Recenze (336)
Elitní jednotka (2007)
Nekompromisně jeden z nejrealističtěji a nejautentičtěji natočených filmů, co se týká chování a jednání postav v bojovém stresu. Konečně scénář absolutně nezatížen žádnými ohledy na diváka, či kritiku. Hlavní hrdina jedná bezohledně a vše podřizuje účelu. Svému boji a své misi, jejíž cílem je najít a vychovat svého nástupce. Nechápu jakoukoli výtku proti jeho jednání. Plně jsem mu fandil a to i při těch nejotrlejších scénách. Válka je válka. Pokud se někomu nelíbí, může si dokola pouštět rádoby politicky nekorektní filmy z Hollywoodu, pokud mu ovšem nebudou po takovém zážitku připadat naivně úsměvné.
Equilibrium (2002)
Tenhle film stal v kine za to. Nikdo o nem nic nevedel, nikdo nic necekal a ejhle. Nejprve pocit, jeje zase Matrix, ale po par prvnich bitkach a prestrelkach, po poprave Emily Watsonove, po vysvetleni funkcnosti choreografie tzv. Gun Kata a po nadherne stylovem a originalnim konfliktu ve finale jsem byl velmi potesen. Originalni a zabavny film.
Experti (2006)
Jedna hvezdicka je za me nulove ocekavani, ktere bylo prekonano, druha za obsazeni snimku, ktere me temer vsemi rolemi potesilo a treti, ze jsem se obcas od srdce zasmal.
Fanfan (1993)
Lehka vtipna komedia s okouzlujici Sophie Marceau, sympatickym Vincentem Perezem a krasnym napadem se zrdcadlovou stenou.
Fargo (1996)
Pekne. Nejlepsi je zivotni role Petera Stormara a asi i zivotni role drticky dreva.
Faunův labyrint (2006)
Smesice nekolika zanru, z nichz hlavnimi jsou pohadkova fantasy a partyzanske drama. Z obou nam reziser Del Toro nabizi to lepsi, takze si uzijeme i dostatecne realisticke a nasilne sceny ze spanelske obcanske valky i prirodni krasy a hruzy podsveta. Faun i ostatni kreatury sveta fantazie, jsou velmi pekne a pusobive udelany, avsak hlavni pribeh i hlavni dobro a zlo jsou zastoupeny v plne podobe teprve ve svete lidi. Jednoznacne nejvice charizmatickymi hrdiny jsou po male Carmen, Mercedes Maribel Verduove a hlavne Capitan Vidal Sergiho Lopeze, reprezentujici prave zlo tak charismaticky a samozrejme, ze ma clovek chut mu fandit. Obe vypraveni jsou dokonale prolnute a konec je tak pohadkove nepohadkovy, ze vam na dlouho utkvi v pameti.
Finty Dicka a Jane (2005)
Velmi koukatelne, Jim Carrey jako za stara a Tea Leoniova stale krasna. Obcas by se daly situace asi vyuzit lepe, ale nektere sceny jsou kouzelne, viz. pokus rozesmat prepadnuteho v ninja obleku, to jsem skoro brecel.
Forrest Gump (1994)
Rezisersky jeden z nejpropracovanejsich filmu jake jsem kdy videl. Kazdy detail do sebe zapada, herecky koncert a hudebni zazitek, tohle je duvod milovat filmy.
Frajer Luke (1967)
Tohle cista esence sympatactvi. Ten Newmanuv usmev a nebo jeden z nejmilejsich rozhovoru a nejprozivanejsich scen vubec, "I can eat fifty eggs..." Krasna prace.
Gangsteři (2002)
Vynikajici kriminalka. Velmi povedena kombinace, detektivky, psychothrilleru a milostneho pribehu ze zivota, tajnych, zkorumpovanych, odepsanych a zivotem otriskanych policistu z nejhorsiho parisskeho okrsku. Idealni rozjezd pro reziserovu Valku policajtu. Je zde vytvoreno neuveritelne realne a autenticky pusobici prostredi policejni prace, bez skrupuli a znacne ovlivnene denodennim dotekem podsveti, v nemz je Anconinuv Chaievski ve sve podstate archetyp hrdiny, neuprosny, tvrdy, milujici a chranici Ninu Anne Parillaudove, ktera mu v pravy cas oplati stejnou minci. Do toho klasicky bad man Gerarda Laroche, schopny cehokoli a nezrazujici svoji vec a neslevujici ze svych cilu az do konce. Marchaluv oblibenec Francis Renaud je jen tresnickou na dortu. Vrele doporucuji vsem, kterym se libi realne pribehy ze zivota spinavych hrdinu.