Recenze (131)
Live 8 (2005) (koncert)
Videl som z tejto akcie jedine set Pink Floyd, ale ten mi ku šťastiu bohate stačil. Vidieť pôvodnú zostavu po 24 rokoch opäť na jednom pódiu, teda poviem vám, že som chrochtal blahom. Veru zdá sa, že peklo zamrzlo a prasce vedia lietať (zasvetení určite pochopia). Len je večná škoda, že to bola iba jednorázová akcia a majstri v žiadnom prípade neuvažujú nad žiadnym turné. Ach jaj, a to vo mne pred Live 8 svitla iskrička nádeje, že týchto velikánov možno uvidím naživo. No čo už, len ďalší nesplniteľný sen...
Věc (1982)
Uffff! Tak to teda bol nárez. Už dlho sa mi nestalo, aby mi film zvýšil tepovú frekvenciu nad prijateľné normy. Napätie strieda ešte väčšie napätie, takže sa divák nenudí ani chvíľu (v podstate k tomu ani nedostane šancu). Horor s veľkým H.
Bad Taste - Vesmírní kanibalové (1987)
Najlepšia gore fekálna komédia akú som kedy videl. Je to také úbohé, až je to geniálne. A hlavne je to celé zobrané a zahrané s totálnym nadhľadom. Nasmial som sa vrchovate. Vrelo doporučujem. Mimochodom Jackson si tam zahral teda poriadneho úchyla, to sa musí nechať. :-) P.S.: Úbohá ovečka
Černý jestřáb sestřelen (2001)
Vojnový film aký tu ešte nebol a to som ich už videl celkom dosť. Po prvý krát som si pripadal ako by som bol filmom obklopený, ako keby som stál na ulici v Mogadishu a okolo mňa lietali guľky, navyše keď sa k tomu ešte pripočíta dokonalý soundtrack a kamera. Fakt pecka. Hoo-ah!
THX 1138 (1971)
Mr. Lucas v tomto diele podáva veľmi surovú víziu budúcnosti kde je láska zakázaná a ľudskosť je neznámym pojmom. Ako už viacerí komentátori spomenuli inšpirácia Orwelským 1984 je očividná, napriek tomu tento film prináša mnohé iné podnety a veci k zamysleniu. Kdežto v 1984 bolo v podstate všetko čo sa odohrávalo pred očami diváka viac menej jasné, v THX 1138 nie je jasné absolútne nič. Lucas nás hodil doslova in medias res plného čísel a nevysvetleného jednania, takže sa v tom človek ľahko stratí. Priznám sa, že radšej z toho, čo sa odohráva okolo chcem vedieť čo najmenej, pretože ak by som sa dozvedel ešte viac bol by som ešte viac "v prdeli".
Kmotr 1, 2, 3 (1992) (TV film)
Krstný otec to je životná filozofia, ale hlavne postoj k spoločnosti a k sebe samému. Kniha od Maria Puza je pre mňa Bibliou a tomuto jej filmovému spracovaniu nemám čo vytknúť. Dokonalosť sama.
Robot-monstrum (1953)
Geniálne z toho hľadiska, že by "to" dokázal natočiť každý blbec (čo iste nevylučuje, že pán Tucker blbcom bol). Má to však úplne odzbrojujúci záver, čo by mohlo vysvetľovať mnohé - veď komu z vás sa občas nesnívajú blbosti.
Znamení (2002)
ČOŽE??? "Marťankov" rozleptá voda??? A že niečo neidentifikovateľné a neviditeľné sa vznáša nad mestom??? A že do toho nabúral vták a bol hneď mŕtvy??? Ja asi odpadnem. To keby že ja robím inváziu na Zem tak si to pekne krásne premyslím do posledného puntíku, aby ma nič neprekvapilo. V tomto smere už aj Spielbergova Vojna svetov vyjde z tohto súboja víťazne (hlavne preto, že je to predsa len natočené podľa klasickej knižnej predlohy z čias dávno minulých).
Velká ryba (2003)
Krásny návod na to ako si spraviť zo života rozprávku - ruku na srdce, kto by ho nechcel prežiť v tom svojom vlastnom vysnívanom svete ... ja určite áno.
Mrtvý muž (1995)
Spirituálno-mysteriózny western s krásnou neurotickou, ale precítenou muzikou Neila Younga a (ne)uveriteľne dokonalým Johnnym Deppom. O Garym Farmerovi ani nehovoriac. "It is preferable not to travel with a dead man." - Henri Michaux