Recenze (266)
Pustina (2016) (seriál)
Z novodobé tuzemské seriálové tvorby jsem si oblíbil Cirkus Bukowsky, Přápady 1. oddělení i Rapla, ale teprve Pustina dosáhla na maximum co do diváckého zážitku. Vše je věrohodné, dotažené, o hereckých výkonech ani nemluvím. Pastva pro oči, i když v poněkud depresivnějším stylu, než bývá u nás zvykem. Za mě naprostá špička.
Kosti a skalp (2015)
Kosti a skalp, Kostěný tomahawk...no nevím, já bych film pojmenoval hezky česky Kostomlaty.
Stalingrad (2014) (seriál)
Výborný dokumentární seriál z francouzské produkce. Oceňuji hromadu archivních materiálů, v jiných dokumentech neviděných, i pohled na bitvu pohledem přímých účastníků, prostých vojáků.
Lví srdce (2013)
Kult hákového kříže na finský způsob. V pořadí třetí Karukoskiho film mě (po Domovu šedých motýlů a Mrzoutovi) oslovil zatím nejvíc. Pobavily občasné vtipné scény nebo hlášky i dobře zvládnutý závěr.
Fúsi (2015)
Dlouho jsem s hrdinou takhle neprožíval jeho boj a vztahy, jako bych na tom rande byl vždy místo něj. Dobrá citovka, Fúsiho mi bylo hrozně líto a zároveň jsem mu držel palce.
Semestr (2016) (seriál)
Možná tomu křivdím, ale forma je tak otravná, že jsem vydržel pár minut a musel jsem sledování ukončit...
Červený trpaslík - Série 11 (2016) (série)
Po mírně slabší desáté řadě je stará skvadra zpět v plné síle. Po prvním díle to tak ještě nevypadalo, ale už od dvojky se vše skvěle rozjelo a tak jen přibývající léta ve tvářích protagonistů vám připomenou, že jde o pokračování natočené 28 let od prvopočátku seriálu. I s ohledem na to jsou výkony obdivuhodné, dokonce to vypadá, že Danny John-Jules vůbec nestárne. Jsem za nové díly moc rád a těším se na XII. řadu!
Lov (2015) (seriál)
Tradičně skvělá práce BBC na poli přírodopisných dokumentů. Některé pasáže a záběry jsou opravdu dokonalé, ale jako celek to tentokrát na plný počet nebude.
Legenda o Tarzanovi (2016)
Na foglarovkách a knihách o Tarzanovi s ilustracemi Zdeňka Buriana jsem jako kluk vyrůstal, takže pro mě tohle byla srdeční záležitost. Kvalitní herecké obsazení a povedené triky potěšily. Fajn dobrodružná pohádka, jen škoda, že Tarzanovo dětství je tu jen ve flashbecích. I tak jsem se u filmu dobře bavil.
Prázdniny pro psa (1980)
Nejslabší film s Tomášem Holým, některé scény vyloženě trapné.