Recenze (1 010)
Kosmonaut z Čech (2024)
Lucidní snění, které mi vyvolalo vzpomínku na Interstellar. Artový film, který netflixový divák nikdy nepřijme. Posledních dvacet minut čistá spirituální meditace, která v mých očích mohla trvat hodiny. Oči zavřené, vědomí otevřené.
Chudáčci (2023)
Čistokrevný Lanthimos podává látku, která pohlcuje všechny emocionální pochody diváka. Upoutá ho svou vizuální optikou alá Haneke/Švankmajer pronikající pod kůži. P.s. překvapuje mě, že Bella nevzala hlavu Godwina a dala na mladé tělo svého exmanžela, ale udělala z něj zvíře.
Trojúhelník smutku (2022)
Drsný severský drama, který jde pod kůži - životem, sarkasmem a nádechem černého humoru. Tématicky autentická verze dnešní doby.
Les - vidím tě všude (2021)
Fliegauf mě opět odrovnal. Jeho třetí nadsmyslový rozměr zvuku a vizuálního prostoru s dotekem maďarské filmové školy alá Tarr vykresluje depresivní příběhy lidí ve kterém se každý divák najde. Osobitost, charakteristika, hyptóza, Budapešťský nádech, který cítím přes plátno odkrývá dnešní dobu. Je krutá, v noci odehrávající se, jako špatné myšlenky, které přichází když vychází hvězdy. Naopak když vychází slunce - vychází i nová naděje... Tenhle malý film s velkým rozsahem životních událostí, temného zvuku v podkresu mě opět zavedl tam, kde bije moje filmové srdce.
Nejhorší člověk na světě (2021)
Autentický a velmi silný film o životě, jeho očekávání, o naplnění a zklamání. O myšlenek z minulosti, které nás doprovází celý život. Partnerskou vztahovku má mladší Trier dokonale vystudovanou, jeho optická stopa a citlivost dokonale rezonuje. "Co kdyby" si člověk říká tisíckrát za život, i tak obětuje cokoliv, aby dostal naplnění které mu říká srdce. Konečně jsem se duchem vrátil do festivalového nádechu - děkuji Joachime.
Scény z manželského života (2021) (seriál)
Událost. Mezi všemi seriály, které momentálně kolují ve všech platformách - klenot. Hagai Levi má úžasný cit pro dynamiku záběru, dokáže vést herce neskutečně do timingu dané scény. Emocionální, zdrcující, vášnivý, a tak geniálně napsaný. Isaac & Chastain na vrcholu.
Metamorfóza ptáků (2020)
Film, ve kterém jsou slova pouze dozvuky obrazů.
Joker (2019)
He's not crazy, but natural. Everyone just doesn't understand.
Mladý Ahmed (2019)
Pro mě osobně nejslabší Dardennovi. Finále je banální, nevypovězený až absurdní. Nelze litovat Ahmeda a už vůbec nemůže očekávat odpuštění za to co spáchal. I přes mladý věk a fanatismus. Podle mého mohla být výpověď jasná a to je zabití, ale Dardennovi jsou politicky ovlivnění a pro světového a evropského diváka, a hlavně pro oblíbené Cannes všechno zahodili pod stůl. Cena v Cannes za režii je zlý vtip. [AFF 2019]
Monos (2019)
Spíše vyšší hodnocení za formu, než obsah. Kamera fascinující, až jsem cítil při první půlhodině Reygadase se Zabém. Potom ale přišla akční sekvence, která už tu byla několikrát (Apocalypto) a která není mým šálkem kávy. Výkon neherců dechberoucí. [Cinematik 2019]