Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (744)

plakát

Volha (2023) (seriál) 

Volha, Volha, Volha, širý Hádek, křivý mrav. Až dosud jsem nikdy poctivě neochutnal knižní ani filmové umění Josefa Švejka, ale nevím, jestli mu chci vůbec dávat šanci sesadit z trůnu pro největšího českého ojebávače Standu Pekárka, protože tomu *u*ákovi [chudákovi] to nevyšlo v Bohemce, a kdyby mu nevyšlo ani tohle, tak to by pro něj bylo moc ran najednou. Standa si pluje socíkem, sází hlášku za hláškou, nachcává skluzavky, ojebává realitu a nejen ji, a přitom všem začíná docela slušně zmrdět. Poslední díl jediný slabší, ale při práci s takovým sebereflektivním materiálem jsem se bál nějakého totálního mozkového mravokárného průjmu, a ten se naštěstí v souladu s předchozím dějem nedostavil. A Hádkoj voe za výkon samozřejmě nezbejvá než potřást voe.

plakát

Docent - Série 1 (2023) (série) 

O prst vedle středu. Docent baví. Docent jede. Docent se nenadýmá. Všechno kriminalistické pátrání v Docentovi odpovídá mému vidění kriminalistické práce podle Mareše, ale skoro všichni kromě docenta se chovají jako dementi. Jestli je to úlitba sledovanosti, za mě se nepovedla. Jestli je to objektivní obraz z pracovního života Mareše, přešla mě chuť jít to slavné mordparty dělat i posledního uklízeče. A jestli je to subjektivní obraz z pracovního života Mareše, měl by si koupit jiné brýle.

plakát

1923 - Season 1 (2022) (série) 

Africká linka scénáristicky hraničí s šikanou hlavních postav, ale do haluzně se proplétající cesty sází Sheridan takové obrazy, že se poprvé v životě stydím za dlouholetou dvojku z výtvarky. Tu ukáže sílu, krásu a nebezpečí matky přírody, tam zabrnká na lidské city, onde do toho naznačí, jak je náš život kapička pouhá v moři lidské historie. A vždycky to necitlivě ro*mrdá další katastrofou pro zrovna si oddychnuvší hrdiny. Na starým dobrým ranči to valí na stálém udržování dobytých pozic, které odlehčí prakticky jen retro výprava za automatickou pračkou. Ford a Mirrenová si neodolatelně napsané postavy ze starých časů dávají tak na pána, že by jim člověk přál i stálou pohlavní svěžest (bez obrazu, kdyžtak citlivě nasnímanou minimálně přes jednu zeď). A indiánskou linkou Sheridan ukazuje, jako v každém svém Paramount projektu, na místa v Jú.Es. historii, za která by tváře přistěhovalců měly chytit stejný odstín jako kůže jejich hraček a místo odchodu paviánových sraček (pokud to tak opravdu bylo...). Zase jiný, ale za mě pořád skoro stoprocentní příspěvek do Yellowstone universa.

plakát

Kocour v botách: Poslední přání (2022) 

Vizuální jízda, na kterou stálo za to jít kina, ale na kterou nebylo rozumné brát děti do 6-ti let pro občas vtipný a často strašidelný příběh s přesahem pro dospělé a hloubající. Což s těma dětima moc nejde.

plakát

Starosta Kingstownu - Série 1 (2021) (série) 

Takhle jsem se ve vězení naposledy radoval s nástupem Michaela Scofielda. Další Sheridanovo mistrovské vyprávění, tentokrát o recyklovatelném kruhu mravnostní a sociální bídy, ve kterém z deprese či ze zvyku všichni vrší křivárny, jen McLuskyho hoši věří, že je dělají pro záchranu planety "Kingstown". Kdybych v tom chtěl hledat něco víc, z mého naprosto subjektivního a Ameriky do hloubky neznalého pohledu mi to přijde jako klasikovo nastavené zrcadlo, které když se ještě umně proloží hlubokými přednáškami mámy McLuskový, musí být leckterému Amíkovi hanba. Ale přiznám se, že jsem během rychlého sjíždění zas tak moc nehledal. Jeremy Renner je svém výkonu stejně ultimátní jako Mike McLusky ve své živnosti a jako je ultimátní první série ve svém finále, Hugh Dillon si to pro sebe taky dobře napsal a osud Aidana Gillena neboli "navždy Malíčka" je nejlepší pozvánkou na druhou řadu. Myslím, že přejíždět Rennera v rámci proma 6tunovou rolbou byla úplně zbytečná kampaň.

plakát

Mára jde do nebe (2022) 

Neobyčejný kluk, neobyčejná "kariéra" a neobyčejný dokument s horolezcovým nitrem a horolezeckými obrazy v poměru naprosto vyhovujícím mému zájmu o Holečka a velehory.

plakát

Jan Koller: Příběh obyčejného kluka (2022) 

Obyčejný dvoumetrový kluk, neobyčejná kariéra a obyčejný dokument, kterému hodně přidává to, že spolu s Honzou zákonitě mapuje naše prachem zapadající zlaté fotbalové časy. Ale taky dokument, který toho nepoví o Honzovi tolik, kolik by při té délce mohl, protože se chce věnovat repríze co nejvíce gólů. Za mě škoda, góly se dají pustit na Youtube, zatímco Honzu si obyčejný fanoušek jen tak nerozpovídá, pokud není Vašek Pytelblech.

plakát

Zátopek (2021) 

Měl jsem to za poctivý, věrný, ale naprosto suchý životopis s podivně homosexuálním rámcem z 68.roku. Neužilova kopie Zátopka byla herecky úžasná, ale v případě mluvy otravná, a když se s bosým čelem ztrácel na znak v rybníčku pod vrbou, byla přímo odporná a evokující vzpomínky otce Brunu. Ale když jsem se po suchém životopisu dočetl, že zápletka s dětmi vlastně tak věrná není, byť si Ondříčkova kumštu hrozně vážím, zklamu ho ještě o hvězdu víc, jako to udělal on mě.

plakát

Uprchlík (1993) 

Jediné s čím bych mohl mít problém, je to, jak Tommy Lee řídí všechny operace s klasickým střídmým rozkazováním "jeden tým k řece, druhej k silnici, třetí do vzduchu, čtvrtej počká, kdyby se uprchlík vrátil pro tkaničku do ponožek" doprovázený dvojitým pokývnutím ruky s vystrčeným ukazovákem na danou stranu. Ale ne, já s tím vlastně problém nemám, hrozně mě to baví a tenhle prvotřídně napsaný, zahraný a gradovaný thriller to nechtěně příjemně odlehčuje.

plakát

Na nože: Glass Onion (2022) 

Jsou fotbalové zápasy jako Česko - Holandsko z EURA 2004, které si klidně pustím znova celé. A pak jsou výstavní góly, které si pustím samotné, protože samotný zápas nebyl v podání toho týmu moc koukatelný. A tady Netflix doufal, že mu díky zavedené značce kdejaká swině odpustí tu haprující konstrukci jinak celkem vtipné a překvapivé detektivky. Něco odpustím, ale jestli si budu chtít pustit záznam a znova koukat na to, jak kostrbatě se dává dokupy pořádná akce a jak trenér vůbec nevyužil jindy excelentního Nortona, to teda nevím.

Ovládací panel
3 body