Idego

Idego

okres Brno

22 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
    • 23.11.2020  00:49
    Minjan (2020)
    **

    Podle synopse to mělo být drama o comingoutu v represivní konzervativní komunitě, reálně se ale ve filmu nic neděje a emočně je to totálně ploché. Místo abych s Davidem prožíval nějakej vnitřní konflikt, vzrušení z objevování světa venku a bolest první lásky a tragédii AIDS, nudím se s ním v domově důchodců. Všechno tzv. drama se tu řeší náznakem, což v jiných filmech dovede budovat napětí a nechat ty emoce vřít místo na plátně v divákovi, ale tady ty náznaky nedělají nic. Navíc to není film čistě o comingoutu v konzervativní náboženské komunitě, ale je to i o vykořeněnosti přeživších holocaustu a vykořeněnosti imigrantů, což by se teoreticky mohlo vzájemně umocňovat (a asi to tak tvůrci i chtěli), ale mně přišlo, že si to neumí vybrat a už tak řídký materiál se tím dál rozmělnil na nefunkční štěky bez síly. Ten film je jak klacek, kterým tvůrci rýpou do mršiny u cesty a doufají, že se pohne. Taky mně silně nesedlo, že Davidovi má být nějakých 17, ale Samuel H. Levine vypadá spíš na 30. Hořkou tečku tomu dala závěrečná věta jakože moudrého rabína, která byla tak klišoidní, že jsem až poskočil. Dovedu si představit, že někoho to nadchne a ta atmosféra i styl vyprávění jim naprosto sednou, ale pro mě byl Minyan dvě hodiny nudy s až příliš mnoho klarinetovými sóly.

    • 13.11.2020  00:41
    Lovec (2020)
    ****

    Pomalu plynoucí, okořeněný troškou erotickýho teasingu, a místy strašně svíravý. Dějově se to odvíjelo jinak, než jsem si ze začátku představoval. Určitý motivace postav, který mi přišly jako chyba scénáře, se později ukázaly jako součást nenápadně rafinované hry s divákem. Moc se tu toho nenamluví a hlavní drama se odvíjí spíš na poli pohledů a náznaků, což tomu přidává na působnosti a hlavně intimitě. V tomto ohledu taky patří velký uznání hlavnímu hrdinovi za jeho herecký výkon. Další příjemný překvapení letošních Mezipater.

    • 11.11.2020  01:45

    Čekal bych nějakou provázanost s It Is Not the Homosexual Who Is Perverse..., ale Bruce LaBruce si od Rosy jenom vypůjčil název a tentokrát už nenatočil jenom béčkovej film s porno scénama, jak točí rád, ale jen a prostě pornofilm se vším všudy, vč. jakési parodie na příběh a aluze na Smrt v Benátkách. Hledat v tom hloubku je asi zbytečný. Porno je fajn, ale nevím, proč ho vydávat za film a předstírat, že to je něco víc než jenom porno. Ze stejnýho důvodu nechápu, proč pořád čtu v synopsích, že jsou LaBrucovy filmy provokativní a šokující, protože porno samo o sobě šokující není a nic jinýho v jeho filmech nevidím. Když se toho porna vzdá, dopadne to zase nemastně neslaně jako jeho Svatý Narcis, kterej pak není ani vzdáleně šokující už vůbec ničím. Z lásky k trash filmům asi dám Brucovi ještě někdy šanci, třeba s No Skin Off My Ass, ale teď u mě má zas na dlouho utrum.

    • 11.11.2020  00:41

    Bruce LaBruce už asi nikdy nenatočí nic tak kouzelně ujetýho a vtipnýho jako Hustler White. Další jeho filmy byly napůl telenovela, napůl porno, a tohle je variace na to samý, akorát už tu není ani to porno. Použít jako základ expoitačního filmu legendu o sv. Šebastiánovi a její übergay rozměr a okořenit to twincestem rámovaným béčkovým dramatem sice zní jako super ujetej nápad a recept na natržený bránice, ale Bruce se tu – hlavně na svoje vlastní poměry – držel v explicitnosti i ujetosti dost zpátky na to, aby to bylo provokativní a/nebo vtipný. Tohle by zvládlo urazit leda nějakýho hardcore katolíka a jakkoliv je z toho snaha o tu béčkovost a sebeironii cítit skoro až fyzicky, vtipnej tu byl jeden jedinej moment ("That's different, we are family"). Zbytek byla natahovaná zívačka, shock value nula. Kdybych si nekoupil permanentku na Mezipatra a neměl pocit, že ji musím vytěžit až na kost, asi bych to ani nedokoukal.

    • 8.11.2020  23:40

    Pásmo mluvících hlav, které na necelé hodině a půl proplouvají 20. stoletím a kombinací osobních příběhů a faktických poznámek přibližují, jak se žilo LGBT lidem v US před rokem 1969. Na můj vkus to ale nejde dost do hloubky. Pokud o historii hnutí za občanská práva už něco víte, tenhle dokument vám asi nic novýho neřekne. A bohužel mám pocit, že nebude velkým přínosem ani pro ty, kteří naopak o tomto tématu neví nic, protože neposkytuje z dnešního pohledu potřebný jednotící rámec, který by ty jednotlivý příběhy a informace dával do širšího kontextu doby. A bez toho kontextu divák zákonitě nemůže plně chápat a docenit, jak významná a/nebo přelomová ta která událost byla. To samozřejmě není chyba tvůrců, protože to je film určený americkému publiku v roce 1984, které má ten big picture buď osobně nebo zprostředkovaně zažitý, ale z pohledu střední Evropy v roce 2020 není Before Stonewall dostatečně komplexní.

    • 8.11.2020  19:23
    Hic (2020)
    ****

    Ze začátku jsem se bál, že se film pod tíhou intenzivních erotických scén propadne k samoúčelnosti a vyšumí do prázdna, ale nakonec se z toho vyklubala silně atmosférická pecka o lásce, žárlivosti a hlavně spalujícím chtíči. Hic je zajímavě stylizovaný (Tom of Finland approves), nabitý symbolikou, plný nádherných obrazů a dobře pracuje s budováním napětí a očekávání. Hot and raunchy. Super zážitek.

    • 5.11.2020  01:13

    Celá první polovina filmu je jenom taková blbá reality show, metafilm o natáčení, kde hraje ústřední roli bytosně nesympatickej Karel, kterej dává na střídačku průchod svým osobním problémům s rozpadenou rodinou, několikrát dokonce bez vysvětlení brečí, štáb se na kameru hádá o tom, co měli udělat při natáčení jinak, a přestože film začíná ujištěním, že si nejeli dělat z Poláků a víry prdel, Karlovy interakce s věřícíma, kdy mu lidi vyprávějí, co pro ně znamená víra a bůh, a on na to říká, že to je "krejzy", vyznívají právě jako ironizující výsměch a ignorantství. Jem ateista a katolickou církev považuju za zlo, ale jít mezi obyčejný věřící a říkat jim "krejzy" není hrdinný antiklerikalismus, ale jenom blbý a trapný. Zároveň se ale hrdina Karel stydí v kostele říct slovo "sex" a přestože se snaží tvářít strašně dumavě, spirituálně a že jakože fakt moc a moc toho boha chce najít sám, nejde mu na mysl, když mu varhaník řekne, že i v sexu může člověk cítit boha. Asi moc "krejzy" nebo co. Vrcholem je, když Karel ve stavu hraničícím s nervovým kolapsem víceméně natlačí nějakýho kněze k tomu, aby ho vyzpovídal, přestože není křtěnej a kněz říká, že to v tom případě nejde, a Karel pak opět brečí... Druhá polovina filmu, kterou točili s nějakým časovým odstupem, je už míň ubíjející. Štáb a otázka, jestli si nabalili k obědu paštiku, tam nehraje prim a film se bez větších komentářů věnuje problematické provázanosti polské církve a státu, vymývaní mozků církevně-politickou propagandou v rádiu Maria a samozřejmě sexuálnímu zneužíváním dětí kněžími, ale všechny tyhle dost komplexní témata roztočit ve vidláckým dokumentu na těch zbývajících 40 minutách jaksi do hloubky nelze a lepší službu prokáže desetiminutová investigativní videoreportáž prakticky libovolnýho liberálního média, takže to zase bylo úplně zbytečný točit. Klusák s Remundou to asi celé zamýšleli pojmout právě tím meta způsobem, kdy Karel a jeho cesta mají být centrem toho filmu záměrně (proč jinak by tam vlastně ten Karel byl a nenatočili si to jen oni sami dva, že...) a vlastně to tak má být film o arogantním Čechovi, kteří přijeli do Polska broukpytlíkovat, nechápat, poučovat a pak se sám ztrácet, čímž si vlastně chce film dělat prdel z Poláků i Čechů zároveň, ale to se tady tentokrát brutálně nepovedlo. Přečtěte si radši něco od Szczygieła.

    • 31.10.2020  02:10
    Pyramida 2 (1996)
    ****

    Český dabing je naprostý poklad! Ten film samotnej je prostě blbý porno, ale dabing z toho dělá absurdní komedii a béčkovou dokonalost s nezapomenutelnýma hláškama. Saj mi žlázu! ... Tvojí kamarádce se líbí moje bambule! ... Zasadím ti mrkev, čubko! ... No prostě ideální na sledování při pátečním lockdownovým videohovoru s kamarádama a pár drinkama. Příště si musíme pustit i jedničku :)

    • 27.10.2020  23:36
    Tron: Povstání (TV seriál) (2012)
    **

    Moc dětinské. Barvičky dělají vžžžžum, do toho hrdinové v afektovaných dialozích pronášejí velkohubá gesta plná klišé. Pro publikum do 12 let asi okay. Co na tom vidí dospělí, že to tu má 82 %, mi hlava nebere, ale tak to na ČSFD chodí.

    • 23.10.2020  19:23

    Borat se zaprvý okoukal a zadruhý rezignoval na společenskou satiru a trolling. Cohenova genialita spočívá v tom, jak dovede v přestrojení v lidech vyvolat falešnej pocit, že jsou mezi svýma, a ochotně pak ze sebe v nevědomosti dělají před kamerou totální kretény jen a pouze tím, že ukazují, kdo reálně jsou, a ždíme tak ty nejkontroverznější témata doby až na kost. Jeho Who Is America je prostě Zeitgeist, co nemilosrdně kosí všechno nalevo i napravo. I původní Borat byl nejvtipnější právě v těch interakcích Borata s reálným světem, a i když ty hraný části s Azamatem a medvěděm byly výrazně slabší než ty autentický části, fungovaly tam jako spojováky jednotlivých skečů, rámovaly je do koherentního příběhu, sem tam si udělaly prdel z východní Evropy a hlavně tomu fimlu nedominovaly. Borat 2 ovšem ten poměr trollingu a spojováků otáčí a je to vlastně jen jeden předlouhej hloupej spojovák cca tří výraznějších reálných scén. Celkem je jich tam teda víc než tři, ale ty ostatní jsou tak unylé a neprůbojné, že prosviští kolem, ani o nich nevíte. Kvůli tomu pak ve filmu poutá daleko větší část pozornosti ta čistě hraná část, která je bohužel hraná strašně blbě. Pořád dokola se tam opakujou "vtipy" o jednání s ženou-dcerou jako s dobytkem, což se omrzí už po 10 minutách a každý další zavření dcery na noc do klece už je jenom trapný, motiv zaostalýho Kazachstánu už po 14 letech taky nefunguje a obecně scénáristicky je to tragický. Některý scény dokonce ani dějově nedávají smysl, zato je z nich cítit, jak moc potřebovali tu hranou část ohnout tak, aby dovedli z té autentickcé stopáže poskládat příběh (a moc se jim to poskládat nepovedlo). Ve výsledku to připomíná víc Kameňák než Who Is America. Prostě to není ani chytrý, ani vtipný, spíš jenom trapný. Reálnej trolling žádnej, je to repetitivní, ohraný a bez koulí. Palec dolů.

    • 11.10.2020  21:29

    Hodnoceno s odstupem je to docela komplexní film, který se z krimi komedie dostane ke kritice médii katalyzované společenské fetišizace zločinu a slávy (nešlo nemyslet na Ich Will od Rammstein), kritice kapitalismu, k diskriminaci sexuálních menšin, kritice policejní práce v US a dokonce přinese i docela vtipnou kritiku takové té maloměšťácké upjatosti, když se někdo uprostřed přepadení banky upejpá nad tím, že slyšel slovo fuck. To všechno bylo fajn. Zas na druhou stranu je většina toho zpracovaná jen tak lehce náznakem a asi bych se moc nehádal, kdyby mi někdo tvrdil, že to v tom filmu vlastně ani nebylo a že si to tam domýšlím. A hlavně ten film měl v roce 1975 asi daleko větší koule než dneska. V době, kdy za sebou máme desetiletí společenské reflexe nejen LGBT témat, není samotná přítomnost homosexuální a transexuální postavy žádné haló a člověka spíš nasere, že transexuální žena je dost stereotypně a z dnešního pohledu dost urážlivě zobrazená jako omdlévající (!) zženštilý "gay" v županu. Jasně, na rok 1975 dobrý, ale prostě žádnej deep dramatickej zážitek z toho v roce 2020 nebude. Takový ty víc očividný drama momenty jako nějaká vnitřní rozpolcenost Sonnyho a tolik oslavovaný herecký výkon Pacina byly okay I guess, ale taky nic, z čeho bych byl odvařenej. Ve výsledku jsem se hlavně na začátku párkát dost upřímně zasmál, ale nad těma vážnějšíma tématama to je na meh pokrčení ramenama.

    • 2.10.2020  15:25

    Takovej ten film, kde cítím, že to v určitých ohledech je pecka, ale doukoukat to je peklo. První část filmu je svěží a často i vtipná jízda, kterou znají asi všichni, kdo s někým chodili, pak se to u Jakeových rodičů překlopí do boží mystifikačky a hravého vyjebávání s divákem tak, jak to mám rád, a některý dialogy Jakea a mladé dívky jsou vrchol scénaristiky. Bohužel tak cca od poloviny se to začíná vytrácet, vyjebávání s divákem už není hravé, ale sadistické, udržet pozornost vyžaduje s každou další minutou extra odhodlání a pomalu to přerůstá ve frustaci. Dokoukat poslední půhodinu už představovalo vyloženě utrpení. Přesto je těžký to jen tak šmahem odsoudit. I když ten balet si mohl Kaufman odpustit, protože to už působilo jako samoúčelná umělecká onanie, ten ujetej závěr dává filmu dobrej twist a mění celkové vyznění, resp. je důležitej pro to, aby se ten film vůbec dal pochopit. Ale ať je to zajímavý jak chce, že dokoukat to rozhodně není příjemnej filmovej zážitek zůstává faktem. Jsem rád, že jsem to do toho konce vydržel, jsem rád, že jsem objevil super báseň Bonedog by Eva H.D., originální a pozornost zasluhující to je bezesporu, ale asi to ani nikomu nedoporučím a znovu se na to už taky nepodívám.

    • 28.9.2020  00:35

    Když jsem si tenhle film pouštěl, vůbec jsem nečekal, že ho dokoukám jako jeden z filmů roku. Neviditelný život vyniká jak zápletkou citlivě rozvinutou v dojemné pomalu plynoucí drama o ztrátě nejbližšího člověka, tak svým hlubším poselstvím o společenské pohromě patriarchátu. Je to strašně citlivě a civilně natočené a perfektně zahrané. Scénář šlape jako hodinky, netlačí na pilu, ani na moment tu nikdo nepřehrává, a přitom se na vás přes romantické piano Chopina, Liszta a Schuberta a jihoamerické barvy valí taková dávka emocí, že vás to na konci celkem jednoduše smete. Tahkle jsem si do vousů dlouho nenabrečel.

    • 27.9.2020  12:58
    Hraběnka (TV seriál) (2020)
    **

    Laciný humor bez hloubky s nesympatickou krávou v hlavní roli. Ta se ve třiceti chová, jak kdyby jí bylo 12, a na tom je taky založená většina "vtipů", takže je to spíš cringefest. Jako karikatura blbé trosky to pak není zábavné, jako poselství o životě svobodné matky to je moc povrchní a jako celek to je pro single mámy až urážející.

    • 24.8.2020  23:33

    Škoda hlavné scén v poslední třetině, co byly už moc na houbách. Kdyby se to prostříhalo, byla by to slušně černohumorně zparovaná deprese rozervané umělcovy duše, ale takhle to bylo chvílema už moc natahovaný a nudný, a to i v kratší DC verzi. Zajímalo by mě, jak by film působil v té původní verzi bez vnitřního monologu Tomáše, který mně hlavně ke konci už dost štval už jsem skoro nevnímal jeho obsah. Nevím, jestli by nakonec nebylo lepší vidět to bez něj celé a tu Tomášovu depresi si do toho projektovat sám, nebo jestli by to nefungovalo a film tak byl naopak nuda k nedokoukání.

    • 24.8.2020  20:48
    Bylo nás pět (TV seriál) (1994)
    **

    No tak to jsem se zas nechal místním hodnocením napálit. Hlavně dětští herci tu příšerně přehrávají a od první scény je to jen kolekce takovýho toho tradičního českýho televizního "humoru", který bych jízlivě popsal asi jako "obyčejný" nebo "laskavý". Jasně, je těžký očekávat od díla snažícího se zachovat věrnost historickýmu románu nějaký moderní scénáristický odvaz, ale "vtipy" založený na tom, že si někdo přes varování přepepří polívku, takže o pár sekund později ostentativně hltá vodu, nebo dokonce že někdo řekne psovi "ty jezuito", je fakt cringe na úrovni Petra Novotnýho. Jestli to jsou originál "hlášky" z knížky nebo si to a tomu podobný scény tvůrci domysleli, je celkem jedno. Výsledkem jsou momenty, kdy je mně až trapně z představy, že to někdo napsal a myslel si, že je to vtipný. Dovedu si představit, že nějaká babička s vnoučatama se u toho příjemně společně pobaví, ale pro mě tohle není. Sledovat to šest hodin bych zvládl leda po lobotomii.

    • 23.8.2020  19:20

    Přepálená emoční ždímačka plná klišé. Eastwood točí prakticky jenom emoční ždímačky, ale většinou se mu daří držet to na uzdě a nepřekračovat hranici, kdy bych místo soucitu s postavou obracel oči v sloup a říkal si srsly. Tady se to nepovedlo.

    • 12.8.2020  01:52

    Zanussiho filmy věnující se spíš morálním dilematům moc nestárnou. Tady pro mě bylo těžší se do postav naplno vzít, protože zub času se na výrazových prostředcích už trochu podepsal. Líbil se mi ale jejich postupný vývoj. Oba se vyrovnávají s traumatem války a postupně si, opatrně, zkoušejí připustit, že by možná mohli být šťastní, a sledovat ten vývoj bylo působivý i bez toho, aby mě to rozbrečelo. Příjemný překvapení v nabídce Netflixu.

    • 7.8.2020  16:18

    Horrorově mysteriózní stránka filmu není dost dobrá na to, aby vyvolávala pocit strachu a napětí, ale není ani dost béčková na to, aby byla aspoň vtipná, takže ve výsledku je prostě jenom meh. Naštěstí jsou tam jiný místy dost vtipný momenty, pěkně si to střílí ze světa galerií a vysokýho umění a Jake Gyllenhaal je prostě perfektní. Jako oddechovka dobrý.

    • 7.8.2020  01:21

    S Greenawayem jsem začal úmyslně jedním z jeho přístupnějších filmů a setkání to bylo víc než úspěšné. Bavily mě ty krásně komponované záběry připomínající barokní obrazy, ty i na baroko přehnaně zdobné kostýmy, symbolika a překvapivě i děj, který jsem u Greenawaye vlastně z definice nečekal, natož s tak zajímavým vývojem v dynamice powerplay. Nad to nadevšechno mě ale film dostal dialogama. Postavy do sebe prakticky nonstop jedou jízlivýma barokníma urážkama, který střídavě skrývají za fasádu pseudozvrořilosti a květnatých slovíčkek nebo jedou arogantní hejt bez milosti na přímo, a tuhle nesmírně zábavnou změť bitchy campy shadingu ještě přikořeňujou sexuálníma dvojsmyslama. “Geschmacklos. Like your coat.”

    • 6.8.2020  01:41
    Zmizení (2013)
    **

    Postupné budování atmosféry a někdy i celkem dobré dějové zvraty zabíjí logické nedostatky, scénáristické zkratky, zjevná vykonstruovanost a ve výsledku i předvídatelnost děje. A když je film takhle scénaristicky tupej, může pak mít sebelepší námět, herce, hudbu, cokoliv, ale ve výsledku si z něho odnesu jenom pachuť té šroubovanosti. A tady se šroubovanost dá rovnou stáčet. Kamion zatroubí zrovna když je to nejmíň vhodný, mobil zazvoní taky zrovna v momentě, kdy to protagonista potřebuje nejmíň (mobil tímto způsobem použit dokonce 2x!), jasná stopa v záběru tak strašně obviously září, aby se to divákovi přímo vpálilo do sítnice, ale policajti si jakože ničeho nevšimnou, aby mohli být později "překvapení" a mohlo dojít k "vývoji" a "zvratu", a třeba když se poprvé objeví ta píšťalka, tak je taky naprosto jasný, k čemu bude sloužit, a moment, kdy se to stane, taky víme dobrých 30 sekund předem. Pak už vlastně ani nepřekvapí, že rozuzlení přichází v podobě naprosto nepřirozenýho monologu záporáka k "vyšetřovateli", ve kterým detailně popisuje svoji motivaci a modus operandi, aby divák mohl spočinout úžasem nad dalším dějovým zvratem. Už chyběl jenom Hercule Poirot a všechny postavy sesazený v obýváku u krbu... Takže ve výsledku se první třetinu film vlastně jenom rozjíždí, napětí se sotva stihne budovat a hned potom začnou tyhle klišé a dei ex machina. S každým z nich to napětí pak mizí a naopak přibývá frustrace z pitomosti. Za 2,5 hodiny toho už má člověk plný zuby, atmosféra je v prdeli a zůstane jen ta nasranost z toho, na jakou kravinu se to tak dlouho díval. Ano, jsou daleko horší detektivky a je těžký natočit ne-tupou detektivku, když je detektivka tupá už z definice žánru, ale i tak jsem od režiséra Next Floor a Arrivalu čekal víc.

    • 19.7.2020  22:45
    Teplouš (2019)
    ****

    Vastně jsem od toho filmu moc nečekal a představoval jsem si, že to bude tuctový film o zakázané lásce, kterých jsme viděli už desítky. Moffie je ale daleko kompexnější, vícrvrstvý příběh o mladým citlivým kluovi, kterej žije v silně rasistické, homofobní společnosti, vyrovnává se s tím, že je "vadnej", a teď má ještě jít do války, ve kterou nevěří, kterou si nevybral a ve které má ve jménu té samé homofobní společnosti a režimu apartheidu zabíjet. Hned na začátku mě dostaly mrazivou hudbou podkreselný záběry na vlak sbírající rekruty a otevřený výjevy rasismu na nádraží. Působivý, místy silně svíravý raw drama, u kterýho mi nejednou nebylo dobře. Zásadní roli tu hraje originální soundtrack, kterej tu tíseň a vykořeněnost umocňuje na entou. Takhle použitýho Schuberta jsem ještě neslyšel. Po zhlédnutí jsem se taky hned vrhnul do hlubšího zkoumání historie Jihoafrické pohraniční války a hned potom taky do knižní předlohy, která se na rozdíl od filmu věnuje krom vojny i Nicholasově dětství, dospívání a hlavně vztahu k jeho macho otci. Byl jsem ale překvapenej, jak dobře i přes všechno zjednodušení a osekání dovedl film zachytit z knížky to podstatný. Takže i z hlediska adaptace úspěch. Každopádně knížku doporučuju všema deseti.

    • 15.7.2020  00:51

    Chápu, co se básník snažil říct. Mělo to být nahlédnutí do otřesené mysli vyrovnávající se s tragédii, kterou si ani nechce/neumí připustit, a obávající se následků. Opakované záběry na skejtující mládež mají být jakože myšlenkový útěk z reality, daydreaming o světě, kde se nic špatného nestalo. Ty tupý dialogy o ničem jsou tak taky udělaný schválně, protože opět víme, že za tou pěnou dní je mladej kluk v mentálním šoku. A do toho chudák ještě dospívá, rozvádějí se mu rodiče a zažívá první lásku. A to všechno má být jakože v kontrastu s tím, jak pod povrchem zcela implicitně bublá ten vnitřní rozkol a trauma... Bohužel se mi podařila interpretace, ale naladit se na to emočně naopak vůbec ne. Nevím proč, nápad to byl dobrej, ale prostě to šlo mimo. Takže pro mě osobně ve výsledku jenom mix otravné hudby a natahovaných dutých scén, kterej oproti všem očekáváním silně nudil i na 85 minutách. Sorry Gusi, třeba příště.

    • 13.7.2020  21:47
    Hannah Gadsby: Nanette (TV film) (2018)
    *****

    To si tak pustíš stand-up, že se pobavíš. A první půlku se občas zasměješ, ale zas ne že by ti tekly slzy, a říkáš si dobrá oddechovka, ale těch 87 % na ČSFD zas přehnali. Ale pak to začne být trochu dark, pak ještě víc dark a v tobě pomalu čím dál víc trne a najednou se nedíváš na stand-up, ale seš uprostřed drsnýho dramatu na malé scéně, kdy ti herečka dýchá až za krk, zato ty skoro nedýcháš a ty slzy ti už tečou, ale ne smíchem. A pak se zase směješ a vůbec to není divný. Chytré, dojemné i zábavné stand-up divadlo o jedné holce, co byla jiná, o patriarchátu a o kaleidoskopu na Piccasově péru. A o slunečnicích. It's funny because it's true.

    • 23.6.2020  01:31

    Jako nerakušákovi mně sem a tam chyběl kulturně-politický kontext a na 90 minutách je to chvílema i trochu nuda. Určitě by neškodilo trochu to prostříhat a soustředit se víc na záběry z místa na úkor některých mluvících hlav. Samotná pointa toho projektu je ale dost univerzální, a to jak národnostě, tak časově, takže vůbec nevadí, že se to odehrává ve Vídni před 20 lety. Hodí se vědět, co je FPÖ, ale aby si to člověk užil, není potřeba být odborníkem na rakouské politické dějiny. Takhle se dělá angažované umění.

    • 22.6.2020  16:39
    Morava, krásná zem (2015)
    odpad!

    Tady nevím, jestli na piku jeli tvůrci nebo ti, kterým se to líbí, případně obojí, ale já nejel na ničem a tuhle videoartovou etnografickou onanii jsem si moc neužil.

    • 21.6.2020  00:13

    Fakt nechápu, jak je možný, že Anderson točí všechny svoje filmy vlastně stejně, ale zatímco u Isle of Dogs a Grandhotelu Budapešť mně jiskří očička nadšením z té naivistické stylizace a směju se od začátku do konce, takovej všema milovanej Mr. Fox pro mě byl odjakživa meh a nechápal jsem, co na tom filmu všichni vidí, a tahle záležitost mě srala, srala, srala a ještě jednou srala od samýho začátku až do konce. Nebyl jsem se tu na tu jeho absurdní vlnu schopnej naladit. Hlavní postava je protivnej sebestřednej blb, tzv. "klukovské" baronoprášilovské abenteuer a la Cousteau mě taky spíš už jen konceptem nasere než nadšeně nostalgicky zaujme, a to nonstop drnkání na kytaru v portugalštině mělo být poetické jak přesně? Jediný, co bych tu kvitoval s povděkem, je možnost ten film chápat ne jako poctu Costeauovi, ale jako jeho kritiku. Velkej pan uctívanej oceánograf a "ochránce přírody" ve skutečnosti mučil zvířata, vyhazoval dynamitem do povětří korálový útesy jen tak z prdele a šlo mu jen o to být za každou cenu slavnej, takže pokud ta Zissouova záliba v dynamitu a dojebaná sebestředná osobnost mají říkat, že Cousteau byl taky kretén, proč ne. Bohužel si ale myslím, že to v tom filmu ve skutečnosti není, že byl myšlenej jako laskavě poetický, a že se v tom jenom snažím vidět něco, co by se mi líbilo, abych si líp obhájil dvě ztracený svýho hodiny života (pocitově spíš pět).

    • 20.6.2020  00:04

    Pásmo absurdních dada skečů s dost ujetým, ale chytrým humorem a stylová hommage koženkovému kupé. Trošku pokulhává zasazení do rámce, ale na co vlastně absurdní film potřebuje rámec, že. Některý kousky zas tak vtipný nejsou, pár jich není vtipných vůbec, ale u většiny jsem se smál, občas i řval smíchy. Ty nápady a hlášky jsou pure genius. A je strašně příjemný zjistit, že něco tak originálního se může natočit i u nás. „Ale my přece nejsme dopraváci a navíc jsme v cizině!“ „Dopraváci jistě ne, ale také máme své morální povinnosti vůči celému světu.“ :)

    • 18.6.2020  02:28

    Gospod postoi je kromě dramatu o postavní ženy v silně patriarchální společnosti i sociálním dramatem o zemi, kde jsou všichni chudí a nezaměstnaní, rodinným dramatem o ambivalentním vztahu matky a dcery a zároveň i komedií. To na první pohled zní jako toxický koktejl, na kterej už hodně filmů dojelo, ale tady to funguje překvapivě slušně. Petrunija prostě má všeho dost a rozhodne se, že si už nechce nechat dál srát na hlavu. Situace, který jsou na pozadí vlastně strašně smutný, tak místy působí až groteskně, což mě bavilo a dává to filmu civilní a neškrobený ráz. Hloubka mu ale taky nechybí a krom trefných dialogů se Petrunija nespokojí s tím příběh jen vyprávět, ale nechá nás v něm taky pořádně vymáchat. U scén sexuálního obtěžování a konfrontace s tlupou agresivních vylízanců ve mě vyloženě trnulo. Právě ten až fyzický pocit úzkosti z ve mě po projekci rezonuje nejvíc. A to tam takových momentů bylo jen pár.

    • 15.6.2020  00:15
    Starci na chmelu (1964)
    odpad!

    Jelikož obecně nemusím muziály a na Starce jsem se rozhodl podívat jen kvůli tomu, jaká je to klasika, ani jsem nečekal, že bych z toho mohl být nadšený. Že to ale bude takhle tupý a budu si to muset přehrávat zrychleně, abych to vůbec zvládl dokoukat, mě překvapilo. Starci na chmelu jsou dějově retardovaná romantická sračka se zápletkama a dialogama jak z té nejlacinější telenovely. Ale pozor, on to je muzikál! Tam přece není děj to nejdůležitější, řeknete si. Ony jsou tam i písničky a pěkný písničky to podrží! No jo, ale ony i ty písničky jsou tupý! Ty melodie jsou otravný a nápaditější texty by napsal i pacient po lobotomii. „Opakujme ta dvě slova, bosa nova, bosa nova“ - WTF???. Hopsání sem a tam a veselé výjevy kolektivní epilepsie na poli bych promyšlenou choreografií taky nenazval. A jakkoliv byl ten budovatelský étos asi míněn ironicky, sral mě i tak. Tohle je prostě ze všech stran tak vylízaný, že to až fyzicky bolí sledovat. Neříkám, že má být všechno vysoké umění a že filmový muzikál o letní lásce musí být vysoce sofistikovaný, ale co je moc, to je moc.

<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11