Recenze (83)
Panna a netvor (1978)
Miluju tuhle pohádku, miluju tenhle film. Zlatá éra Herzovy tvorby, neskutečná atmosféra, dojímavý děj, a vůbec.
Opravdová kuráž (2010)
Jestli jsem někdy řekla, že westerny nemám ráda, tak v tomto případě beru zpět.
Smrt v přímém přenosu (1980)
To, co bylo před 30 lety sci-fi je nyní už v podstatě realitou. Proč mají tendenci naplňovat se hlavně ty temné vize? Každopádně je docela příznačný, že se tenhle snímek nikomu nechce vytahovat z archivu... v programu současných televizí a v konfrontací s přehršlí všech těch pofidérních reality shows a vip news by trčel jak výhružný ukazovák z doby, kdy se ještě dalo vykročit jinou cestou...
Svatá hora (1973)
Naprosto fascinující...
Kingsajz (1987)
Šiškovník Velký Jedlík a jeho Šuplandie jsou sice alegorií na socialismus, respektive život na východní straně železné opony, dokonale trefnou satirou na "socíkovské osmdesátky" jejich tragikomickou rozpolcenost mezi svazáctvím, veksláctvím a umírněnou rebelií... Ale život mimo filmové plátno nám dokazuje, že Šuplandie je v podstatě věčná, a legendární monolog trpasličího vězně - konfidenta o modrém kyblíku, který dojatě sledoval přes mříže cedníku, v domnění že vidí modrou oblohu, je překvapivě a bohužel aktuální stále.... Ale i kdyby nebyl, je tenhle film jednoduše strašně invenční, vtipný a výtvarně naprosto k sežrání.
Zloději mýdla (1989)
Když jsem tenhle film kdysi na projekci v městské knihovně viděla poprvé, naprosto mne uchvátil svou invencí a vtipem. A to jsem tenkrát ještě neměla ponětí, co je to za skutečný "vopruz" když je film neustále přerušován reklamou.
Plán 9 (1959)
Je to neobjektivní hodnocení, ale já mám pro tyhle obskurnosti slabost. Bez Burtonova filmu by to samozřejmě bylo pro diváka asi méně půvabné, já to pro sebe prostě neumím oddělit... Bohapustá "srdcařina", jinak by to byl samozřejmě odpad....
Zardoz (1974)
Pohled na Seana Conneryho v rudých slipech a kozačkách se vypálil na sítnici asi každému kdo viděl ze Zardozu byť jen kousek. Tenhle film je naprostá halucinace, na kterou se nemůžou vztahovat klasická měřítka hodnocení...
Klauni zabijáci (1988)
Šílená zhulenost, která mne naprosto uhranula. Béčko maximálně těžící ze svý béčkovosti. Když se o něco podobného pokusil Tim Burton v Mars útočí v áčkovém stylu a rozpočtu, najednou to působilo trochu nepatřičně...
Bambi Meets Godzilla (1969)
Dneska jsou možná takovýchhle "kravinek" plné weby, ale možná by nebyly, nebýt podobných "punkových" průkopníků. Na rozdíl od dnešních vtipálků, kteří třikrát kliknou myší ve flashi, to tenkrát stálo o dost více práce a úsilí. Tohle je svého druhu legenda, to je prostě fakt.