Recenze (324)
Problém tří těles (2024) (seriál)
Předlohu jsem nečetl, většinově je ale velmi chválena... K seriálu. Dlouho jsem byl přesvědčený, že budu hodnotit čtyřmi hvězdičkami. Ono totiž asi tak polovina dílů je opravdu zajímavá a poutavá, včetně zde v komentářích zhusta zatracované hi-tech virtuální reality. Pak se ale stalo to, co je poměrně časté, a sice, že děj podřadil z divácky přívětivé čtyřky na utahanou dvojku a opět dostaly prostor srdceryvné monology a táhlé pohledy do očí, které ovšem neposouvají děj ani o píď, ale za to zajišťují, že lze vykouzlit pár dílů navíc...Také atmosféra, která báječně fungovala v prvních epizodách, se postupem času vytratila, a z tušené hrozby se stalo cosi poněkud banálního a navíc odsunutého bůhví proč o čtyři sta let...? Za což autoři seriálu nemohou, ale je to jako by se Jan Ámos Komenský děsil nástupu AI.
Krotitelé duchů: Říše ledu (2024)
Za mě v pohodě. Obstojný scénář, herecké obsazení a výkony taky. Pod dojmem zdejšího ,,nic moc,, hodnocení jsem neměl velká očekávání, ale celkově o úroveň výš, než jsem se obával. Na pomezí tří a čtyř, ale trochu přitlačím, abych podpořil...78%.
Metoda Markovič: Hojer (2024) (seriál)
Celkem solidní, s několika hodně povedenými momenty, ale bohužel ve snaze udržet diváka co nejdéle u obrazovky asi tak o dva díly delší, než by bylo záhodno. Normalizační atmosféra nebyla vystižena tak dobře jako ve Volze. Žádný obrázek Husáka na stěně a málo soudruhování. Akorát cigaret vyhulili požehnaně. Suma sumárum 78%.
Ghostland (2018)
Dvoumetrový idiot, transgenderová osoba, hnusný barák plný hnusného harampádí s velkým sklepem, stará dodávka...celkem nepůvodní mix, kde jediným aspoň trochu originálním je hra na to, co je realita a co ne. Na jedno shlédnutí celkem ok, na druhé už ne.
Opičí muž (2024)
Velmi slušné, na podobné úrovni jako první John Wick, jen s příměsí indického folklóru. Viděno v prázdném kině.
Thelma a Louise (1991)
Geena Davisová mě strašně vytáčela...dobrá hudba, působivé exteriéry ale podivný a přepálený konec...a Geena Davisová mě strašně vytáčela...
Wonka (2023)
V podstatě to bylo hezké, ale spíš pro dětské publikum. Nejvíc mě rušila změna ve Wonkově mládí- otec zubař vs matka co vyráběla čokoládu. Umpa- lumpa v podání Hugh Granta byl asi nejlepší z celého filmu. Karlík a továrna na čokoládu je celkově dospělejší a temnější, tohle je taková docela hezká pohádka.
Malý Sheldon (2017) (seriál)
Překvapivě dobrý prequel výborného BBT.
Pinocchio Guillerma del Tora (2022)
Hezké, smutné, poetické, a už to znovu vidět nemusím...
Zabijáci rozkvetlého měsíce (2023)
Navzdory poněkud topornému DiCapriovu herectví opravdu povedený film. Stopáž mně překvapivě nevadila, skoro tři a půl hodiny příjemně uplynuly. Asi proto, že děj byl krásně plynulý, dá se říct s absencí dějové vaty. Herecké výkony De Nira a hlavně neznámé Lily Gladstone byly opravdu skvělé! Vedlejší role také naprosto bez chyby. Největší slabinou tak byl překvapivě (?) Dicaprio a jeho zachmuřené kreace, které působily krapet strojeně. I přes to dávám 5*.