Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Krimi
  • Sci-Fi

Recenze (346)

plakát

Na hraně zítřka (2014) 

Jedná se o nejlepší akční sci-fi posledních let, až zpět ke Zdrojovému kódu, před kterým se však musí pokorně sklonit. Jsa hnusný hnidopich nemůžu odpustit Limanově příběhu některé absurdní dějové a časové obezličky, které vyvrcholily obligátním happy endem (jsem zvědav, kdy se nějakému dementnímu producentovi usmyslí a zneužije tento konec k vytvoření nekonečného množství dalších dílů, protože konec je v podstatě otevřený). V tomto film prostě pokulhává za mnohem dotaženějším Zdrojovým kódem. Klady netřeba vypočítávat, řadím tam vše ostatní.

plakát

Hra o trůny (2011) (seriál) 

Okázalá výprava a áčková produkce úspěšně zastírají fakt, že se v jádru jedná o překombinovanou namyšlenou telenovelu ve fantasy hávu. Kdo s kým, kdo proti komu a furt dokola. Cože? Chozé nepřijel? Ne, Ned Stark nepřijel. EDIT: seriál v páté sérii vypotřeboval stanici HBO všechny skladové zásoby lubrikantů a vmasturboval se do neuvěřitelně sebezahleděné podoby. Za každou cenu okázale šokuje a tlačí na pilu. Děj se překombinovává a uměle košatí jen proto, aby nějaký byl. Jako kulturista na sterodiech obdivující v zrcadle své odporně přebujelé asymetrické boule.

plakát

Walter Mitty a jeho tajný život (2013) 

Jak hezky píše Tetsuo, film je velmi schizofrenní ve svém poselství. Já myslím, že je to tím, že žádné poselství vlastně nemá, i když se tak tváří. A kdyby se tak netvářil, udělal by lépe, protože pak by se jednalo o tuze milý příběh malého člověka, který hnán životními okolnostmi překonal sám sebe a trošičku povyrostl. Síla filmu je pak spíše v kulisách a jednotlivých scénách, které podle mého názoru spíše náhodou a nechtěně než cíleně zachycují esenci života a bytí. Ale ať šlo o záměr či náhodu, toto podprahové působení tu prostě je a počítá se. Silné 3*. "Beautiful things dont ask for attention."

plakát

Hobit: Šmakova dračí poušť (2013) 

Hobit: Jackson rapes Tolkien´s anus again. Láska Jacksona k Tolkienovi je čistě sadistickou záležitostí bezohledně drtící duši jeho literárních děl pro vlastní ukojení. První Hobit zachovával alespoň jakési zdání soudnosti a střízlivosti (bylo to ale podobně jako u trilogie Pána prstenů pouze tím, že se jednalo o úvodní a tudíž nejkomornější díl série). Druhý díl je již estrádou otupujícího megalomanství zacílenou na malomyslné konzumenty speciálních efektů a píčoidních akčních scén (sudy forever!). Jediným silným okamžikem celého filmu je Sauronova scéna.

plakát

Duch nad zlato (2013) (TV film) 

Výpravná??? Na téhle pohádce je výpravná akorát tak cesta na záchod a zpět, když si od toho trapasu člověk musí ulevit. ČT založila překrásnou vánoční tradici spočívající v rok od roku nuznější a trapnější pohádce servírované na štědrý den. A letos se opět dokázala překonat. Škoda herců, kteří tu ztráceli čas a um.

plakát

Enderova hra (2013) 

Neuvěřitelný filmový kastrát jedné úžasné knižní předlohy. Velmi, velmi zjednodušené a zpovrchnělé převedení unikátní knihy do filmové podoby. Pokud se vám film námětově líbí, z knihy budete naprosto odvaření. Její převážnou část tvoří Enderův vývoj na kadetce, boj se spolužáky, osobní a psychologický růst s filozofickými přesahy, detailní popisy bitvy za bitvou v simulátoru a úžasné taktické manévry, to vše napsané neuvěřitelně čtivě a chytlavě. S hrdinou se v knize sžijete a budete prožívat útrapu za útrapou a fandit mu v nejisté a vůbec ne zřejmé budoucnosti ve vojenském prostředí, které je drsně nemilosrdné i k šestiletým dětem. Film toto vše z předlohy vykastroval až do zcela fádního haiku z vesmírných Bradavic, které musí divákovi neznalému knižní předlohy připadat v některých ohledech až nesmyslné či nedotažené. Z Endera se tu stává předem určený vítězný génius pouhým lusknutím prstu, jeho útrapy a "vývoj" jsou tu pouze komisní a kulisní výplní části filmu. Neuvěřitelně pros*aný potenciál. Ale upřímně, to se přece dalo čekat.

plakát

Nadějný rok (2011) 

Klasické schéma průměrné americké..... no asi komedie. Jasná dějová linka, jasné vyústění i ponaučení, jasný stokrát omletý pokrytecký důraz na jisté životní hodnoty. Na druhou stranu je to svižné, milé a přiměřeně srdečné. Komedie je to jen v náznacích a v celkové lehkosti vyprávění, vaše bránice si můžou klidně vzít dovolenou. Celkově vzato milý film na jedno shlédnutí.

plakát

Star Trek: Do temnoty (2013) 

Je zjevné, že to, co se v prvním díle dalo ještě skousnout coby oprášená nostalgie, se bude nyní již jen vysokorozpočtově a naprosto schematicky opakovat do zblbnutí. Do téhle mrtvoly se nemělo už nikdy kopat. Star Trek se nikdy ani nepokusil vyrůst z naivních sci-fi představ šedesátých let o hrdinných kapitánech a jejich pobočnících při naprosté ignoraci logických a fyzikálních zákonů. To v dnešní době již působí naprosto trapně. A bude dál, byť by to natočil třebas pánbůh s neomezeným rozpočtem.

plakát

Nevědomí (2013) 

Určitě neurazí, ovšem ani nijak zvlášť nenadchne. Tak proč dávám 4*? Z lačnosti a vyprahlosti po kvalitním sci-fi filmu. V kontextu sci-fi mizérie posledních roků je to pořád nadprůměrné a koukatelné dílko, které má jistou nosnou atmosféru a neopírá se čistě jen o tupou akci a podbízivé triky, jak je dnes zvykem. I ten Cruise byl snesitelný. Jinak zde platí: zkouknout a zapomenout.

plakát

Návrat pana Ripleyho (2005) 

Typická dvaapůlhvězdovka. Best served after midnight. Víc slov komentáře si to snad ani nezaslouží a po pár dnech se vykouří z hlavy.