Poslední recenze (182)
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/166/607/166607669_744c74.jpg)
Andor (2022) (seriál)
Předpokládám, že takhle mělo vypadat Rogue One - zatraceně velká škoda. Dospělý náhled na SW svět, jež je syrovou a brutální analogií s nacistickým Německem. Takhle by vypadaly SW v roce 77, kdyby to Lucas nedělal jako pohádku. Andor - stejně jako Star Trek II: Khánův hněv - ukazuje, že tou nejlepší části frančízy je právě proto, že funguje hlavně separátně. Prvotřídním scénářem a špičkovou produkcí si Toby, Dan a Tony zajistili přední příčky v rámci televizní tvorby. Klaním se všem, kteří na tom dělali. A ten soundtrack je neuvěřitelný! P.S.: Proboha, dejte jim do pazour ten Star Trek!
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/169/020/169020780_pfs9cs.jpg)
Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024)
Scénář je naprosto otřesný a má šílené logické díry (nikdo nehledá Furiosu po útěku z harému, život v Citadele, Immortan ignorující zdravou ženu atd.). Dále absentuje vztah mezi Jackem a Furiosou, který by mohl vysvětlit, proč Furiosa zůstává v Citadele, ačkoliv by mohla kdykoliv odejít. Zároveň tak nedává smysl dlouhá expozice ve formě prvních kapitol, která by měla tlačit Furiosu k návratu ke svým lidem. Všude se mluví o rozšiřování světa, ačkoliv jsme se nic nového nedozvěděli. Navíc samy charaktery ve filmu mluví o tom, že v jejich světě nic není - ani naděje. Proč nám třeba Miller neukázal sociální a ekonomické rozdíly mezi frakcemi/světy? Proč nám neukázal svět hojnosti? A je toho mnohem víc, ale to je pro mě už ztráta času. Jako film samotný.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/163/475/163475421_ce12d5.png)
Yesterday (2019)
Celých 5 let trvalo, než mi někdo vnuknul myšlenku, že to není jen další Curtisova kýčovitá, romantická komedie bez hlubšího přesahu. Celých 5 let! Už od premiéry jsem si říkal, jak je možné, že by Boyle šel do něčeho tak povrchního. Film jsem si občas zopákl a stejně jsem na to nepřišel. A pak jednoho dne díky komentáři na YT .... pouze pro ty, jenž film viděli: Charakter Ellie je analogií k písni Eleanor Rigby, což je osamělá žena, která celý život čeká na společnost / na svou lásku. Jack totiž ve skutečnosti umírá po srážce s autobusem viz "really glad, you're not dead, man" a Ellie si v zármutku vysní svět, ve kterém se stane Jack rockovou hvězdou. Ellie - jako každý daydreamer - vychází z již poznaného, tzn. že si představuje, jak Jack zpívá písně Beatles a tím získá slávu, po které tak vždycky toužil. A jako každý člověk, který k někomu chová hluboké city, je nejšťastnější, když se tomu druhému plní jeho sny. Zároveň se jedná o Jackovo vyrovnání se se smrtí a přechod na "druhou stranu". Eleanor Rigby je zrovna i píseň, kterou Jack v průběhu příběhu nedokáže zhmotnit, jelikož je píseň reflexí smutné reality. A tak když si Jack začne rozpomínat, zhmotní se mu na hotelové recepci Ellie, která se ještě nedokázala smířit s jeho odchodem (což se dá zároveň přeložit i jako Jackovo oddalování přecházení prahu posmrtného života). A tak se společně s Ellie vrací zpět k zážitkům, kterak se opíjeli a v noci se toulali po ulicích a zpívali písně, ke kterým neznali slova. Zároveň se vrací i do Pier Hotel, kde se Ellie s Jackem v tichu rozloučí - a tak dojde klidu. A klid najde i Jack, když se setká s Lennonem, jenž prožívá svůj život po životě naplněný, šťastný a vlastně opakem toho chaosu, který zažil "jinde". Jack tak může prožívat svůj sen ... svůj život po životě ... kde je s Ellie, ale zároveň sdílí svou lásku pro hudbu (Ob-La-Di, Ob-La-Da ... life goes on). A kde se Jack konečně vysloví a Ellie řekne své "ano" a už nebude tou osamělou ženou.