Recenze (365)
Když se hraje o čas (2021) (seriál)
Sérii by slušelo méně dramatické rušivé hudby a umělého tlaku na emoce v úvodních předmluvách à la Věřte, nevěřte. Obsahově a informativně ale výborný počin.
S úsměvem idiota (1999) (divadelní záznam)
Bohužel, v dnešní době už těžko snesitelný formát. Určeno čistě zapáleným fanouškům.
Pět let (2022) (seriál)
K vidění v iVysílání ČT: https://www.ceskatelevize.cz/porady/14254296396-pet-let/
Lidé z hor (1968)
K vidění na https://ok.ru/video/1474832435913 nebo v rámci DVD kolekce Jan Špáta: 18 dokumentárních filmů.
Konkurs (1963)
Až překvapivě kolísavá technická kvalita (šum v obraze i zvuku, roztřesená kamera apod.) Také na tak krátkou stopáž celkově málo ucelený a zajímavý děj.
Intimní osvětlení (1965)
Tak přirozený, civilní, skvěle napsaný, zrežírovaný a zahraný film jsem dlouho neviděl. P. S. Bezušek a Křesadlová jsou pár jak z Hollywoodu.
Marketa Lazarová (1967)
Po podmanivé první polovině a osvěžujícím předělu („Co to zpíváš? Co to meleš?!“) bohužel až moc rozvláčné, což jen podtrhuje prapodivně useknutý konec. Jinak ale věru mimořádné dílo.
Samaritán (2022)
Trochu škoda, že je film PG-13 a evidentně cílí na mladší diváky. Slušel by mu býval lépe dospělejší kabát po všech stránkách. Přidávám hvězdičku z nostalgie.
Delhi Crime - Série 2 (2022) (série)
Příjemně překvapilo, že se tvůrcům podařilo udržet úroveň a základní myšlenky z první série.
Sandman - Nonstop (2022) (epizoda)
Bravurní komorní drama, které jako by ani nebylo součástí seriálu. Tady aspoň do 35. minuty. Pak se to zvrtne a upadne zpátky do pochybné kvality ostatních epizod.