Recenze (469)
Bod varu (2021)
Nutno uznat, že velmi působivé. Díky unikátnímu zpracování uplyne ona hoďka a půl jako nic a hlavně Vás snímek nenechá právě z důvodu kontinuálního "no cut" vývoje vydechnout. Do úplného hodnocení asi něco malinko chybí, ale celkově kloubouk dolů. 🎩
Poslední souboj (2021)
WOW! Ridley Scott, co víc dodávat? Za mě nejlepší (velko)film roku. Takové filmy se totiž už dnes netočí. Obrovská škoda stávající sitauce a že se takováhle oslava filmu víc neohřála v kině, a v důsledku i tržně pohořela. Doufám, že se dočká adekvátního ocenění aspoň ve zlatých soškách, protože pokud by něco takového zůstalo v zapomnění, byla by to obrovská škoda. U závěrečného souboje člověk ani nedudá, a k tomu, že je celkové technické zpracování bezchybné, se navíc v jádru filmu skrývá tolik linií k rozjímání... Klobouk dolů a velké díky pane režisére!
Matrix Resurrections (2021)
Pffff, tak tohle bylo hodně špatný, dokonce horší než jsem čekal. A to jsem se opravdu snažil hledat pozitiva. Z těch mě ovšem rychle vytrhl jednak neskutečně trapný !hodinový prolog! a poté bootleg Morfeus, bootleg Smith, Barney (N.P.Harris) jako architekt? a nakonec Neo v zastoupení Johna Wicka (to se nemohl aspoň ostříhat?). Dále přidejte nezajímavý zbytek posádky, rádoby chytré dialogy bez hlavy ani paty a hlavně “příběh”. Co je vlastně účelem příběhové pseudolinky? Zachránit Trinity...? Jo vlastně, to bych zapomněl, Carrie-Anne Moss je taky ve filmu, sice si počkáte 2 hodiny ale co… Souhrnně neskutečný paskvil, překypující ubíjející zmateností… jak na straně diváka, tak asi i samotného pana režiséra, pardon paní režísérky…
Lake Mungo (2008)
To že je to prý podle skutečné události, je asi to jediné, co možná některé po celou dobu (jen 89 minut?) udrží. Jinak to ale od počátku nejenom nudí, ale i smrdí poměrně výrazným překroucením skutečných událostí, a především celé to vyznívá hrozně nedůvěryhodně až hloupě.
Prázdnota (2020)
Hodně zajímavá a dobře zpracovaná věcička. Celé postavené na hraně uvěřitelnosti a mysteriózna, ale, byť by to k tomu svádělo nikdy, nepřekračující hranici stupidity či humornosti. Naopak atmosféra postupně houstne a hlavní protagonisté jednájí - v rámci filmem nastavených hranic - překvapivě logicky a systematicky - především poté J. Badge. Víceméně to, co si podvědomě u každého hororu/thrilleru říkáte, že by bylo vhodné udělat a obyčejně se stane pravý opak, tady skutečně nastane. Navíc detektivní prvek a místy až skoro filozofický přesah činí z Empty Man skutečně nevšední podívanou v rámci žánru. To možná některé hororové "klasiky" i s ohledem na matoucí trailer zklame, ale pro člověka, co nehledá pouhé večerní "děsivé" tuctové pokoukání, ale rád si nad snímkem i zapřemýšlí, příp. několikrát ocení vskutku propracované scény, práci se zvukem! a příběhovou gradaci, bude Priorovo režisérská prvotina velmi chutným soustem. Alespoň u mě to tak tedy bylo. 4½
Ten dvanáctý (2017)
Nebýt závěrečné 10minutovky, kdy už i na mě to bylo opravdu přitažené za vlasy, postavil bych Den 12. mann dokonce na pětihvězdičkový piedestal. I tak ale velice povedené válečné drama, které navzdory varovnému poměru délky a obsahu udržuje svižné tempo a nepouští diváka ze sedadla. Velmi dobré!
Řidič slečny Daisy (1989)
Některé dvojice jsou zkrátka ikonické a jejich souhra prakticky bezchybná... Přesně taková chemie přitom panuje i v tomto snímku, kde specifické pouto mezi dvěma hlavními protagonisty přenáší na diváka natolik příjemný pocit ze sledování až ho to lidově řečeno "zahřeje u srdíčka". A takové filmy, ty já rád...
Irčan (2019)
V tomto případě rád přihmouřím oko nad všemi možnými stíny, jež by na Irčan mohly odkudkoli být vrhnuty.... Vždyť je to přece Scorsese! Mafie! De Niro! Pesci! Al Pacino! Keitel! "ÚÁ"... a po pravdě... kdy se nečeho takového ještě dočkáme. *****
Gentlemani (2019)
Novodobý Lock, Stock and Two Smoking Barrels, respektive Snatch vskutku tak, jak má být. Fantastická podívaná po všech stránkách.
Maják (2019)
Těžce hodnotitelný snímek, natož pro "běžného" diváka. Herecky dominuje mistr Dafoe, přičemž příliš nezaostává ani Pattinson. O vizuální a technické stránce poté netřeba pochybovat, ta byla u Eggerse prvotřídní už u The Witch. Všeho všudy velmi svěží, neokoukaný námět. Za mě jedna z neunikátnějších alegorií řecké mytolgie vůbec. 4 a půl *.