Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Sci-Fi
  • Horor

Recenze (179)

plakát

Avatar: The Way of Water (2022) odpad!

Cameron je mrtev. Byla to zábava, ale je to už jen "lunapark". +++ Ani bych neřekl, že větší část scénáře psal sám Jimmy. Na to je to narativně příliš "moderní" a vlastně až příliš černobílé na někoho tak precizního a inteligentního. +++ V zásadě jde o remake původního filmu tak, aby se na něj dalo snáze navázat v dalších pokračováních. +++ Ve scénáři je hodně absurdních prvků díky tomu, že se s pokračováním původně nepočítalo (Cameron svoje příběhy vždy uzavírá). Tudíž nedává smysl ztráta významu Jakeova společenského statusu Toruk Makto a sjednocení kmenů na Pandoře. Jake byl také pragmatik a odvetu/návrat RDA by jako mariňák očekával. Zdaleka největší hloupost je ale recyklace charakterů a jejich přepisování tak, aby za sebou mohly nechat potomky, ačkoliv byly tyto charaktery původně napsány bez zjevné tužby po rodičovství.

plakát

Hellraiser (2022) 

Vytratila se studie sociálního komentáře, který se otíral o naše základní instinktivní tužby. Ten silikon je už bohužel rozpoznatelný a s osmdesátkama se evidentně vytratil i um uvěřitelnosti. První hodinu se buduje expozice, která vůbec nemá vliv na finále. Bohužel někdo zapomněl vzít s původní značkou i její gró. ——— Obyčejný horor.

plakát

Cobra Kai - Série 5 (2022) (série) odpad!

Tohle je příliš cheesy. Navíc to nedává smysl. Silver vyhrál a LaRusso nectí dohodu. Tahle série má docela dost slabý scénář a desátá epizoda zabíjí vše, co si tak budovali v dílech před. Ten desátý díl je jedna z nejhloupějších dramaturgických zkratek, jaké jsem kdy na obrazovce viděl. Nic se vlastně nestalo. Chozen to rozchodí, Silver se vykoupí a nahradí staré studenty novými. Na co vlastně budovat možnost mezinárodního turnaje, když to všechno můžeme zabít desátou epizodou.

plakát

Vlci (1981) 

Produkt, který jako kdyby byl předzvěstí Vetřelců (Hornerovo téma) a Predátora (pohled první osoby). Do finále je to opravdu výtečné béčko. Ovšem poslední třetina by potřebovala vylepšit. Musím si sehnat předlohu ...

plakát

Nene (2022) 

Bez diskuze jedno z nejlepších sci-fi poslední dekády. Svěží, ale zároveň staromilské. Nádherný plot-twist a spoustu témat k zamyšlení, která z toho dělají velice bohaté a důvtipné dílo (alegorie k extrémnímu feminismu) s pořádnou dávkou precizního řemesla. Nádhera. Opravdu nádhera.

plakát

Sandman (2022) (seriál) odpad!

U Netflixu opravdu neví, co znamená slovo "dramaturgie". A asi by to chtělo i lekci "Optické aberace a proč nemohou substituovat uměleckou stylizaci".

plakát

The Gray Man (2022) odpad!

Typický příklad, že penězi si zkušenosti a cit nekoupíte. Zároveň je krásně vidět, že "béčko" není jako "béčko". Pokud umíte řemeslo, tak je vše v pořádku, kupříkladu jako ten John Carpenter. Pokud ho ale neumíte, tak je to peklo ... Střih: naprostá tragédie, není zachována jednota atmosféry, což je hlavně vidět při honičce v Praze (soustřeďte se na počasí); samotný výběr záběrů a narušení jednoty pohybu subjektů v některých akčních scénách je ukázkou těžkého amatérismu. Mozek mi říkal, že vůbec neví, co se na obrazovce děje. Kdybych byl exekutivec u Netflixu, tak okamžitě vyházím všechny, co na tom pracovali a u režisérů, střihače a produkce to okamžitě reklamuju, jelikož ty nejdražší/stěžejní části, které to měly prodat, jsou vyloženě zprasený. O scénáři ani nemluvě, ale to už je věc cílového publika. Tady někdo utopil přes 200 mega za brakovou literaturu, zadaptovanou druhořadými tvůrci s amatérskou produkcí. P.S.: Na těch áčkovejch hercích je vidět, že je nikdo nevedl a očekávalo se, že si to "udělají" po svém.

plakát

Černý telefon (2021) 

King dělal na IT celý život. A do jeho syna se toto monstrózní a geniální dílo silně podvědomě vtisklo. Možná o něm často mluvili. Možná ho Josephovi pořád někdo podstrkoval z okolí. Což mě přivádí k tomu, proč někdo kritizuje v příběhu chování dospělých apod. Je to jako v IT. Děti v naraci nahrazují dospělé, jelikož ti ztratili určitou nevinnost, kterou zastínilo zlo Klauna, ergo zde Grabbera. (černé balónky vs. červené balónky). Tady je menší problém s tím, že není čas pro nějakou obsáhlou expozici města/lidí/historie daného prostředí. Alespoň ne tak jako je tomu v knize (IT). Mně ty paralely s IT právě substituovaly expozici, takže jsem s tím v pohodě. Což ale není zase tak v pohodě v rámci řemesla. Abych to neprodlužoval. V zásadě se jedná o "klasický" hororový příběh ve stylu E.A.Poea, Derricksonova Sinistera a Kingovského formalismu - zlo je hlavně v nás. Pokud bych to měl nahlas blíže rozklíčovat, tak je to spíš příběh Beverly Marshové, kde zlo představuje zničená a narušená figura otce - v příčině (Gwen/otec) a následku (Finn/Grabber).  ----------------------- Je ale otázka, zdali je to plagiátorství, či rozvíjení tématu. Na to se bojím odpovědět.

plakát

Párty Hárd (2019) 

Díky té satirické nátuře se tohle tak těžko hodnotí. Jestli je to s tou absurditou, ochotnictvím a extrémy myšleno čistě jako nadsázka a prostředníček cinefilům, teen komediím a české kinematografii, tak ano - za plný počet bodů. Pokud je to myšleno čistě jako osobní projekt, který byl hlavně zábavou pro zúčastněné, tak zase za pět (totiž tohle tady v českém filmovém podhoubí chybí -> točit hlavně pro sebe a být amatér od pravého slova smyslu - entusiasmus, láska k celuloidu). Ale pokud je to myšleno vážně, tak je to ještě horší dno české kinematografie. Protože pana Pohla neznám, ani jeho tvorbu, tak nevím. Ale docela rád bych si s ním pokecal nad pivem, protože věřím, že je tenhle počin výsledkem satiry vůči běžnému českému diváku a vlastní touze tvořit.

plakát

The Deep House (2021) 

Námět je výborný, ale scénář a režie zklamáním. Největší problém je téměř nulová expozice pro hlavní hrdiny (plochá charakterizace, ergo nízké ztotožnění) a nešikovné vypořádání se s negativy natáčení pod hladinou - špatný výběr potapěčské masky, které zakrývají obličeje; odlišná fyzikální pravidla pod hladinou -> hororové prvky, záporáci. Škoda.