Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krátkometrážní
  • Krimi

Recenze (1 173)

plakát

Mosty (2024) 

Jsem fakt rád, že to finální shledání s neteří, transkou, byla jen představa, chvíli jsem se bál, že touhle pointou ten film fakt zabili. Je to takovej typickej "festival 9 ráno Velký sál" film z blízkýho/středního východu, kde se odehrává střet tradiční kultury (zvyky, sociální pravidla, oděvy, předsudky) a mládí, co se z toho chce vymanit (poslední dekádu symbolizované výhradně pomocí transek). Výsledek tedy většinou stojí na tom, jak sympatický jsou hlavní postavy a to je tady takový: meh, ok, ale nic extra. Kvituju poznámku uživatele zelvicka., taky jsem si řikal, že už by si měli vyprat. #toužjsemviděl #kviff58 (65%)

plakát

Milé laskavosti (2024) 

Vražedná stopáž a ta hipísačka z Tenkrát v Hollywoodu. Věřim, že to rejža měl perfektně promyšlený (neměl jsem pocit, že na mě jen random cáká nějaký úchylárny), ale pro diváka už bude velká část týhle metafory asi často moc složitá. Třeba kámoš vůbec nepochopil, že ti herci hráli různý postavy *wink*. Já cenim, že se točí filmy o tradičních tématech netradičně. Necham se rád překvapit. Ale víc do hloubky studovat tenhle film se mi nechce. #mocdlouhý #kviff58 (65%)

plakát

Když se světlo zlomí (2024) 

Mně teda přijde trochu divný točit film na pozadí "největší dopravní tragédie v historie země", která se ovšem nikdy nestala. Jinak je to poměrně šablonotivej malej festivalovej film o vyrovnávání se se ztrátou. Mládež nasazuje ověřený lék: chlast. A taky pro nás středoevropany poměrně překvapivý lék: (chlapské) skupinové objímání. Rejža ale zmiňoval, že před covidem se na Islandu i chlapi běžně líbali na ústa při pozdravu, takže asi jiná kultura. #obyč #kviff58 (60%)

plakát

Temná hmota (2023) 

Provar letošního ročníku. Film to ještě neni, jen takový samolibý studentský cvičení. Čpí z toho, jak se autoři zaměřili na všelijaký pocty (něčemu co neznam) a udělali klasickou začátečnickou chybu: zapomněli taky něco sdělit. Film, kterej mě ubíjejícim způsobem nudil a taky trochu naštval (tim jak byl sebevědomej). Nebaví mě rozmotávat co byla realita a co film ve filmu, ani jedna z ústředních postav mi nepřijde okouzlující, nezajímá mě jak to dopadne. Nashle. #kviff57 (35%)

plakát

Jako nikdo jiný (2023) 

POZOR přítlačné křídlo: Jemná romantická komedie, která velmi citlivě ukazuje, jak těžký je budovat a udržet si vztah. O to víc, pokud seš asexuál. Tyhle filmy vždycky stojí na ústřední dvojici, jinak je provar. A naše dvojice hrála výborně, věřil jsem jim to. Ze 2 interpretací závěru si volím tu pozitivní. #skorofeelgoodmovie #kviff57 (75%)

plakát

Přitažlivost zla (2023) 

Tvrdě na solar. O filmu by se dalo napsat mnoho superlativů, ale nejvíc asi vyčnívá tim, jak skvěle pracuje se silou neukázanýho. I tak to bylo svym způsobem tak explicitní, až to hraničilo s tim, co jsem ještě ochotnej vydržet. Francouzská verze Jennifer Connelly tu bravurně hraje složitou postavu, ne lehce čitelnou, bez debat odpornou psychopatku. Rejža v úvodnim krátkym slovu zmiňoval "až matematicky přesnou úvodní sekvenci" a musim mu dát za pravdu: celej film byl odvyprávěnej chirurgicky, sebejistě, bez prostoru pro lelkování. Z detailů kvituju, jak pravdivě zobrazili "hacker level 1, basic how to". Film, kterej mě soudí za to, že se na něj dívam. Už to nikdy nechci vidět. #čistýzlo #kviff57 (85%)

plakát

Hypnóza (2023) 

Áá, suchá komedie severské produkce, publikum se chláme, už když si kupuje lístky (sry jsem kyselej). Na můj vkus, hypnóza nebo ne, byla ta holka trochu nesnesitelná a to mi asi bránilo si to celý víc užít. S tim pozérskym týpkem si sebe navzájem zasloužili. Obkresluje to mustr, co už jsem v pár obměnách viděl, průměrnej film, nic co by mě chytlo. Očekával jsem, že to bude mnohem technicky víc zaměřený na vývoj tý appky, ale byl to spíš takovej "wakeup call" na téma "buď nekonformní". Z toho soudku se mi nejvíc líbilo, jak to ten vedoucí startup kurzu nevydržel a vyjel na ní, že je blbá kráva a už má vypadnout. Tim byla nějaká postava filmu přeci jen chvíli sama sebou a ne jako ostaní - v permanentní křeči. #kviff57 (60%)

plakát

Guras (2023) 

Od filmů ve Varech, který si vystojim ve frontě na hulváta, většinou nemam moc očekávání. Tady moje v podstatě jediný očekávání bylo, že tam aspoň bude Himaláj v pozadí. Bohužel zůstalo jen u takovýho předhůří a žádný velehory tam nejsou. Film splňuje snad všechny atributy tzv. filmů z pouště. To jest film z třetisvětové (hezké slovo) produkce, o těžkém životě v nějakym zapadákově (#nohate), ne nutně z pouště, minimum dialogů, důraz na místní tradice, lineární vyprávění bez gradace/vyvrcholení, sociální problémy místních, zlý vykořisťovatel, vražedně pomalý tempo a sdělení rozsahem velký tak na 1 tiktok video. Maj to tam těžký, jop, ale to samo o sobě dobrej film nedělá :( Škoda, protože ta malá holčička je imho fakt dobrá herečka, ta by mohla bejvala třeba vytrhnout velrybě stoličku. #kviff57 (55%)

plakát

Minulé životy (2023) 

He is not Korean American, he is more like...Korean Korean. Za mě nejlepší film letošního ročníku, ale neřikam, že je to fakt pecka, co musí sednout každýmu. Je to taková zvláštní subtilní poloromance o nenaplněnym vztahu, porozumění a souznění. A to dokonce všemi směry v tomhle zvláštnim trojúhelníku. Kromě dobrýho tématu divák navíc dostane áčkovou produkci, výpravu a hudbu. Což je u šikmookejch filmů na KVIFF v podstatě pravidlem, i když se jedná o debut. Asi se korejská FAMU zaměřuje víc na řemeslo (než třeba aktivismus). #in-yun #kviff57 (90%)