťáci, co vydělají miliony každou hodinu a pak se rozhodnou vypnout všechny křižovatky, scéna na hranicích (které překvapivě nejsou) a řada dalších zhovadilostí je doprovázena sestavou hereckého mládí (bože můj, jeden/jedna horší než druhý/druhá) a tomu všemu vévodí Sandra Nováková, která asi přešla na nějaký solidní matroš, protože vypadá tak úděsně, jako kdyby si k natáčení odskočila s protialkoholní nebo protidrogové léčebny. A prý smolila i scénář, takže se může směle porovnat s dvěma opusy jisté Marinové (Seznamka, Román pro pokročilé, Ženy a život). Jenže tam jsou alespoň dobře vypadající herečky a občas nějaký ten exteriér. Tady máme hotýlek, který si hraje na velkou pětihvězdu (která stojí v exteriérech vedle) a bazén má asi jako vila. Hrůza...chápu, že spousta věcí i v těch nejkvalitnějších filmech je absurdní, nebo zkratkovitá, ale tohle je další totální sračka. Prima jde do háje zcela a úplně a čekám, kdy tam přejde soudkyně Barbara s Nebezpečnými vztahy. Řada seriálů Novy je kvalitních, ale tohle je čím dál tím horší.

plakát

Plnej kotel (2024) (pořad) odpad!

Byl jsem zvědav, co to bude, zaujala mě některá jména kromě dvou hlavních představitelů, ale po dvou pokusech to už ignoruji. Prima jde - víme kam, její tvorba je v posledních letech průser za průserem, nebo recyklace recyklovaných recyklátů a nejlepší pořady má z doby, která je už taky hodně fousatá. Jejich problém. Nikdo mě nenutí a ani nemůže se na podobné věci koukat, takže pro mě čistý odpad. Suchánek už prostě přešel z fáze dítěte do faze dědka a mezi tím vlastně ani nic nebylo...

plakát

Policie Hvar - Dobro došli (2024) (epizoda) 

Tak na prpvní díl celkem dobré a hlavně, o několik parníků před další sračkou z Primy Na vlnách Jadranu. Má to komediální nádech, prvky nekorektního humoru a hlavně je to Chorvatsko takové, na jaké jsme zvyklí. Zjevně natočeno v létě, s kvalitními záběry prostředí a s lepším hereckým obsazením. Štáfek je dobrý a osobitý herec, který "komiku" umí, Slovenka mi nevadila (role namyšlené blbky v kombinaci s jejím slovenským vyčůraným kolegou byla pojatá dobře), dokonce jsem zkousl i Slezáčka, jak ho jinak bytostně nesnáším. Nejvíc se mi ale líbil XindlX a jeho správně uchopený postoj vůči vlezlé a i v civilu nesympatické novinářce (Timková) z nějakého toho "blesku" či "šoutajmu". Škoda, že to takhle ony skutečné celebrity neudělají i ve skutečnosti (nakonec i Xindl vyměkne), bulvár by snad zanikl. Nakonec, že zoufalci, pokládající se za hvězdy se v tomhle trapném mediálním prostoru pohybují rádi a rády je taky fakt. Stejně jako to, že skutečné hvězdy s bulvárem "nemluví" a nebojí se bránit svoje soukromí (viz. Ondřej Vetchý). Pokud Myp2p rozčílila oprávněná kritika Mišíkova "herectví" ze strany Kuby Štáfka, dokazuje tím jenom, co je sám zač. No a cose týká stížností na přítomnost Slováků, stačí se podívat na některé jejich seriály a zjistíme, že jestli u nás je propadákem loňského roku Keliška a Tymián s "herečkou" Smetanou, tak slovenská tvorba je na stejné úrovni a je to setrvalý stav. U nováckého projektu jsme ocenil, že všichni mluví česky, slovenštině se dá při trošce pozornosti rozumět, možná je to tím, že patřím ke generaci, do které slovenštinu ještě hustili a jsem na ni zvyklý. Nakonec, snesu Slováky (líbil se mi nekorektní humor - špičkování ze strany Štáfka), pokud je to společná produkce a díky tomu to není točeno na podzim jako Na vlnách Jadranu, background je dostatečně zalidněn a záběry na město jsou příjemně letní a dostatečně panoramatické...

plakát

Dobré ráno, Brno! (2023) (seriál) 

Nádherně nekorektní, ale přitom ani ne vulgární, ani urážlivé. Prušinovský umí, Kolečko mu asi nechybí...co díl, to pecka. Možná by v Praze (nebo Ostravě) na revanš mohli natočit Sado Mama...

plakát

Eliška a Damián - Epizoda 1 (2023) (epizoda) odpad!

O tom, jak "kvalitní" dílo se Primě povedlo vypovídá víc než jasně hodnocení. Nemám rád lidi, co film kritizují jen na základě třeba nesympatických tvůrců, plochého nebo vyloženě vylhaného tématu a vyznění. Proto jsem tomu dal šanci a to dokonce nadvakrát, ale přesvědčil jsem se, že je to v podstatě ještě třeba mnohem horší než Kameňák (myslím mnohadílný seriál). Kdybych měl napsat, co všechno je špatně, nestačil by mi vymezený počet znaků. Tak se zastavím u nejdůležitějších. Remaky jsou dost běžnou praxí v seriálové i filmové tvorbě. Většinou sice nedosáhnou kvality originálu, ale někdy třeba odlišný přístup k předloze vygeneruje větší kvalitu, než tomu bylo předtím. Napadá mě třeba americká Smlouva s ďáblem nebo český seriál Svět pod hlavou. Jenže splácat dohromady více filmů je trapas a je to stejné jako když pejsek s kočičkou vařili dort. U většiny scén, které jsem přetrpěl v prvním dílu jsem prakticky pokaždé poznal, kde scénárista Holý opisoval. Celé téma je tedy komplet obšlehlé z Kate a Leopolda...Napjatě jsem čekal, jestli Damián na moderním WC taky začne lemtat vodu z mísy (Návštěvníci 1). Vůbec v lecčems mi tohle tento můj oblíbený film připomínalo. Třeba onen alchymista. Jenže smysl tohoto spektáklu mi zůstal zcela utajen, na rozdíl od oněch Návštěvníků, kde víme, proč se Godefroy vydal do naší současnosti.  Včetně skvěle vypointované zábavy, vycházející z poznávání novověku středověkýma očima a jejím pochopením sice, hrubým, ale rozhodně inteligentním rytířem a nepochopením jeho pitomoučkým sluhou. A kauza s marmeládou mně připomněla, jak B. McDonaldová popisuje, jak jeden její spolužák v kurzech tvůrčího psaní chrlil detektivky, kde se mafiáni neustále opakovaně snažili vykrádat jeho obchůdek s koloniálním zbožím. Tady k pochopení není nic a k zábavě už vůbec ne. Zoufalost přímo čiší ze všeho, co jsem viděl. I pitomý film nebo seriál může mít nějaký smysl a vyznění. Nebo může být zábavný, i když jiným způsobem, než si tvůrci představovali a přáli. Prima musí být naprosto zoufalá, když do něčeho takového nacpe peníze a když nás herci třetí kategorie (někteří ani to ne), kteří zde byli angažováni, celé léto otravovali v rámci upoutávek. Nejčastěji jsem zahlédl Anežku Rusevovou, která si asi potřebovala odskočit z jiné pitominy (Ulice) a hlavně jí asi už došly prachy za reklamu, kde se v Tescu řítí vzduchem mezi regály a vyzobává slevy (mimochodem, i reklama s Geňou a Suchošem na konkurenční řetězec byla zábavnější). Kostýmní scény připomínaly populárně naučný O poklad Anežky České s tím rozdílem, že tam v historických "vsuvkách" hráli skuteční herci a scénky měly smysl. Tady je to prkno, fošna, prkno, fošna a pozor změna, tamhle vzadu dvě prkna vedle sebe. Nevím co je zač Robert Urban, ale jsem si jist, že herec to není. Ale naprostým vrcholem zoufalství je Emma Smetanová, vystupující v šoubyznysu a médiích pod uměleckým jménem Smetana. Jestli Slunečná byla nekonečný seriál s pár vtipnými momenty, který táhlo pár rozhodně dobrých herců a řada herců slušných a stál hodně na Evě Salvatore Burešové, tak Prima se rozhodla podobný koncept zopakovat s jedním rozdílem, že totiž ansámbl je tady samé dno. A v proláklině dna tam trůní právě Eva Smetana, údajně taky zpěvačka a nyní i herečka. Jenže Eva Burešová je netuctově hezká a přitažlivá ženská, která zpívat umí a její herecký výkon není zázrak, ale rozhodně ne propadák a to už od seriálu Gympl s.r.o.. Emma Smetana je naopak tuctově pohledná (v pornobranži by se možná chytila), namyšlená, přes okázalou prezentaci svého "špičkového" vzdělání hloupá a neumí ani hrát a ani zpívat. To tady ani naštěstí nemusí. Její texty v angličtině mně připomněly ony šedesátky (díky CT3), kdy božský Kája nebo nové rockové skupiny zpívaly v angličtině s příšerným českým přízvukem a hlavně asi moc nerozuměli tomu, co zpívají. Jestliže si někdo vybere takovouhle persónu do hlavní role, je totální zoufalec. Čímž nechci tvrdit, že by seriálu jakkoliv pomohlo, kdyby tuhle osobu nebo onoho Damiána ztvárnili nějací skuteční a hlavně lepší nebo sympatičtější herci.  Seriály na Primě nejsou zázrak, ale svoji cílovku si najdou. Jejich detektivky jsou (většinou) o stupínek horší, než ty na Nově a něco lepší, než většina z ČT, ale tohle se prostě nepovedlo. Nicméně doufám, že si někde přečtu, jak se Smetana (doporučil bych jí, aby si dala do toho pseudonymu ještě jedno n, bude víc in) rozčílí, že diváci jsou hloupí, když nevidí, jaký skvost jim Prima připravila...jinak superkomenty RedAK, Big Bear, Kingik a vlastně řada dalších. Děkuji, na rozdíl od prvního dílu epické zábavně-romantické ságy jsem se opravdově a upřímně zasmál.

plakát

Místo zločinu České Budějovice (2023) (seriál) 

Čistý průměr, horší než nové díly Specialistů, které s odchodem Holanďana a Leimbergerové (či jak se jmenuje) šly nahoru. Nejlepší byla Ostrava, tohle bylo (aspoň některé díly) o dost lepší než Plzeň. Kdyby Novotný nebyl "tajný agent", byl by jako normální policista, nevadil mně ani Noha, ale tragický byl ten hošánek a nechápal jsem, proč tam byla Bardos. Jižní Čechy jsou moje srdcovka, slovy cimrmanů, to se neochodí, čekal jsem, že víc se tam bude moct projevit Beretová, ve Ostravě byla skvělá. Jenže už to porovnání obou týmů z těhle seriálů vychází pro Ostravu mnohem líp. Ještě, že ji začali v návaznosti opakovat. Snaha po nějaké průběžné lince (Novotný) byla trapná, to už mně připadá lepší ta kauza Julinka ve Vysočině. Jinak se nám už značně snižuje množství krajských měst, kde by se podobná řada mohla odehrávat. Když to shrnu, tak Prahu vynechám, Plzeň a Budějce jsou tady dost frekventované, stejně tak Ostrava, Pardubice a Brno použil Strach pro Lybyrinty a ostatní docela povedené kousky, Olomouc má komisařka Výrová, takže se ještě nedostalo na Zlín, Jihlavu, Vary (tady by policie mohla bojovat s ruským podsvětím, to by mohla být docela dobrá taškařice...), Ústí má druhou řadu Rapla a já bych chtěl vidět Místo zločinu Hradec Králové...ale nezapomínejme, že žádný pořad by nevznikl bez našich příspěvků. Nakonec ona ta sestra šéfa zpravodajství Šámala v té jihovýchodní Asii přece není zadarmo a už vůbec ne "zbytečně"...

plakát

Místo zločinu České Budějovice - Anděl v laguně (2023) (epizoda) 

No, docela zajímavé. Potěšil mě onen arogantní specialista z Prahy (jinak držka, ketrá se docela hodí - viz. Dobré ráno Brno nebo Volha) i jeho "konec". Jinak v zásadě souhlasím s Otíkem, je fajn, když si někdo místo zakomplexovaných exhibicí zachová nadhled a bere to jak to je a nevidí v jednoduché detektivce kombinaci Bergmanů a Felliniů střižených dnešními esy typu Nolana. Totéž Mlla. Oběma děkuji, ještě sem píšou normální lidé a ne banda zakomplexovaných frustrátů...jinak Tábor je taky moc fotogenický město. I když chvílemi jsem měl pocit, že se to odehrává taky v Třeboni. Ale nesledoval jsem to zase tak pečlivě a pozorně.

plakát

Místo zločinu České Budějovice - Kniha hříchů (2023) (epizoda) 

Film ve filmu vždycky zaujme. Stejně jako rázovitá partička lidí, která ho tvoří. K tomu Blatná, jedna z mnoha a mnoha perel českého Jihu. Jinak díl průměrný, ale uvěřitelný, takhle se to většinou odehraje bez všech těch kudrdlinek a odboček...

plakát

Místo zločinu České Budějovice - Kvadratura muže (2023) (epizoda) 

No, standard s atmosférou Budějic. Ti, kteří sem píšou, že od začátku bylo jasné, kdo je vrah jsou směšní. Fascinuje mě, kolik bezvýznamných jedinců si takhle anonymně tvyšuje sebevědomí. Ale to už tak prostě je, digitální svět generuje všeználkovské hrdiny geometrickou řadou. Tak jim udělám radost, aby si uvědomili, že si jich občas někdo všimne. Jinak v detektivkách se v zásadě jedná o recykláty. Ono se toho už moc vymyslet nově nedá a když, bývají to většinou ještě větší sračky - viz. "temná skandinávská škola", opepřená multikulty a jinými aktivismy a správným politickým vyzněním (třeba Ponorka). Jinak onen zmiňovaný Zeman nevyšetřoval ten jediný podle skutečnosti natočený případ jinak, než tahle partička. Ve skutečnosti je okruh pachatelů od začátku mnohem užší (často se jedná už přímo o jedince) a problém zdlouhavé a v zásadě nudné policejní práce je zločin zdokumentovat, popsat do nejmenších a podrobností a vrahovi dokázat. To by ale zábava nebyla ani náhodou, ale vlekoucí se nuda. Tady za slušné tři, Matěj Hádek podal dobrý výkon, je otázka, co se mu honilo hlavou, když ho policajti zavolali, že u něj budou dělat domovní prohlídku...tydýtem recenzentů k tomuto dílu vyhlašuji tentokrát Zirala, když se suvéreností hlupáka tvrdí, že  na nejvýchodnější místo v naší republice je to pouhých 308 km. Ani náhodou je to víc, jak 380 a to je nejkratší trasa mezi středem Budějic a Ostravy. Těch zbylých dvacet kilometrů se tam najede jako nic. Ale tydýt nám ukázal svůj postřeh a svoji učenost. Posíláme klíčenku.