Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (468)

plakát

Hon (2012) 

Bezmoc na samé hranici.

plakát

Úkryt (2002) 

Dokonalá režie.

plakát

Taková moderní rodinka (2009) (seriál) 

Není divu, že to má úspěch, je to nejen Moderní rodinka, ale i moderní sitcom, který kombinuje klasický a moderní přístup k žánru. Dává nám připomenout jak novátorský přístup a trapně suchý humor Kanclu, tak klasické rodinné trampoty a hodnoty jako třeba v Kroku za krokem nebo Průměrňákových. Vtipy jsou slušně vypointované, vycházející z vynikajících postav, které jsou perfektně obsazené a jejích představitelé po právu dostávají jednu Emmy za druhou.

plakát

REVENANT Zmrtvýchvstání (2015) 

Zmrtvýchvstání spíš než Malicka připomíná Gravitaci. Opět tu máme survival žánr, opět tu hraje klíčovou roli prostředí a opět film stojí převážně na svém audiovizuálním odvyprávění. Oba filmy mají slabý, přímočarý scénář a nebýt přínosu Lubezkiho, asi by vůbec nevyčnívaly nad obyčejnou mainstreamovou produkci. Kvalitativní rozdíl mezi oběma filmy je v tom, že Gravitace funguje v synteticky vytvořeném světě, zatímco Revenant v reálném, a od toho se odvíjí celkový dojem. U Grativace se mohli všichni přetrhnout, abychom z plátna pocítili vesmír, jeho velikost i tísnivost skafandrů a nedostatek kyslíku, Revenantovi stačí točit v obrovských mrazech, v reálných lokacích a na nejlepší digitální kameru dneška s širokoúhlým objektivem. A ono to funguje. Zatímco Sandra Bullock rozačitě hekala v digitálně vytvořeném prostředí, DiCapriovo utrpení v mrazech nepotřebovalo ani zvuk. Revenant tak stojí především na sugestivním prostředí, naturalistickém filmovém přístupu a tím i na celkovém dojmu ze zpracování. Pro mě se jednalo o jeden z nejpodmanivějších filmů, jaké jsem v kině viděl, a i když by ten příběh napsal pětiletý kluk a scénář šestiletý, ta filmařina a její působení na mé vjemy mě dostala do kolen a já to sežral i s navijákem.

plakát

Harold a Maude (1971) 

Skvělý film, který mě dojal i rozesmál. Vcelku jednoduché poselství je tu podáno tak rozkošně bizarně, že na to nezapomenu. Skvělý černý humor, roztomilé eskapády, melancholie i radost. A opravdu vynikající Bud Cort, který udělal dobře, že odmítl Formanovo Kukaččí hnído a vzal tuhle roli.

plakát

Sicario: Nájemný vrah (2015) 

Je to takový ten film, který nesedne každému a není dokonalý, ale má opravdu silné trumfy. Těmi v popředí jsou jednoznačně režie a forma. Atmosféra je na snímku možná to úplně nejlepší a Deakinsova kamera, které bych dal z fleku kovového mužíka, je sáma o sobě naprosto slastným požitkem. Hned v závěsu tu máme ústřední trio herců, z nichž Josh Brolin ale hlavně totálně strhující Del Toro (další můj kandidát na sošku) zastiňují slušnou Bluntovou. Příběh sám o sobě by bez těchto trumfů tolik neobstál, postava Bluntové není tak nosná, jak se zpočátku zdálo, že bude, a hlavní zájem diváka postupně přebírá právě magický Del Toro. Vše ale slouží budování docela jednoduché pointy a díky tomu, jaký zážitek na mě celá ta filmařina udělala, jsem to jednoduché poselství nakonec vzal v pohodě. Napínavý zážitek.

plakát

Užívej si, co to jde (2009) 

Dost možná má nejoblíbenější komedie od Allena. Nevím proč, možná za to můžou odzbrojující dialogy mezi Borisem a Melody, možná za to může neskutečný Larry David, každopádně ten film můžu vidět pořád.

plakát

Whiplash (2014) 

Sbírám se ze země.

plakát

Kundun (1997) 

Jeden z nejlepších životopisných filmů, jaké jsem viděl. Kvalitní, neukecaná a až meditativní filmařina, perfekně podpořená dokonalou hudbou Philipa Glasse a neméně dokonalou kamerou starého prďáka Deakinse nám dá nahlédnout do života jednoho z nejinspirativnějších vůdců současnosti. A vy jen fascinovaně sledujete, jak před vámi roste ohromná osobnost od malého dítěte až po dospělého vůdce jedné z nejstarších a nejduchovnějších civilizací světa, to vše v jejích nejtěžších chvílích.