Oblíbené filmy (10)
Úsvit mrtvých (1978)
Za mne jednoznačně nejlepší zombíkárna všech dob, co kdy byla (a bude?) natočena. Prožíváme příběh čtyř lidí, kteří se před zombie apokalypsou uchýlili v obrovském obchoďáku a prostě to šlape a je to cool. Jako malej prcek, jsem se vžíval do rolí postav ve filmu a představoval jsem si, jak bych se napakoval a vyzbrojil, abych přežil ve světě plném zombíků. Romero dal v Night of the Living Dead základ žánru a i zde ukazuje, že zombíci nemusí zběsile běhat ani skákat, jako tomu je bohužel v současných "zombie filmech". A k tomu hraje bombastická synťáková hudba od Dario Argenta / Goblin. Prostě kultovní záležitost, se vším všudy.
Noc oživlých mrtvol (1990)
Musím se přiznat, že se mi víc líbí tento remake, než původní originál z roku 1968, ač to může vypadat jako hereze. Maestru Savinimu se prostě podařilo zabrnkat na ty správný strunky. A cením, že nejde o pokus udělat pouhopouhou barevnou kopii originálu.
Terminátor (1984)
Naprostá klasika, kterou jsem poprvé viděl na VHSce a s příšerným dabingem, coby malý prcek. Narozdíl od dvojky, zde nejsou žádné vtípky ani odlehčující situace, jen vážná akce a děj. A k tomu hraje prim úžasný soundtrack od Brada Fiedela. A z těchto - a spousty dalších - důvodů mám (nej)raději jedničku. I když se mnou mnoho lidí nebude souhlasit.
Návrat oživlých mrtvol (1985)
Skvělá zombíkovská hororová komedie, která vtipně popírá základní premisu o tom, kterak sejmout zombíka výstřelem do hlavy. Bavil jsem se.
Zombi 2 (1979)
Oproti Beyondu tohle dějově aspoň tolik nekulhá. Gore efekty jsou velice cool a srovnávat to s tvorbou od Romera je nesmysl. A kvituju tu super synťáckou hudbu, která film doprovází.
Blade Runner (1982)
Pátý element (1997)
Na tento film jsem v době, kdy šel u nás do kin, byl celkem 3x. A to už je samo o sobě co říct. Za mě je to super zábavná jízda od začátku až do konce a navíc obsazená kvalitními herci. Prostě bavilo a baví stále.