Recenze (5 556)
Monos (2019)
Kamera je uzasna snad v kazdem zaberu, velke plus je i prostredi a zvuk. Tim ale muj vycet pozitiv konci. Protoze, bud jsem to dejove uplne nepochopil a nebo to je jenom takova vycpela artovka...
Sestup Orfeův (1960)
Za me je postava mlade Carol uplne zbytecna a verim, ze bez ni, kdyby se dej vice zameril na ustredni dvojici... Byl by za plny pocet. Ozdobou filmu jsou skvele dialogy, hlavne mezi Lady a Xavierem. Ale cokoliv vypadne Brandovi z pusy je perla. Miluji jeho minimalisticky herecky projev, osobnost v kazdem zaberu. Sita role na miru, ale zaujala i vyborna Magnani.
Korea: Zapomenutá válka (2019)
Dejiny korejskeho poloostrova po druhe svetove valce a nasledny vyvoj obou rozdelenych zemi, povazuji za jednu z nejzajimavejsich v tomto casovem obdobi. Ja myslim, ze dokument mapuje hlavni milniky cele te situace srozumitelnym a relativne nezaujatym komentarem. Spousta dobovych zaberu a zajimavy pohled na generala McArthura. V ramci televiznich dokumentu nadprumer.
Štamgast (1987)
Jak jsem literarni ignorant, tak od Bukowskeho jsem nekdy ve dvaceti letech, precetl snad vse, co od neho u nas vyslo... Ten film ma nekolik vybornych scen, zakrvaveny Chinaski v byte nema konkurenci. Ale uplne si nejsem jisty, ze ten naboj a atmosfera se z tech knizek dostala do filmu. Dunaway i na konci osmdesatych let byla moc krasna na to, aby hrala starnouci alkoholicku. Jak ji mam rad, do toho filmu se moc nehodila. Ale z nostalgie dam ctyri hvezdicky.
Mlčící hvězda (1959)
Aniz bych to myslel zle, stare sci-fi filmy mi prijdou zabavnejsi nez ty dnesni. Velke plus je vize a predstava budoucnosti, lidi nekde v padesatych letech... Nekdy v polovine to sice zacne poradne nudit, ale zaverecne poslani to ma. Zajimaly by me ohlasy divaku v dobe vzniku.
Jabka (2020)
Tak tahle pandemie, ktera ma za nasledek nenavratnou ztatu pameti mi sedla ve vsech smerech. Ja uz bych se vubec nedivil, kdyby to byla jednou budoucnost. Bavilo me to, at uz hlavni hrdina, tempo a atmosfera filmu, tak predevsim svym nametem.
Město nemrtvých (2013)
Nejvetsi pozitivum je urcite Lundgren, ale ani on nevytrhne trn z paty teto apokalypticke, amatersky natocene beckove sracce.
Bílí vlci (1969)
Krome skveleho Gojka Mitice film zaujme predevsim hodne zdarilou vypravou, ktera je srovnatelna s americkymi westerny. Uz to sice neni tak dobrodruzne jako treba Vinnetou, ale sve fanousky si jiste najde i dnes.
Otěže na krku (1961)
Takovy ten evropsky beckovy film, ktery stoji a pada s B. Bardot. Dejove hloupe. Bardot byla bezesporu hezka zena, ale muj typ to nikdy nebyl a nijak zvlast me nezaujala ani zde.
Loli paradička (2019)
Osud dvou hlavnich hrdinu je natolik pitomy, az je uveritelny. Nevim, jestli Kamila Mitrasova neumi hrat nebo prehrava, ale jeji Veronka nasadila svuj nevinny kukuc tak, ze se ani nedivim, ze Milanovi trochu pohla se zivotem...