Recenze (93)
Brexit (2019) (TV film)
Zajímavé a smutné, jak se dá efektivně manipulovat s lidmi, i nerozhodnutými, kteří obvykle ani nechodí volit a právě tato početná skupina může rozhodnout tak důležitou změnu, která zahýbe i monarchií, anarchisticky a za pomoci moderních technologií i sociálních sítí, které jsou dnes všem dostupné a sbírají data o nás všech. Benedict Cumberbatch podal neskutečně přesvědčivý herecký výkon a člověk by mu až věřit, že chce pro Británii zpět svojí kontrolu, ale racionálně bych řekla, že to nemůže být šťastně zvolená cesta v brojení proti ekonomickým imigrantům, kteří dávno dělají práce, o které sami Angličané nestojí a berou jako podřadné a bude jim následně třeba i scházet. A o celkovém rozdělení společnosti, z kterého profitují vybrané skupiny politiků a lobbistů, kteří kampaň financovali vůbec netřeba dále mluvit.
Kacafírek (1966) (TV film)
Výborný pan Tříska. Ani se nedivím, že se tak politická pohádka nesměla promítat a že se vůbec mohla natočit.. Všeobecně platné poměry a pravdy dodnes.
Kokuhaku (2010)
Za hranou všeho a velmi expresivně podané. Drsná lekce jak naložit se šikanou a nesmysly rodícími se v hlavě puboše, který o smrti a životě ví tak málo a přece si s tím chce zahrávat.
Svět podle Daliborka (2017)
Sociální sonda s permanentním šokem, což se dá od podobného dokumentu čekat. Jediné odlehčení scéna v řepkovém poli, z toho jsme s Harrym nemohli.
Selský rozum (2017)
Škoda, že to Česká televize nemůže nebo nechce odvysílat před volbami, i když oni kobliháři by se na to asi stejně nedívali:( Není reakce samotného AB, ale za to si může sám, výzvu dostal. K online shlédnutí https://vimeo.com/233497783
Magnus (2016)
Lehce idealizované a Magnuse vykresluje jen jako génia a superhrdinu, ale i tak jsem ráda, že někdo natočil podobný dokument formou a nábojem zajímavým snad i pro nešachisty.
150 miligramů (2016)
Trošku feministický "woman power" příběh, že je možné změnit systém i od spodu. Inspirované skutečnou událostí. Jen některé doktorské a naturalistické záběry z operačního sálu jsem nedala:)
Fantastická zvířata a kde je najít (2016)
Je fajn, že je Rowlingová zpátky v Potterovském světě a její nekonečná fantazie rozšiřuje své vlastní universum do šířky i výšky :-) V kině pár momentů, kdy děti i rodiče reagují stejně a světy se spojují. Vizualizace fantasy zvířat a kouzel taky moc příjemná a to jsem bohužel neviděla 3D.
Skotsko, zrcadlo času (2007) (TV film)
Pěkné lákadlo před cestou do země zaslíbené.
Zbrusu Nový zákon (2015)
Pro mě pocitově blízké jako Amelie z Montmartru, film který se humorně ukazuje tužby lidí a Bůh jakého jste fakt nechtěli;-)