Recenze (696)
Ikarův pád (1977) (TV film)
V sedmdesátých letech se naší filmové tvorbě opravdu dařilo. Jak komedie, tak i dramata. Tento televizní film je vynikající ukázkou té druhé kategorie. Herecký koncert Vladimíra Menšíka (ale i ostatních) o závislosti na alkoholu. 85%
Ils (2006)
O manželích, kteří si nechtěli hrát... Francouzi (a Rumuni) opravdu umí řádně děsit a tento film je toho důkazem. Silná atmosféra, celý film si drží napětí a má koule. Americký film "Oni" z roku 2008 s podobnou tématikou a stejným názvem je proti tomuto nářezu směšný blábol. 80%
Indiana Jones a nástroj osudu (2023)
Moc nechápu pohled profi i neprofi škarohlídů - kritiků na nového Indyho. James Mangold, John Williams a Harrison Ford nám přinášejí klasické dobrodružství, které výborně zapadá do této filmové série a mě skutečně potěšilo. Jedná se o návrat jak má bejt, včetně klasických honiček bůhvíkde a nechybí ani setkání se starými známými. Phoebe Waller-Bridge je skvělá a k Harrisonovi se určitě coby filmová parťačka a neteř hodí. Uznávám, že Spielberg to v jistých ohledech prostě není, ale mě to moc bavilo a jako rozloučení s legendou jménem Indiana Jones - Harrison Ford je to parádní. 80%
Insidious: Poslední klíč (2018)
Tento film je opravdu děsivý. Ne, proto, že to má být horor, ale pro svou nekonečnou tvůrčí impotenci a nudu. Typická ukázka nenažranosti producentů a studií, jež neváhají dojit tuto původně velice povedenou sérii až do absolutního dna. Nulové napětí, strašní herci, stokrát viděné scény a triky, ovšem ve stokrát horším provedení, než od Wana. Zřejmě marně a naivně doufám, že se již nedočkáme dalšího "děsivého" pokračování. Mohlo by se jmenovat třeba The Last Shit... 20%
Insidious 2 (2013)
Vysoká škola hororu. Po vynikající jedničce je tohle opravdu v rámci žánru mistrovské dílo. Skvělá návaznost na dvojku s perfektně promakaným scénářem a vtipnými prostřihy. Film bez jediné krvavé nebo brutální scény,přesto značně napínavý a děsivý,přitom v mnoha momentech opravdu vtipný.V kontextu tohoto filmu si uvědomuju,jak málo vlastně existuje kvalitních žánrových dílek,vedle neuvěřitelné spousty sraček. Škoda jen už známé a přesto stále neuvěřitelné impotence tuzemských distributorů,kteří se ještě neobtěžovali vydat jedničku. Film samostatně obstojí,ale divák přijde o některé opravdové lahůdky. Ale za to Wan jako současný král hororu naštěstí nemůže.Takže čistých 90%
Insidious 3: Počátek (2015)
Třetí kapitola, neboli prequel je nejslabším, a doufejme že posledním článkem této série. Po víceméně vynikajících a i co se týče scénáře výborně dotažených předchozích dílech, nepřichází trojka s ničím novým. Další a další pokračování úspěšných snímků je pouze o penězích, které chtějí studia vydojit z diváků. Whanellovi se podařila udržet atmosféra série, ale jinak se jedná o velice průměrnou žánrovku. Scénář slabý, vůbec není jasné, kdo je "muž, který nemůže dýchat", ve filmu jen prostě obtěžuje a straší. Je to totiž "ten druhý typ ducha"... Kdybych se nedozvěděl souvislosti, kterými je navázáno na jedničku, bylo by mi to asi jedno. O žádné klíčové informace se totiž nejedná. Lekačky fungují, ale je to jen pouhé napodobování Wanova kumštu. Film lehce zapomenutelný, na jedno kouknutí... 45%
Interstellar (2014)
Prostě vynikající. Zajímavě vystavěný lidský příběh na pozadí sci-fi linie.Kupodivu obě fungují skvěle.Snad poprvé Nolan ukazuje vřelejší emoce,taky díky McConaugheymu.To vše podpořeno výbornou hudbou a vymazleným vizuálem.Za mně opravdu o pár světelných let lepší než Gravitace.Díky za každé vesmírné sci-fi. Film s velkým F! 100%
In Your Eyes (2014)
Při sledování téhle mimořádné slátaniny jsem si jen nevěřícně říkal: To jako vážně?... Slaboduchý scénář naprosto ignorující cokoliv, plný neskutečných oslích můstků.... Jedna hvězda za Zoe, kterou mám rád a věřím, že si tímto paskvilem vybrala oddechový čas 10%
Iris (2016)
Solidní krimi se zajímavou zápletkou a se zatraceně zajímavou Charlotte Le Bon. Bavilo. 65%
Iron Man 3 (2013)
Ano, je to dobrý film, u kterého jsem se obstojně bavil. Chemie mezi Downeym a Paltrow stále funguje a spousta scén bylo vyloženě zábavných. Nicméně neustále mě pronásleduje ten příběh o stokrát nastavované kaši a hledání stále nového a zajímavějšího záporáka...Iron Man je rozhodně jedna z nejlepších komiksových adaptací, ale doufám,že tato série skončila. 60%