Oblíbení režiséři (10)
Režisér mého srdce. Výjimečný, intimní vizionář. Jeho filmová řeč nemá obdoby. Stačí se mi dívat na jeho počin 3 vteřiny a vím, jaká mysl stála za zrodem tohoto díla. Jeho tvorba je spirituálně propojená, komunikuje mezi sebou. Jeho poslední 3 filmy jsou z větší části nepovedenými experimenty, kterých bychom si měli vážit. A už jsem stejně použil až moc slov ...
Filmy:
Tenká červená linie, Nový svět (Extended Cut), Strom Života, Zapadákov, Knight of Cups, Nebeské dny, A Hidden Life, To the Wonder, Song to Song
Neskutečný cit pro vizuální vyprávění, krása sledovat, jak něžně, vkusně a s lehkostí vyprávěl své příběhy. Multitalent. Jakýkoli subjektivní flashback působí jako skutečná vzpomínka reálné osoby. Věčná škoda brzké smrti.
Filmy:
Tři barvy: Modrá, Bíla, Červená, Dekalog, Krátký film o zabíjení, Dvojí život Veroniky, Náhoda, Amatér, Krátký film o lásce
Pan režisér i se všemi obsesemi s tím spojenými. Geniální filmař. Bez jeho mysli bychom přišli o ty nejklasičtější klenoty. Godfather Trilogy jeden z nejdůkladnějších character studies na velkém plátně všech dob.
Filmy:
Kmotr, Apokalypsa, Kmotr 3, Kmotr 2, Rozhovor, Lidé Deště, Vyvolavač Deště, Tetro, Cotton Club
Velikán a klasik v tom nejlepším slova smyslu. Jak jeho světové, tak i české filmy představují zlaté perly kinematografie. Mimořádný vypravěč.
Filmy:
Přelet na kukaččím hnízdem, Amadeus, Lásky jedné plavovlásky, Hoří, má panenko, Muž na Měsíci, Ragtime, Taking off, Lid versus Larry Flynt, Vlasy, Černý Petr, Goyovy přízraky, Valmont, I miss Sonia Henie
Skutečný, nepropustný autor, jehož enigmatické filmy se zarývají pod kůži, nepouští a fascinují. Stále čekám, až se k němu dostanu blíže (to se odráží i v mém hodnocení), už teď ovšem cítím, že musí být v tomto žebříčku.
Filmy: Andrei Rublev, Oběť, Ivanovo dětství, Nostalgie, Stalker, Zrcadlo, Solaris
Dokonalý audiovizuální vypravěč. Jestli chcete rozumět filmové řeči, analyzujte jakoukoli scénu z Barry Lyndona.
Filmy:
Barry Lyndon, 2001: Vesmírná Odyssea, Mechanický pomeranč, Olověná vesta, Eyes Wide Shut, Osvícení, Stezky slávy, Dr. Strangelove, Zabíjení, Lolita, Vrahův polibek, Strach a Touha, Day of the Fighter
Neotřelý, dravý, všestranný. Takový je Steven. Prostě velký vizionář s osobitým stylem. Doufám, že si to s tím malováním rychle rozmyslí, vysere se na něj a zase pořádně usedne jak na režisérskou, tak ale i kameramanskou stoličku. (Edit: Jsem rád, že se na to tak brzo vysral)
Filmy:
Traffic - Nadvláda Gangů, The Knick: Doktoři bez hranic, Sex, lži a video, Vedlejší účinky, Erin Bronkovich, Liberace!, Kafka, Bez Kalhot, Dannyho parťáci, Nákaza, Angličan, Bublina, Dívka na přání, Solaris, Zakázané ovoce, Zkrat, Dannyho parťáci 3, Berlínské spiknutí, Dannyho parťáci 2
Mainstreamový génius a přerostlý filmový fanda: tenhle chlap je v Hollywoodu na špici, točí velkorozpočtové filmy, které vydělávají stamiliony, a on si přitom plní své filmové sny a touhy a dělá si to naprosto po svém! Když člověk vidí, jak je u každého záběru, jak sám tahá za nitky, aby spadla knížka z poličky v marginálním záběru, jak běhá za kamerou a je v oceánu s herci, tak mu nezbývá než se culit a závidět. Kdo to dneská takto dělá, a tak si to užívá? Jo, a taky nedá dopustit na filmový pás, kež by bylo více takových rytířů ...
Filmy:
Temný rytíř, Batman začíná, Memento, Dokonalý trik, Počátek, Interstellar, Dunkerk, Temný rytíř povstal, Sledování, Insomnia, Doodlebug, Quay
Další Hollywoodský autor po Nolanovi, který velmi umí a kterému ambice neschází. Víc takových prosím. A Arrival je nejlepším příkladem filmu, který kloubí uměleckou ambici, důležité sdělení, lidskost a empatii, a také diváckou vstřícnost. A to poslední většinou ve velkých filmových (elitních) kruzích zoufale chybí.
Nastupující režisérská hvězda. Úžasný cit pro vizuální vyprávění. A tohle čirá, prostá krása: http://sleepwalkingintherift.com/vignettes
Work:
True Detective, Sleeping in the Rift, Beasts of No Nation, Jane Eyrová, Sin Nombre, Maniac, Victoria pana chino