Recenze (179)
Bod varu (2021)
Střípek z moderní dekadence. Z kreativního hlediska obstojná práce, až na slabší scénář, který působí jako paradoxní cinema verité, kde se pere autentičnost a předvídatelnost. Jen bych rád podotknul všem sentimentálním lidem z gastra, že jsou schopni o "pravé" zkušenosti z tohoto prostředí mluvit ve stejné konotaci jako starší občané mluví o komunistické době. Ten tlak je stinnou stránkou kapitalismu a oportunismu, za který - zcela dobrovolně - zaplatíte později na svém zdraví. Na tom tlaku není nic chvályhodného, imponujícího a už vůbec ne záslužného.
Krotitelé duchů: Odkaz (2021)
Neoriginální námět zabíjí jinak slušnou práci.
Transcendence (2014)
Svobodná vůle.
Matrix Resurrections (2021)
Prostředníček všem, kteří nekriticky masturbovali nad původní trilogií, a to je cool:) ----- Inteligentní pokračování, které rozvíjí nastavenou filozofii, respektive dokresluje prázdná místa. Ironií je ta haprující formální stránka. Docela obstojné intelektuální cvičení, ovšem průměrný film.
K zemi hleď! (2021)
Další geniální výtvor, jenž je roven "Vrtěti psem" - o konformitě, o strachu z konfrontace ... o plytkosti Gaussova středu, který vždy měl a bude mít převahu, zvláště pak v demokracii.
Duna (2021)
Rád bych, ale s čistý svědomím to prostě nejde. Villneueve by byl nadstandardní "second unit director", případně "production/set designer", ale jako hlavní vypravěč je otřesný. Rozumím extáze z vizuální stránky, ale jako formální celek je to prostě katastrofa. Ve dvou a půl hodinovém filmu mít tři částečně vystupující charaktery, které jsou ovšem neucelené a k tomu mít přemíru establishing záběrů bez vývoje ostatních charakterů s minimální expozicí, to už je obyčejnej formalistickej fetiš a dramaturgická/režijní tragédie. Pokud se nezmění režisér, bude druhá část Duny to samé, jen v bleděmodrém (pun not intended).
Hra na oliheň (2021) (seriál)
Syrová dekonstrukce lidské duše až po ty nejjemnější modality. P.S.: Fascinující, jak se někteří zdejší diváci vykreslují na ty, jež vidí svět černobíle, čímž se ještě více podtrhují podmanivé myšlenky této "hry".
Válka zítřka (2021)
Klasický generický zážitek moderního Hollywoodu: afektované postavy; opravdu velice hloupě napsané charaktery, situace, motivace; otřesně přesvícené scény, aby bylo vše vidět; přemíra CGI; nulové negativní střety - nikdo ... opravdu nikdo z hlavních protagonistů neumře a nikomu se nic zásadního nestane (alternativní budoucnost se nedá počítat ani jako traumatická událost, jelikož to není jeho realita, navíc ji svými činy vymazal z kontinua, a tudíž se jakýkoliv jeho psychický vývoj vymazal s ní). Opravdu je to neskutečně hloupé a navíc to vykrádá Edge of Tomorrow (eratický pohyb příšer, zvuky a design). Škoda slov ...
Ted Lasso (2020) (seriál)
"My name is Ted."
Cruella (2021)
To nebylo vůbec špatné. Spíš jsou to ale disociální osobnosti, než narcistické.