SallyZen

SallyZen

Jan Salač

okres Děčín
Profesionální milovník

24 bodů

Moje oblíbené filmy

  • poster

    Zelená míle (1999)

    Tak tohle byl úplně nejvíc nejlepší film, podle předlohy Stephena Kinga. Ale nebudu Forresta tahat na Zelenou míli. Pro mě tohle je něco nadpozemsky krásného, citlivého a dojemného. Já prostě tento snímek miluju. Ztvárnění rolí(které jsou báječně napsané a vymyšlené) je pro mě o to výtečnější, že mi tam jsou sympatičtí všeci. Společně se "Seven pounds" by měli pouštět ve školách aby si aspoň ty inteligentnější uvědomili trochu více o životě a začali se chovat vstřícněji. Film, na který se nedá zapomenout.... Nikdy! 100%(vedlejší role výborné).

  • poster

    Dokonalý trik (2006)

    Mám moc rád filmy z kouzelnického prostředí. A co mě k tomu vedlo? Samozřejmě tento film. Díky této filmové iluzi jsem začal obdivovat "čáry máry". Na konci snímku se mi ještě nestalo(jen při SAW) abych na to nedůvěřivě koukal a říkal si "To snad není možný". Já nejsem moc na to, že odhalím rozuzlení filmu třeba už v půlce. Takže jsem většinou překvapen či dokonce ohromen. Herecké obsazení mě ze začátku pobavilo. Protože když jsem viděl duel Bale - Jackman, tak mi hned vyskočilo Batman - Wolwerine. Ale ne, úplně mě dostali, jak skvěle zahráli. Především Bale a toho zrovna nějak nemusím. Vedlejší role úžasné(Johansson, Caine, Bowie). Nolan předvedl, že je Pan režisér. 100%

  • poster

    Jaro, léto, podzim, zima... a jaro (2003)

    Nevím, pořádně co napsat. Snad jen, že celý film je hrozně naučný, každá část nám předkládá nějaký problém nebo vlastnost, která nám škodí. Předkládá nám, jak život může být nenáročný a přitom prožitý šťastně. Jak krásná je příroda, které si skoro ani nevšimnem. V jakém žijeme světě, který má opravdu trpkou příchuť. Opravdu nejvíce mě tedy bavily Jara, kde se potvrzuje přísloví "Nečiň ostatním to, co nechceš aby činili tobě". Ostatní také moc povedené. Balada na srdce, hĺuboká myšlenka k zamyšlení a možná i světlo do života. Tak vidím tento film. 100%

  • poster

    Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)

    Zmizíš z tohodle města, hned teď. Když zmizíš, budeš zmizelej. Nebo tě zmizím já. Film, který se dá povážovat za Tarantinův "Success". Každopádně na tomto snímku je absolutně nejlepší herecké obsazení a výkony, protože všem ta role přesně padla jak ulitá a obzvlášť Travoltovi, kterého zrovna nemusím ikdyž tady byl skvělý. Jóo! Málem bych zapomněl na hudbu, která je nezapomenutelná. Takový pecky jako jsou - Son of a Preacher man, Pump it, You never can tell nebo třeba Jungle Boogie můžu poslouchat kdykoli. U mě má zasloužené místo v Top10. Jednoznačně plný počet. 100%

  • poster

    Smrt samuraje (2011)

    Po filmové stránce je to naprosto brilantní film, bez větších chyb. Ale pro mě to bylo něco víc. Něco osobnějšího, víc procítěnějšího. Popravdě mě tato doba uchvacuje. Chtěl bych v těchto samurajských časích žít. Jistě má i svá negativa, ale to každé období nebo éra, jenže prostě tyto časy mi přirostli k srdci i s těmi zápory, a to je výsledek mého názoru. Naprosto úžasné a nechám si ho rozležet v hlavě, jelikož útočí na mojí Top10. 100%(po dni dávám do Top10)

  • poster

    Cela 211 - Vězeňské peklo (2009)

    Pro mě jedno z největších filmových překvapení. Šel jsem do toho z očekáváním drsného dramatu, bez amerických klišé. Dostala se mi toho mnohem více. Snímek mě pohltil především svojí parádní vězeňskou atmosférou z které mi šla husí kůže. Výborně tu zapracoval herecký výkon dvou hlavních postav, jelikož to pouto, které se mezi nimi postupně tvořilo bylo naprosto uvěřitelné. Dále se mi moc líbil celkově scénář. Dialogy nijak přehnané, autentické, bez trapných klišé, natočeno jednoduše po evropansku a extra po španělsku. Ještě se vrátím k hereckým výkonům, hlavně k tomu, který předvedl Alberto Amman. Udělal z toho něco víc. Po tom incidentu, kdy se "změnil" zahrál skvěle tu nenávist, vztek, ale zároveň i pomstu. Hodně tomu dodávali samozřejmě scény, které byli bomba. Nehrálo si to na nic víc, konec se taky povedl. Přesně jak se píš v popisu - Film je trágedií, kterou by nikdo z nás nechtěl zažít. Já se do té tragédie vcítil a emoce si dělají co chtějí. Moc a moc silný film! 100%

  • poster

    Rašómon (1950)

    Film mě uchvátil po všech stránkách. Spolupráce Mifune - Kurosawa funguje a tenhle snímek je toho zářným příkladem. 4 různé úhly, 4 dějové linky, kterému věřit? Drama, které rozebírá povahu a psychologii lidí ve zcela přirozené a filmově Kurosawovské podobě. Tohle je prostě úžasnost sama o sobě. 100%

  • poster

    Interstellar (2014)

    Skvělé, úžasné, velkolepé. Nolan mě zase odrovnal, ale tentokrát asi úplně nejvíc. Do filmu se mi absolutně nechtělo a jsem moc moc rád, že jsem to změnil a překonal se. Největší filmový zážitek za hodně dlouhou dobu. Téměř vše mi sedělo. Ta hudba, Hoytemova kamera, herecké výkony všech (dokonce i mnou neoblíbené Hathaway), zpracování vesmíru a jeho tajů, střídání scén země-vesmír a těch odkazů na filmy, jména, díla. Popisovat takovéto umění nemá cenu. To se musí vidět, slyšet, cítit. 100%

  • poster

    Jdi, žij a někým se staň (2005)

    Velmi silný film. Hluboce lidský příběh, který spojuje více časových linií, více prostorů, učí nás lásce, respektu, pokoře. Odkrývá nám některé pohledy do judaismu a do Izraele celkově. Stopáž snímku neuškodila, ba naopak. Přes dvě hodiny jsem jenom zíral a užíval si každičký záběr a každičký herecký výkon (všichni svoji úlohu zvládli na výbornou). Samozřejmě film občas chybuje. Například mi přišlo dosti zmatečná poslední třetina filmu, kdy některé scény byly řazeny velmi zvláštně a nemuseli úplně vyvolat ten okouzlující nebo potřebný efekt. Ale to je to nejmenší, co tomu vytknu. Va, vis et deviens nese obrovské poselství. Milujte bližního svého, pomáhejte, jak jen to jde, a neohlížejte se na barvu kůže nebo náboženské či sexuální vyznání. 95%

  • poster

    Chlapectví (2014)

    Musím souhlasit s MeSSiáŠem. Tento film jde vlastně obecně proti takový tý obecný klasický formě, kdy ve filmu čekáme na dramatické okamžiky, situace, čekáme zápletku, rozuzlení, vyvrcholení, závěr. Jde vlastně proti teorii, kdy film má za úkol nám ukazovat to nejdůležitější, ty milníky, které jsou podstatné pro příběh, aby fungovala gradace a snímek směřoval k nějakému jasnému závěru. A to je vlastně ten důvod, proč tenhle film mám v TOP10. Linklaterova narace a práce s filmovými prvky zde funguje jinak. Asi nevidíme to nejdůležitější ani ty nejklíčovější body v Masonově životě, ale právě scény, které by kupa jiných režisérů a scénaristů vyhodila, protože jsou pro příběh nepodstatné, zde Linklater ponechává. Chlapectví plyne naprosto poklidně, nikam se nežene, nejde tu o závod s časem, ale o rozvážné skládání scén, jednu za druhou. Chlapectví má i výbornej soundtrack a celkově herecký obsazení. I když o tom ten film vlastně není. Vnímám ho jako něco opravdu uklidňujícího se silným pozitivním nábojem mezi kopami snímku plných rychlosti, uhánění, zápletek, kdy "se musí stát něco velmi dramatického". Je to totálně pozitivní film, ačkoliv konec může vyznívat trochu melancholicky či smutně. Děkuju Linklaterovi, že je tu někdo takovej, kdo pracuje s filmem jako dynamickým, živoucím uměním, které nemá hranice a dá se posunout i mimo klasické filmové formy. 100%

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace