hot_spot

hot_spot

Henry Spencer

Nizozemsko

17 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 29.7.2009  00:06

    Můj dojem už je tu pěkně vyjádřený Le_Chuckem, přidám jen, že rádoby syrový zvuk a vizuál působí v kontrastu s klipovými vložkami opravdu směšně. Bohužel, čekal jsem něco víc než šablonovitě sestavenou agitku na úrovni výchovného videa pro SŠ.

    • 28.2.2009  14:06
    REC (2007)
    ****

    No teda. Prostinký horor s předem jasnými postupy a sadou víceméně předvídatelných lekaček, u kterého však budete rádi za náhradní spodní prádlo. Až na pár kiksů (střih uprostřed monologu v real-time?) se dokonce vydařil i onen autentický feeling. Po osamělé noční projekci [Rec] už vám španělština nikdy nebude evokovat pouze dopolední klenoty televize Nova...

    • 27.2.2009  19:57
    Fuck Me (2000)
    *

    Celkem trapný rádoby-snuff, který zůstal někde na půl cesty mezi pornem a "realistickou výpovědí". Scény, které by chtěly působit šokantně, jsou většinou tak dementně nastříhány i zpracovány, že to s divákem ani nepohne. Po šíleně bezcílných dialozích nám tu tedy zbývají jen pornosekvence, a když ty jsou jediným celkem zajímavým aspektem celého filmu, asi tu je něco sakra špatně...

    • 23.2.2009  21:14
    Proboha! (2008)
    ****

    Jasně, máte pravdu. Maher se svým racionalizováním působí spíš jako kašpárek a ze záležitostí, které by se daly jednoduše shrnout s širším náhledem na věc, dělá spíš jeviště pro své uštěpačné a subjektivní poznámky. Jenže Religulous neberu jako projekt určený pro osvětu věřících, protože by to už ze své podstaty postrádalo smysl - spíš jako ukázku jejich neochoty otevřít oči a přemýšlet, co je vlastně podstatou celé té maškarády. Nezoufalejší v tomhle ohledu stále případá zabedněnost a jednoduchost amerického národa. Čtyři z pěti uděluju taky díky závěrečnému vyústění, které celý problém logicky sumarizuje a vyburcovává diváka lépe, než to někdy dokázal třeba pan Moore.

    • 11.1.2009  13:23
    Disaster Movie (2008)
    odpad!

    0,5% za výstižný název, který mě na tohle veledílo už předem dostatečně připravil. Sestava krkání, hoven a primitivní muziky cílená na diváky s filmovou gramotností a vkusem na bodu mrazu.

    • 18.12.2008  19:40
    Stalo se (2008)
    *

    Pana Shyamalana už drahnou dobu považuju za jednoho z nejpřeceňovanějších současných režisérů a tento výplod se ukázal být jen dalším hřebíkem do rakve. Ústřední myšlenka se tu bije s formou jejího podání, hromadou zbytečné vaty a prapodivně napsanými postavami vypouštějícími z úst samé hlouposti. Když už mě má nějaký film nakopnout k úvahám, nesmí být sám o sobě jedním velkým gulášem paradoxů.

    • 30.9.2008  22:52

    Nápaditě zpracované úvodní titulky mě vcelku pozitivně navnadily a ani první čtvrthodina nepůsobila nejhůř. S postupující stopáží se však nadšení rychle vytrácelo. Oproti dnešním komiksovým adaptacím totiž staví nový Hulk na až příliš odfláknutém scénáři postupně zabředávajícím do stupidity, což je ještě umocněno tím, jak vážně a bez nadhledu je na plátno převeden. Dále je až příliš citelná nešikovná práce se střihem, kdy jsou scény na sebe mnohdy navazovány ještě před koncem dialogu nebo gradace. Částečně to celé vyvažují svižný soundtrack a samozřejmě pozoruhodné obsazení.

    • 24.8.2008  19:30

    Dwayne je sice celkem sympaťák a umí se s tím kusem dřeva pěkně ohánět, ale tím to asi tak končí. Na adrenalinovou řežbu málo akce a nesmyslně mnoho keců, na drama o odplatě zase přílišná naivita a zkratkovitost. K čemu tenhle film proboha je?

    • 14.8.2008  09:50
    Ong-Bak 2 (2005)
    ***

    "Where the hell is my elephant?" Kulervoucí série neskutečných akrobatických exhibicí, kopanců a lámání kostí, která jde ruku v ruce s takovou citovou vypočítavostí a patosem, jaké by si nedovolili ani režiséři německých televizních adaptací knih Rosamunde Pilcher. Byl by čirý masochismus koncentrovat se na něco jiného než akci, která se spolehlivě řídí schématem "být rychlejší a rozmlátit víc věc než v Ong-Bak". Fascinující je zejména sekvence, ve které Tony Jaa beze střihu vymlátí celý hotel za pomoci všeho, co se mu zrovna nachomýtne k ruce. Závěrečná sekvence, kdy třicetihlavý zástup protivníků nabíhá na hlavního hrdinu hezky v řadě po jednom, je jednoduše roztomilá. Tentokrát dostalo prostor i pár zajímavých cameí, z nichž mě nejvíc potěšila imitace capoeirového šílence Willyho z Tekkena 3. Asi by bylo bláhové chtít po tvůrcích propříště víc vtipnějšího nadlehu, ale ruku na srdce, rád překousnu cokoli, pokud mě to opět takhle nabije adrenalinem.

    • 29.7.2008  22:05
    Juno (2007)
    ***

    Asi patřím k té polovině, u které se ona "poetika" minula účinkem. Když si odečtu roztomilou Ellen Page (možná i ta Jennifer Garner mě celkem zaujala), tak mi tenhle film připadá zajímavý a pestrý asi jako padesát let stará reklama na mýdlo. Děj si nekonfliktně plyne jako potůček, jedna laskavě úsměvná scéna střídá druhou a 92 minut je najednou fuč bez většího účinku. Nepochopil jsem smysl tohohle "zázraku" a radši se půjdu odreagovat s Knocked Up...

    • 24.7.2008  10:37
    Hancock (2008)
    **

    Slušné triky, ucházející vtipy, zbytečně přetažená škála žánrů a stupidní scénář s debilními oslími můstky. Hancocka jsem sice měl štěstí vidět s plnou parádou v regulérním kině, ale jestli mi některý z letošních blockbusterů prušuměl hlavou bez většího zájmu, bude to právě on.

    • 13.7.2008  21:49
    Jumper (2008)
    **

    Ve všech aspektech podprůměrná MTV jednohubka, která snad nemůže přijít cool nikomu nad 16 let. Ústřední dvojice je na houby (dokonce jejich mladší protějšky je v herectví překonávají) a logika scénáře je na úrovni dítěte - když vám do těla pumpuje elektřina, "skočit" i s budovou doprostřed moře je určitě výtečný nápad. Po závěrečných titulcích se mi z hlavy do pěti minut celá ta maškaráda vypařila.

    • 11.7.2008  11:25

    Další z řady tragikomických dramat, jejichž smysl mi jaksi nedochází. Děj se nudně plácá od jednoho zvratu k druhému, postavy procházejí nelogickým vývojem a pointa z toho všeho nevyplývá žádná. Herci jsou sice povětšinou sympatičtí, ale to mě z letargie nevytáhlo a téměř celou dobu jsem se jen nudil.

    • 8.7.2008  00:03
    Já, legenda (2007)
    ***

    Ach jo. Úvodní záběry postapokalyptického New Yorku jsou pochopitelně pastvou pro oči a i následující Lawrencovy nápady mně dost navnadily - zvláště jemné koketování s psychologickým dramatem tady vůbec není na škodu. Nejvýmluvnější důkaz režisérovy nápaditosti přichází přibližně po půlhodině ve scéně se zatemněném domem, která ve své minimaličnosti bravurně kombinuje intenzitu, napětí i realističnost. Will Smith se během uplynulých let vypracoval na skutečně použitelného herce a koukat na něj je radost i když se třeba jen vystrašeně choulí ve vaně. Všechno se bohužel zvrtne příbližně ve druhé třetině stopáže, kdy se na původní "children of men" schéma začnou nabalovat propriety dobře známé z tuctovějších hororů a film ztrácí na původní přitažlivosti. Vrcholí to ve stupidní závěrečné gradaci, kdy už jsem jen někde čekal záběr na vlající americkou vlajku. A když už jsme u negativ, chtělo by to rozhodně ubrat až nechutně CGI-čkových zvířat. Souhrnem, Lawrence je podle mě režisérem výborně ovládajícím formu, který však potřebuje slušný scénář a pevnější ruku.

    • 25.6.2008  22:21
    Caligula (1979)
    **

    Ach bože, i ten režisérský sestřih s přijatelnější stopáží mě zanechal v naprosté apatii. Plytce pompézní nuda s nezvládnutou dynamikou vyprávění, unylou gradací, plastickou studiovostí interiérů i exteriérů a všudypřítomným Brassovým fetišem - záběry ženských pozadí.

    • 15.6.2008  17:33
    Duel (TV film) (1971)
    ***

    Přestože televiznost ze snímku čouhá všemi směry (zvláště poloamatérským používáním zoomů), atmosféra funguje solidně. Jen bych to zkrátil o takových třicet minut - zvláště některé okamžiky doprovázené voiceoverem jen zbytečně natahují. Takhle jsem se začal po hodině pomalu, ale jistě nudit.

    • 8.6.2008  11:58

    Překvapivě příjemná variace na Duel, u které mě chvílemi slušně mrazilo v zádech i přes mírně omšelé žánrové postupy. Ústřední herecká dvojice mimochodem není zase tak hrozná, jak by jsme při pohledu na jména Walker a Zahn mohli předpokládat.

    • 31.5.2008  17:15

    Nekonzistentní ptákovina, ke které holt musí člověk přistupovat s ohledem k ujetým hongkongským filmovým postupům - viz zdejší hodnocení. Obě linie jsou spolu naprosto nešikovně propletené a v podstatě celý film vznikl jen proto, aby mohly obě hvězdy předvádět to, pro co jsou tak oblíbené - Jackie Chan akci a Qi Shu svoje nesporné půvaby. Na víkendový mozkový výplach postačující.

    • 29.5.2008  16:55

    Na chápání východní mentality jsem asi příliš velký cynik...

    • 28.4.2008  14:17
    Zvrácený (2002)
    ****

    Nápis "ultimate trip" na plakátu ke Kubrickově Odysee, který se při závěrečné sekvenci dvakrát objeví v záběru, celkem jasně shrnuje podstatu celého díla. Irréversible je jedna dlouhá a trýznivá cesta pohrávající si s našimi postoji k sociálním normám a nutící nás odvracet oči od zobrazení temnějších zákoutí lidské psychiky, o kterých sami víme, ale naučili jsme se je přehlížet. Stavebním pilířem jsou tu dva elementy - zaprvé dynamická kamera, která místy ve spojení s "hudební" stránkou vytváří jen těžce stravitelnou a dusnou atmosféru a místy zas sleduje události s neméně znepokojujícím stoickým klidem (znásilnění). Zadruhé to jsou NESKUTEČNÉ herecké exhibice, kdy ze sebe aktéři musí v několikaminutových záběrech beze střihu vyždímat více emocí, než běžný herec obvykle předvede za celý film. Exceluje tu v podstatě každý a nejvíce uhrančivá je pochopitelně ústřední dvojice, která by si za své nasazení zasloužila aspoň pět Oscarů. Takhle důkladně mě vymáchalo ve špíně snad jen Requiem for Dream - na plný počet bohužel nejdu, protože poslední půlhodina (především scéna v metru) už svou sterilností opravdu nepříjemně zabíjí prožitek z filmu. Stejně tak se nemuselo tolik tlačit na pilu s kamerovými hrátkami - když jsem si po skončení znovu pustil úvodní sekvenci, sedla na mně z toho všeho pořádná migréna. K verdiktu krásně poslouží motiv pohybu kamery po spirálovité trajektorii na začátku a konci filmu - vtáhne a nepustí.

    • 19.4.2008  18:01

    Slibný námět je tu zabitý režisérovou neschopností pochopit, na co se vlastně zaměřuje. Dear Wendy začíná jako sociální sonda do zaostalé komunity amerického městečka a poté se průběžně změní na rádobykontroverzní blábol, který v závěru úplně ztrácí nit. Larse von Triera radši brát jen ve formě, kdy si své myšlenky kočíruje sám.

    • 3.4.2008  21:33
    Boat (2007)
    *

    Ne, tohle už je příliš. Lynch se ve svém novém kraťasu proměnil z výjimečného stylisty a kreativce na pološíleného pošuka, co si nadšeně hraje s novou digitální kamerou. Přepálené záběry loďky (které bych bez zvuku tipoval spíš na momentky z dovolené na Korfu) ve spojení s tajemně blábolícím voice-overem ve mně nevzbudily absolutně žádný zájem, a to by dokázala i jakákoli scéna z Inland Empire. Při srovnání s Lynchovými ranými projekty mi přichází na mysl jen obligátní hláška o nebi a dudách...

    • 3.4.2008  19:14

    Kontrast mezi "divným" teenagerem a drsným americkým venkovem už by se dal mezi nezávislými filmy považovat za klišé a stejně tak mi přišla už ohraná také fragmentovanost děje i místy až přehnaná snaha o syrovost. Film drží nad vodou hlavně výborně hrající Hirsch, kterého jsem dosud považoval za řadovou hvězdičku sázící na svůj vykulený obličej - tady mě však donutil změnit stanovisko.

    • 4.3.2008  19:46
    Skóruj! (2007)
    **

    Bezzubá a těžkopádná jednohubka, se kterou bohužel nic nezmůže ani Christopher Walken, natož ta upachtěná kopírka Jacka Blacka v hlavní roli...

    • 3.3.2008  19:06

    Cronenberg se definitivně vzdal záliby v organicko-syntetických kreaturách a vsadil na čistou filmařinu s důrazem na propracovanost a pomalejší tempo. Jeho rukopis však pořád lze rozeznat a zatímco u History of Violence tomu tak bylo například u nekonvenčního pojetí manželského sexu, tady vyčnívá hlavně neuvěřitelná rvačka v sauně, která se naprosto vymyká všemu, co nám američtí filmaři obvykle ve svých filmech předkládají. Na Mortensenovu uhrančivou kreaci se už napělo patřičné chvály dost, ovšem i ostatní herci rozhodně nezůstávají pozadu. Škoda jen, že stejně jako předchozí režisérův počin na mě i Přísliby nijak zvlášť nedolehly...

    • 9.2.2008  18:31

    Slušná porce nevypočítatelného a pěkně černého britského humoru, která má sice i své slabší momenty, ale ty jí po skončení hravě odpustíte. Akorát toho nahého Alana Tudyka bylo až příliš :-(.

    • 31.1.2008  13:25
    Otisk (2003)
    ***

    Slušný námět - bohužel zpracovaný způsobem, který si člověk hned asociuje s německými TV romancemi. Táhne se to jako chrchel a dialogy jsou většinou plytké až hrůza. Ty tři hvězdičky jsou v podstatě jen za hudbu a ucházející Franku Potente.

    • 30.1.2008  14:36
    Interview (2007)
    ****

    Buscemi je za kamerou stejně osobitý jako před ní. Film je snímán digitálně a většinou v podsvětleném interiéru, s hudbou si hlavu nedělal nikdo a postavy mění svá duševní rozpoložení snad každou minutou. Interview je nevypočítatelná a jízlivě napsaná šachová partie, kde se vítězící strana mění tak často, až vám z toho půjde hlava kolem. Těžko by se dala obsadit výstižněji - Buscemi dokáže cynickou nechuť vyjádřit pohnutím koutků a v životech Sienny Miller a Katji se zase dají nalézt zajímavé paralely. Kdyby se více vypiloval scénář, bylo by to na plný počet.

    • 16.1.2008  20:33

    Viděl jsem prodlouženou verzi, která ve mně zanechala rozporuplné pocity. Různé filmové odkazy i celkovou exploatační naivitu ocenit dokážu a potřebu zkoumat scénář rozhodně taky nemám, bohužel mě tenhle film v druhé polovině málem unudil k smrti. Do první bouračky má Death Proof ještě šmrnc - osobně jsem se celkem bavil - jenže po časovém skoku nastupuje sled většinou naprosto nudného a rádobycool babského tlachání, kvůli kterému jsem si ani neužil výbornou závěrečnou honičku, při které jsem akorát otráveně pokoukával na hodinky. Kontrast mezi oběma polovinami je zjevný i z vizuálního stylu - zatímco v první části se to hemži blbůstkami typu "zaseklý obraz" nebo "chybějící kotouč" pomalu víc než v Planet Terroru, druhý úsek je většinou natočený málem akademicky čistě. U mě tentokrát na plné čáře vyhrál Rodriguez se svým dynamičtějším a hlavně ZÁBAVNĚJŠÍM filmem který se dá vychutnat i bez toho, aby se člověk vyžíval ve stejných bracích jako pan režisér.

    • 10.1.2008  15:37

    Jednohubka připravená z provařených ingrediencí, která je pro zběhlejší konzumenty objevná asi tak stejně jako gulášek z hospody. Neurazí, nenadchne.

<< předchozí 1 2 3 4