Recenze (352)
Helter Skelter (2012)
Béčko, které mi právě dneska káplo do noty.
Maják (2019)
Myslím, že se lidi zbytečně bojí "intelektualismu" tohoto filmu, anebo mu intelektualismus zuřivě odpírají. Už tím ale ironicky dávají váhu otázce, zda v něm stojí za to vůbec nějaký intelektualismus hledat. Bohužel jsou tohle jediné dva úhly, kterých jsem si při zběžném projetí komentářů všimla. Nic mezi. Vidím tu slova jako artistický, nedivácký... Ale není film formou artu a nejste vy diváci? Nějak si tu nad obecenstvem drbu hlavu víc než nad filmem samotným. Děláte si to zbytečně těžší a (zaslouženě? nezaslouženě?) režisérovu vizi mytizujete. Mně se Maják líbil náramně, možná protože jsem se na něj dívala jako na nádhernou formální napodobeninu černobílé vlny drsných, pověrčivých dramat z první poloviny minulého století. Hodnotila jsem ho pak podle ryze osobního měřítka, a to jestli starou estetiku emuluje věrně a jestli ji zároveň o něco nového a břitkého obohacuje, aby nebyl jen ohranou kopií. A moje odpověď na obě otázky byla jednoznačně ano. Atmosféra a řemeslo jsou totiž do nejposlednějšího detailu jako vytažené z časové buňky, ale subtext témat je nezaměnitelně novodobý. Stačí mi to ke štěstí.
Tian lun (1935)
K únoru 2021 ke zhlédnutí i s originálním zvukem zde: https://www.youtube.com/watch?v=DbEQyH_1LL8
Láska k vlasti (1966)
Dost viscerální.
Guo nian hui jia (1999)
Tmavá, úzká, až utiskující práce s kamerou, kdy není všechno vidět, ale je cítit to nepříjemno, ta vina, ta lezavá nejistota, jestli má člověk s takovým trestem na krku ještě právo jít do společnosti, natož pak ke dveřím vlastních rodičů.
Přehlídka smrti (2015) (seriál)
Poměrně kvalitní a přemýšlivá záležitost.
Júri!!! on ICE (2016) (seriál)
Někteří urputní hele-já-jsem-heterosexuálové tu roní slzy o tom, jak to bylo přiteplené. Já, známá teplákovka, se něčím takovým zastrašit nenechám.
Woman in Stall (2018)
Spoiler. Tahle miniaturka skvěle ukazuje, že i když někdo nemá vyloženě zlé nebo násilné úmysly, stejně může děsit a ohrožovat své okolí, aniž by si to uvědomil. Mnozí si asi konec vyloží jako "ta ženská přeháněla, to je ale super plot twist", ale ne, nepřeháněla. Tohle se ženám děje dnes a denně, a muži si ani neuvědomí, jak i jen jejich pouhá fyzická blízkost a "žoviální přátelskost" může být nepříjemná, sužující a až výhrůžná, zejména když je muž tak sociálně ineptní jako tenhle.
Človíček (2006)
Tak se to musí, Marie.
Goonghab (2018)
Není to o nic horší průměr než jisté přepjaté korejské snímky, které tu po csfd suverénně plavou v červené barvě, ale zaslouží si to o dost méně.