Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Sci-Fi
  • Animovaný

Recenze (110)

plakát

Indiana Jones a nástroj osudu (2023) 

Honička, bič, honička na koni, magický artefakt, nacistický záporák, Rhys-Davies, další honička, stopování, rozlušťování, zvrat, honička a kus historie. Odškrtáno vše, co dělá Indyho Indym, důstojný konec jedné éry. Kdyby bylo nějaké příště, jakože nebude, tak klidně víc sestříhat a míň CGI.

plakát

Ripley (2024) (seriál) 

Co záběr to minimalistický obraz, který si můžete pověsit do obýváku. Kvalita kamery se drží celou sérii bez zaváhání.  První díly jsou artové skvosty, bohužel se to začne brzo zajídat, příběh se začne rozmazávat a prostředkem série se čas vleče. Závěrečné tři díly skočí do geniální hry kočky s myší a napětí vydrží do velkého závěru. Velmi netradiční, velmi umělecké, jen škoda těch prostředních utahanějších pasáží, protože začátek a konec má tempo a spád, artová kvalita trvá celou dobu a Andrew Scott dokazuje, že utáhne svou osobností 7,5 hodiny bez zaváhaní.

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Villeneuve vzal něco nenatočitelného a udělal z toho technický masterpiece. Kamera, triky, hudba, výprava, zvuk, kostýmy - naposledy se něco podobného povedlo na přelomu tisíciletí Peteru Jacksonovi. Denis přidal ještě wickovskou choreografii soubojů a charismatické ženské postavy - Rebecca Ferguson je na vrcholu sil a Florence Pugh stačí jedna věta a scéna je její. Některé pasáže scénáře a dějové oblouky byly jasně tvořené pro mainstreamového diváka a chvílemi upadaly do patosu, což je škoda, ale dá se to pochopit. Přerod charakteru hlavní postavy, který započal už v prvním díle, se tady dokonal, ale přes všechnu snahu a výrazové prostředky zůstal Michael Corleone pořád v této disciplíně nepřekonán, takže Timothéemu zůstává pomyslné druhé místo.

plakát

Premiantka (2024) 

Námět jistě dobrý, výsledky nebyly dobré. Bohužel se nepodařilo vytěžit potenciál tématu, herců, hudba mimo. Pokus stvořit něco mezi Lolitou a Basic Instinct v young adult provedení nedopadl a zanechal místo tenzních a šokujicích dialogů jen trapnost a klišé.

plakát

Všichni moji cizinci (2023) 

Prosím, aby se sem přišel Hollywood podívat, jak se to dělá vztahovka bez klišé a bez nekonečného opisování a vysvětlování toho, co divák vidí v jiných výrazových prostředcích, než v dialogu, čímž se dá stopáž stáhnout pod dvě hodiny a nikde to nechybí! Chvílemi mi to pocitově připomínalo Her s Joaquinem Phoenixem. Téma osamělosti, nezapadání do společnosti, traumatech a comingoutu se tu pěkně vrství a proplétá do komplexních osobností postav. Paul Mescal je talent.

plakát

Letec (2004) 

Chtělo by to méně rozvleklé tempo vyprávění, soustředit se více na emocionální propracování než doslovné popisování a opakování podobných situací, které jsme už viděli. Nejzábavnější jsou scény s Cate Blanchett, která si je doslova krade pro sebe a Leo, stejně jako při prvním setkání Howard s Katharine Hepburn, jenom zírá.

plakát

Klíč svatého Petra (2023) (TV film) 

V kontextu štědrovečerních pohádek posledních let je to koukatelný průměr.

plakát

Vyproštění 2 (2023) 

Extraction 2, aneb jak udělat kvalitní akční film pro 21.století krok za krokem. Bojová choreografie je zde někde na pomezí synchronizovaného plavání a baletu. Točit akční scény na jeden záběr se osvědčilo, tak tady je rovných 21 minut v kuse mistrovské kamery bez střihu.

plakát

Potvora (2016) (seriál) 

Štiplavě satirické dvě minisérie s břitce humornětragickými postavami. Velmi britské, velmi vtipné, netradičně technicky uchopené (nasnímání scén z x úhlů, z nichž drtivá většina je netradiční + boření čtvrté stěny). Scénáristická minisériová perla. První díl druhé série, který se celý odehrává u jednoho stolu se šesti hlavními postavami je top.

plakát

1917 (2019) 

Prvních 25 minut je symfonií spolupráce scénografie (!!!), kamery a herců. Zbytek filmu se drží, příběh je tak akorát jednoduchý, aby nějaký byl a zároveň nepřekážel, závěrečná scéna hrdiny běžícího válečnou vřavou je už takovou důstojnou třešničkou na dortu. Díky za svěží vítr ve formě použití efektů v mezích uvěřitelnosti, bez obscénní potřeby balit vše do zeleného plátna.

Časové pásmo bylo změněno