Lamiczka

Lamiczka

Julie Ciffrová

okres Praha
Mad about Mads Mikkelsen

homepage

37 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
    • 16.2.2015  23:14
    Ona (2013)
    ****

    Po, ne zrovna krátké, době usedám za klávesnici a sepisuji novou recenzi. Dlouho jsem tuto činnost odkládala a věnovala se jiným koníčkům. Pevně doufám, že se mé filmové nadšení ještě nějakou tu chvíli nevyčerpá. Zpět k filmu. Na snímek s Joaquinem Phoenixem v hlavní roli jsem se těšila ještě před samotným uvedením do kin. A tak ani sama nevím, proč nakonec k jeho shlédnutí došlo až dva roky poté. Asi čekal na svůj velký moment, který přišel právě dnes. Snímek mě doslova pohltil tak, aby mě v závěrečných titulcích vyplivl jako emočně dojatou pipinku se slzičkou v oku. A nemyslím to vůbec zle. Romantika a částečně i erotika je tu nadávkovaná v přesném poměru, takže na nějaký sladkobolný kýč tu není špetka místa. Je to smutný, je to dojemný, je to o lásce, rozchodu, ohleduplnosti, vstřícnosti, nových zážitcích i nevšedních momentech všedního života. Snová realita se tu protíná s virtuální realitou, hranice mezi těmito světy se stírají a nikomu ani náhodou nepřijde divný, že kluk randí s naprogramovanou věcí. Geniálním tahem se tak stává obsazení Scarlett Johansson, kterou za celou dobu neuvidíte, ale zato se stejně jednoduše a stejně rychle jako hlavní postava zamilujete do jejího hlasového repertoáru. Může se zdát, že takových romantických blbůstek tu byla kvanta. Mě ale dostali oba dva, čistota a jednoduchost nápadu, stejně tak jako jednotlivé sekvence filmu, které svou úsporností, smyslem pro detail a estetiku vytváří futuristické prostředí, ke kterému by si lehce mohl najít cestu každý z nás.

    • 18.3.2014  00:40

    Nevím, z jaké strany začít. Ta faktická je až děsivá a zároveň dost nechutná záležitost. Divím se, že pan dotyčný z toho vyvázl se zdravou kůží. Nechám bokem kázání o neřestech lidstva a zaměřím se spíš na tu důležitější, filmařskou stránku věci. Tady úvodem nelze zastřít dva nezpochybnitelné fakty. Leonardo DiCaprio společně s jeho herectvím zraje jako víno. A Martin Scorsese je jedním z mála režisérských bohů na světě. Jejich opakovaná spolupráce poukazuje nejen na profesionalitu, ale zároveň sází na jistotu úspěchu. Leo je ve své roli naprosto dokonalý, jeho postava neústupného burzovního makléře nenechává nikoho na pochybách, jak těžký to v životě máš, když si můžeš dovolit zaplatit úplně cokoliv. I když je film především o drogách a závislosti na sexu, Leo tomu dává punc originality a dokonce i zábavy. Ano, dokonce se s ním i pobavíte. Nedá mi to nezmínit menší, ale o to zásadnější (pro budoucí vývoj filmu), roli Matthewa McConaugheyho, který je celou svou osobností prostě a jednoduše boží. Troufnu si říct, že svým broukacím rituálem si musel získat každého. Nadále je ale film spíše One Man Show, sekundující Jonah Hill nebo překrásná mladičká Margot Robbie na Leonarda zkrátka nestačí. Nicméně jsou to postavy, které příběh velice dobře doplňují. A nebýt hluchého místa na začátku třetí hodiny, tak nemám filmu co vyčíst – má spád, příjemně barevnou kameru se smyslem pro detail, šokuje a dokonce i vkusně baví. Jen tak dál pánové!

    • 13.2.2014  23:03

    Vezu se na vlně romantických filmů a velice rychle začínám zjišťovat, že natočit kvalitní, zajímavou a zároveň i něčím originální love story je asi fakt náročný. Nenechte se zmást, nečekám oduševnělá dramatická díla, ale jakožto zástupce něžného pohlaví vítám snímky naplněné prostou láskou, důležitými existenčními (alespoň pro samotné aktéry) otázkami a zajímavým partnerským životem. Nemusely by být tak často plytké a bez alespoň trochu zajímavého nápadu, jako byl konkrétně tento. Herecké obsazení tentokrát nebylo úplně špatné, ústřední dvojice v podání Julianne Hough a Joshe Duhamela byla sympatická, ladilo jim to spolu. Trošku navíc mi tam přišla kamarádka Cobie Smulders, ale zase se ve filmu neobjevuje moc často, takže to vlastně moc neva. Vývoj zamilovaného páru je kupodivu šmrncovně podaný, ale za navazující linku s pronásledujícím policajtem (David Lyons) bych sekala ruce, možná rovnou i hlavy. Jeho role je nudná, otřepaná a hlavně neuvěřitelně průměrná. Samotné finále, ve kterém má tenhle muž taky své prsty, už jen dovršuje pohár unylosti. Nicholas Sparks je generátor na růžovou knihovnu a podle ní se točí stejně barevně laděné filmy. Možná by už konečně někdo měl říct dost a zamyslet se nad zbytečností dalšího takového filmu na stříbrných plátnech.

    • 9.2.2014  00:25
    Mafiánovi (2013)
    ***

    Takových podobných filmů, které nevybočí z řady průměrnosti, bylo a bude natočeno ještě nespočetně mnoho. Jedním z takových je bezpochyby i americká mafiánská rodinka, která se ukrývá před zlými lidmi ve Francii. Variací rodinek na více i méně podivných výletech už zkrátka bylo dostatek, a tak i tento snímek brzy zapadne do šedi vzpomínek typu „jó, to jsem asi někdy viděla“. Prvkem, který alespoň trochu zaujme a vyprostí tak film ze stojatých vod všednosti, jsou slavná jména hlavních postav – Robert De Niro spolu s Michelle Pfeiffer, či Tommy Lee Jones. Jenže jmény všechny skvělý nápady i jaksi rychle končí. V úvodu filmu se možná blýskalo na lepší, vtipnější časy. Já na to čekala, ale marně. Začátek se kupodivu slibně roztočil, v polovině se však z ničeho nic zadrhl a ke konci už to byla spíš jen jízda ze setrvačnosti, u které stejně všichni dopředu věděli, jak to všechno dopadne. Humorem se nestoudně šetří napříč celým snímkem, ale jedna parádní scéna stála opravdu za to. A to ta, když si Robert (jakožto Giovanni) vyjde v rámci utužování dobrých sousedských vztahů na film do kina a dávají zrovna Goodfellas. Následný debatní kroužek k filmu, kterého se jakožto nový osadník účastní, mu tak umožňuje beztrestně sdělit své vlastní zážitky. Té kapičky humoru je vážně škoda, věřím, že s tak dobrým a kvalitním hereckým arzenálem se z toho dala vytřískat mnohem lepší, zábavnější a napínavější komedie, která by měla alespoň nějaký potenciál. Takhle se musíme spolehnout pouze na nějaké další příště.

    • 4.1.2014  21:26
    Zmizení (2013)
    ****

    Drama paradoxně začíná poklidným setkáním sousedů na Den díkuvzdání. Vše se mění v momentě, kdy jsou holčičky uneseny a na obě rodiny padá děsivý stav hrůzy a bezmoci. A bezmocnost cloumá celými dvěma a půl hodinami filmu. Navíc vypjaté chování rodičů, nejistý průběh vyšetřování, přelom podzimu plného deště a temných dní bez radosti – učiněný napínák na divákovy nervy. První polovina filmu vás naplno pohltí, a kdyby nebylo lehce slabšího závěru, tak se jedná o špičkovou záležitost roku 2013. Herecké obsazení je tentokrát v dominanci pánů. Hugh Jackman a jeho role zoufalého otce, který se nebojí do toho opřít (a to i přesto, že je hluboce věřící), mu velice dobře sedla. Ještě o fous lepší byl Jake Gyllenhaal v roli nadprůměrně inteligentního policejního detektiva, jenž doposavad vyřešil každý svůj případ. Jeho pokérované tělo dává znát, že měl chlapec za sebou temnější minulost (nic proti tetovaným, to jsem si vyhledala) a Jake se na to podle všeho velmi dobře připravil. Ani Paula Dana nečekala zrovna jednoduchá postava, zahrál si totiž mentálně postiženého a posléze týraného chlapce. Jemu jsou však tyto role tak trochu souzené, svým vzhledem totiž na úplně běžného člověka moc nevypadá (to budou asi ti čeští předci). Něžnou polovici tentokrát zastoupila trojice žen (Maria Bello, Viola Davis a Melissa Leo), které ovšem (až na poslední z nich) nemá ve filmu větší prostor k osobnímu projevu. Napínavý příběh, jehož slabší druhá polovina strádá především vlivem nelogického chování postav, necitlivě utnutý závěr filmu, který by si zasloužil ještě pár minut navíc (v celkové délce by se to úplně ztratilo), brilantní herecké výkony a lehké klišé rozuzlení celé záhady – to vše nabízí film Zmizení (Prisoners – výjimečně se česká distribuce trefila lépe než originál).

    • 30.12.2013  23:23
    Vítr a lev (1975)
    ***

    Historický (dle skutečné události) dobrodružný snímek z dílny režiséra a scénáristy Johna Miliuse staví především na akčních scénách. Zároveň ale i docela hřeší a to paradoxně zejména na poli scénáristickém a trošku co se týče herců. Zvučné jméno Seana Conneryho slibuje charismatický projev šarmantního marockého barbara a do puntíku svoji roli splňuje. V jeho pronikavém pohledu by roztálo nejedno dívčí i dámské srdce, hustý plnovous a libozvučný anglický přízvuk (říznutý důrazem na R) dokonale podtrhují celek. Škoda, že mu z celého hereckého ansámblu neumí dost dobře nikdo další konkurovat. Postava presidenta T. Roosevelta (Brian Keith) je víceméně nudná a svým neustálým zápalem o zbraně dost monotónní. Candice Bergen v roli unesené Eden Pedecaris by mohla s nárokem na vítězství soupeřit v soutěži „Účes, který vydrží opravdu vše“. Jinak je ovšem nevýrazná, její postavu jsem zapomněla se závěrečnou scénou. Přes pomalý rozjezd se zhruba v polovině snímku konečně dostáváme k pořádným akcím a závěrečná bitka je pravou pastvou pro oko. Nejen trikově, ale i choreograficky zpracovaná podívaná nenechá diváka na chvíli v klidu. Být takhle efektně nadupaný celý film, budu v hodnocení méně kritická. I přesto stojí film za shlédnutí.

    • 30.12.2013  23:22

    Jestli se něco režisérovi Peteru Jacksonovi podařilo, tak to – a pokud je to vůbec ještě možné – že je druhý díl o hobití chlup na noze ještě lepší. Přes velkolepost scenérii v prvním díle se dostáváme k příběhům jednotlivých dílčích postav, což celkově příběh osvěžuje a pomáhá doplňovat hlavní linku pevně danou knižní předlohou. Mnoho skalních fandů v tom vidí zbytečné nafukování scénáře, já tvrdím, že pro film byla kniha pouhým podkladem a nikde není psáno, že si Peter nemůže sem tam něco do svého příběhu přidat. A já jeho inovativní myšlenky bez výhrad vítám. Ať už se jedná o úžasné království lesních elfů či neméně půvabné obyvatele s nepříliš dobrým vkusem pro humor. I na první pohled nemožné přátelství mezi rudovlasou elfkou a vcelku vysokým trpaslíkem zaručeně vykouzlí úsměv. A návrat Legolase je jednoduše geniálním tahem. Bez debat. Nemá smysl moc vytahovat herce, kteří se od minulého roku nezměnili a mají své role pevně pod palcem. Novinkou pro tento díl (a pevně doufám, že i pro poslední) jsou lesní elfové, kteří na rozdíl od knihy dostávají ve filmu větší prostor. Lee Pace (Thranduil) je po právu elfím králem. Jeho úžasná, vysoká a ohromující osobnost pro sebe dokázala beze zbytku urvat každičký záběr na filmových plátnech. Legolas (Orlando Bloom) je boží mlátička, které není radno se stavět na odpor. Navíc svým blonďatým hárem a nekonečně modrým pohledem opět urval kus mého mladického srdce. Ach. Oproti tomu živelná a spontánní Tauriel (Evangeline Lilly) je tím správným dílkem skládačky, který rozproudí nejedno srdce muže (člověk nebo trpaslík, co na tom záleží). Konečně už to není jen ryze chlapská záležitost, i to i přesto, že další nová postava Barda (Luke Evans) je taktéž velmi dobře obsazená a především tedy výborně zahraná. A jestli ještě někdo pochybuje, zda-li se na Hobita vydat do kina, tak garantuji, že závěrečná sekvence se Šmakem (hlas Benedict Cumberbatch) je fakt moc boží.

    • 1.12.2013  21:31
    Odvlečen (2007)
    ****

    Politicko-náboženský thriller zasazen do americko-afrického prostředí poukazuje na někdy až bezohlednou tvrdošíjnost lidí ve významných funkcích, kteří odmítají nahlédnout pod povrch trvalých teroristických hrozeb a neústupně trvají na procesech a pravidlech neumožňujících žádnou jinou volbu. Snadno se tak dostane do spárů tajných vyšetřovacích služeb člověk, který již od počátku nevypadá na zločince, a kterého i přes nepříjemný výslech čeká mnohem horší peklo. Příběh je nastíněn, kostky jsou vrženy, výbuch zabíjí nevinné. Ten je ostatně klíčovým momentem celého snímku a prolíná najednou několik příběhů – zdánlivě nesouvisejících, ale v konečných minutách filmu až mrazivě spojujících se. Chvíli mi tedy trvalo, než mi došla pointa. Díky položeným otázkám jsem se s příběhem dostala o úroveň výše a absurdita celého koloběhu výslechů a ponížení ještě více posílila. V tomto příběhu ani tak nejde o silné herecké role, které i přesto obsadily výrazné tváře filmového showbyznysu (Za zmínku stojí Omar Metwally a jeho role mučeného zajatce, Jake Gyllenhaal v roli začínajícího zahraničního experta přihlížejícího nesmyslnému mučení člověka, nebo taková Reese Witherspoon, která se představila jako těhotná (a velmi oddaná) manželka uneseného muže a Meryl Streep jde hraní bezcitných nadřízených jak jinak než na výbornou.), ale spíše o samotný koncept a postupně odkrývané poselství divákovi. To je v konečném důsledku stejně to nejdůležitější a nic moc na tom nemění ani fakt, že některé scény by potřebovaly lépe domyslet (abychom si je nemuseli my diváci za pochodu domýšlet sami), vypilovat a některé bych možná i úplně (pro zachování napětí a kontinuity) vypustila. I přesto, že politické snímky moc nemusím, nelituji ani jedné minuty, kterou jsem strávila ve společnosti tohoto snímku.

    • 20.11.2013  22:51
    Lásky čas (2013)
    ****

    Na novou britskou komedii ve stylu Lásky nebeské (ne nadarmo oba snímky natočil stejný režisér - Richard Curtis) jsem byla už od shlédnutí traileru v kině docela zvědavá. Hlavně tedy na kombinaci sci-fi žánru a romantiky. A rovnou na úvod z mé strany musí zaznít pochvala, protože se téměř vše podařilo na výbornou. Naprosto vynikající byl celý herecký soubor, jenž podal špičkový výkon. Autoři vsadili, alespoň co se týče ústřední dvojice milenců, na neokoukané tváře a udělali moc dobře. Především Domhnall Gleeson v roli ostýchavého syna předvedl, že herectví má v krvi. Po předchozích mini rolích ve filmech o kouzelnickém chlapci Harrym Potterovi dokázal všechny v kinosále neochvějně vtáhnout do děje. Ve společnosti velmi šikovné Rachel McAdams, které byla svěřena hlavní ženská role, a jak jinak než decentně kultivovaného a za všech okolností distingovaného Billa Nightyho (jeho hlas prostě žeru) v roli cestovatelova otce, nešlo skoro nic pokazit. Malá výtka z mé strany padá pouze na délku filmu, kdy posledních cca 20 minut je spíše navíc a divák by se bez nich klidně obešel. I přes tuto drobnost jsem se v kině velmi dobře bavila, zakomponovaný nápad s cestováním v čase je super (byť banda skeptiků k tomu bude mít tisíc a jednu připomínku, proč by to tak ve skutečnosti nešlo). Jedna z mála romantických komedií, u kterých se vyplatí je vidět v kině (neplést si s multikinem).

    • 17.11.2013  16:38

    Všemocný vládce božského kladiva se vrací. Thor je zpět a společně s ním se znovu setkáváme se staronovým hereckým obsazením. Opět tak máme možnost si dosyta užít svalnatého blonďatého hlavního hrdiny (Chris Hemsworth), z plna hrdla se zasmát trefným hláškám zákeřného Lokiho (Tom Hiddleston) – jako vždy je nepřekonatelně božský a vy to víte a v neposlední řadě je tu nadpozemsky půvabná Jane (Natalie Portman) se svým sborem stážistů a střeleným doktorem Selvigem (Stellan Skarsgård). I tentokrát se bojuje, tentokrát však nejde jenom o Zemi (i když opět hraje významnou roli – jo, stále jsme ti důležití), ale o budoucnost celého obydleného kosmu. V roli dobyvačného temného elfa se představil Christopher Eccleston, kterého zainteresovaní znají především jako jednoho z Doktorů. Jak už jsem zmínila, ve filmu se bojuje, ale válka (potažmo vzpoura) je tentokrát vedena na více úrovních, je propracovaná a sofistikovanější. Nejde tedy jenom o to, kdo koho dřív porazí, případně přizabije, ale spíš o to, jakým způsobem. Prostor tak dostávají kouzelnické manévry Lokiho i důmyslně propracované léčky. Příběh jde více do hloubky, není nouze o vtipné scénky (Stan Lee své skalní fanoušky opět nezklamal), zajímavé (opět velmi často zábavné) dialogy a souboje. Jestli byl první díl príma, tak tenhle se filmařům vydařil ještě o fous lépe. Všechno funguje tak jak má, s rozmyslem jsou nadávkovány veselé i smutné momenty, stejně tak jako akce a samotné souboje. Nic nepřebývá, nic nechybí. Marvelovská série stále baví svou komplexností a odkazy na jiné filmy. Těším se na další pokračování. Všem divákům pak vřele doporučuji vydržet až do konce závěrečných titulků.

    • 3.11.2013  23:31

    Film jsem si pustila k nedělnímu odpočinkovému večeru s tím, že si užiju nenáročnou a snad i docela zábavnou podívanou. Jenže ouha, ono ani to nestačilo k tomu, aby byla má opravdu skromná touha ukojena. Již po úvodní půlhodince jsem byla znuděna nejen příběhem, ale ani herci nepředváděli svoje top výkony. Poslední část filmu jsem lehce protrpěla, ale zvládla jsem to a dokoukala bez větší újmy na mé psychice. Nějak jsem neskousla celý ten ne-až-tak-docela-originální scénář, který nakombinoval trošku úchylné Muže v černém s novodobými Krotiteli duchů. Být to alespoň srandovní, tak to beru jako dobrou sci-fi komedii, jenže kde nic, tu nic, vtipu je v celém filmu jako šafránu. Nejexcentričtější postavou je paradoxně jedna z mála ženských postav - Mary-Louise Parker, která jakožto chladnokrevná šéfka policajtů, pokaždé bezpečně dokáže stáhnout veškerou pozornost na sebe. Herecká esa, v čele s Jeffem Bridgesem a Ryanem Reynoldsem, spíše nabízí sérii ne-až-tak-úplně-zajímavých dialogů, kdy mudrování nad nesmrtelností chrousta představuje mnohem více utrpení, než zábavu. A ani Kevin Bacon, mistr chladnokrevných zabijáků s vražedným úsměvem, nemá ve filmu jedinou scénu, která by tuto charakteristiku dokázala podtrhnout a především vyzdvihnout. Vcelku jsem se tak zklamala, těšila jsem se na příjemnou oddychovku, ale až takový propadák jsem nečekala.

    • 28.10.2013  22:19

    V krátkém halloweenském příběhu staré známé partičky Woodyho (Tom Hanks) a Buzze Rakeťáka (Tim Allen) se kupodivu ke slovu dostává mnohem více třetí známá hračka v podobě drzé kovbojky Jessie (Joan Cusack). Její fóbie z uzavřených prostor je klíčovým faktorem celého příběhu a postupné překonání tohoto hendikepu pomůže zachránit své kamarády. Příběh se tak vcelku výjimečně nezaměřuje na co největší procento hlášek a legračních scén, ale spíš ukazuje, jak je možné díky pevné vůli posouvat své běžné limity. I přesto není nouze o vtipné momenty (ježkova sóla jsou svým břitkým humorem naprosto dokonalá), i když bránici si tentokrát divák moc nepotrhá. Za inteligentní příběh, zajímavé (staro)nové postavičky a i za všech okolností pozitivně naladěné duo Woodyho a Buzze, nemůžu jinak, než hodnotit nadprůměrně.

    • 6.10.2013  22:16
    Gravitace (2013)
    *****

    Gravitace. Tolik důležitá fyzikální vlastnost, především pro ty, kteří se pohybují vzduchoprázdným vesmírným prostorem. Její faktor hraje významnou roli v budoucnosti dvou přeživších astronautů. A mnohem více takových ukazatelů tvoří, byť přímočaře jednoduchou, ale i přesto dokonale vybroušenou epickou podívanou. Za prvé a vlastně zároveň i za druhé, protože přesně tolik je hlavních postav, to jsou herecké výkony. Sandra Bullock svoji svéráznou, mírně labilní doktorku se super dlouhýma nohama zvládla na jedničku s hvězdičkou (a ještě k tomu podtrženou). George Clooney si ve slunečních paprscích vycházejícího slunce sice pobyl kratší dobu, ale zato byla každá jeho minuta na plátně bohatě zúročena. Pod taktovkou Alfonse Cuaróna, který se po dlouhých sedmi letech opět posadil do režisérské židle, vznikl vizuálně uchvacující příběh, kde každý okamžik má své místo a svůj důvod. Nic není prvoplánově postaveno na senzaci a nereálnosti scén. Naopak si divák má možnost všimnout rozdílných povah, pochopit chování jednotlivce v krizové situaci a ještě k tomu všemu nahlédnout i za sklo astronautovy helmy (díky bohu za IMAX). A když už náhodou dojdou naší odvážné doktorce slova, přichází na řadu stejně úžasná a dech beroucí hudba, která dokáže absolutně pohltit a ještě víc podtrhnout kouzlo momentu – ať už se jedná o záběry na Zemi nebo například na rozpadající se ISS. Tohle všechno pro mě znamená bezesporu jeden z nejlepších filmů letošního roku a adepta na mnoho filmových cen. Přinejmenším si je zaslouží.

    • 8.9.2013  15:35
    Catfish (2010)
    ****

    Sociální sonda do života jednoho z amerických umělců, kteří své umění propagují pomocí silného marketingového nástroje – Facebooku. Nev Schulman, newyorský fotograf, s pomocí svého bratra Ariela a dalšího kamaráda (Henry Joost), se kterými společně bydlí, začíná natáčet dokument. Příběh, který se ze začátku pomalu odvíjí a nevědomého diváka (což jsem byla i já) docela odrazuje. Film jsem pozastavila a vyhledala si pár informací, které mě navnadily k opětovnému sledování s tím, že se tedy nechám přesvědčit. Po zhruba třetině se opravdu dokument rozjíždí, byť ne nijak dramaticky, ale dokáže udržet pozornost. No a nejdůležitější, naprosto fantastickou částí, zůstává poslední třetina. Nebudu prozrazovat, doporučuji na vlastní oči vidět a uvědomit si, co všechno na sociálních sítích o sobě sdílíme a svěřujeme kolikrát naprosto cizím lidem. Dokument je natočen amatérsky, ale výborně zpracovaný. A je jedno, zda-li to natočili autenticky nebo „jenom“ nahráli. Odkaz to má jasný a přepad z roviny internetu do reality skvěle ukazuje, jak tvrdé „přistání na hubu“ může být.

    • 7.9.2013  21:53
    Elysium (2013)
    ****

    Na nový film s Mattem Damonem v hlavní roli jsem byla docela dlouho natěšená. Navíc mi vyhovoval i žánr, dobrých apokalyptických sci-fi snímků není nikdy dost. Takže už od začátku se, alespoň pro mě, jednalo o velice zajímavou a lákavou kombinaci, kterou jsem si rozhodně nemohla a nechtěla nechat ujít. Ze začátku jsem byla rozpačitá a to, když jsem si představila Matta v roli ala Terminátor. Nakonec ale byly moje pochybnosti zažehnány, Mattova postava ctižádostivého a cílevědomého Maxe je bez chybičky. Jeho role je na jednu stranu pevně rozhodnutá splnit svůj velký úkol, na druhou stranu se snaží zachovat si lidskou důstojnost. Nemáme tak před sebou nemilosrdného zabijáka s fanatickým výrazem ve tváři, ale člověka, který si moc dobře uvědomuje, za co bojuje. Na protipól se postavila intrikářská a vypočítavá Jodie Foster v roli rebelující političky. Jindy usměvavá herečka bravurně zmákla nevděčnou roli všemi diváky nenáviděné mrchy Delacourtové. A její nájemný vrah (Sharlto Copley) je už vlastně jen taková třešnička na dortu, co se týče chladnokrevného vraždění. Žánr sci-fi bohatě naplňuje jak apokalyptické vzezření Země, tak i vyspělá technologie orbitální stanice Elysia. Vystajlovaná robotická ochranka vyvolených pracháčů je rovněž fajn, ale ještě lepší jsou oprýskaná robo-policie nebo robo-úředníci. Prostě nás čeká fajnová budoucnost. Jediné, co vnáší do logiky příběhu otázky je celý nastavený systém politiky poskytování prvotřídní péče několika vyvoleným a provozní síly masy obyčejných lidí. Pokud by člověk chtěl zacházet do detailů, tak kde je rovné volební právo, proč je, po zrušení ochranných prvků Elysia, možné bez problémů začít léčit všechny lidi na Zemi atd.? Otázek je ke konci filmu víc a myslím, že v tomhle ohledu to není úplně dotažené, nebo minimálně chybí zasvěcení do kontextu. Přese všechno se tím téměř nic nemění, snímek si i tak zachovává vysoký standard nevšedního kulturního zážitku.

    • 28.8.2013  21:10
    Byzantium (2012)
    **

    Saoirse Ronan jsem měla až donedávna spojenou s tím, že si vybírá a hraje zajímavé postavy. A to ať je film vynikající nebo propadákem. Tentokrát je její role emotivní upírky hodně mimo to, čemu se dá říct „sedlo jí to jako prdel na hrnec“. Její naopak drsná, bezcitná a chladně kalkulující matka upírka (Gemma Arterton) je možná o ždibec lepší a to jen díky jejím napůl erotickým scénám. Rodinka k pohledání. Do toho pobledlý, umírající člověk (Caleb Landry Jones), který se zrovna jako na potvoru musí zabouchnout do té upejpavé a zastydlé pubertální dívky, na které je i přesto něco děsivě lákavého. A ona, zmítána mezi dvěma světy, hledá konečné řešení a východisko ze zdánlivě neřešitelné situace. Jestli na tomto kusu filmového průšvihu bylo něco originálního, tak to nejspíš zůstalo uvězněno v záhybech šablonovitých postav či schováno pod nánosy nekvalitního scénáře, filmových triků a opakujících se nudných scén bez špetky napětí a byť jen špetky hororových momentů. Špatné to je, ale dokoukala jsem to. Potenciál byl hodně velký, avšak takhle promarněnou šanci jsem už dlouho neviděla. Jo a bejt na holky, tak možná přihodím víc kvůli Gemminým přednostem. Jenže nejsem, takže zůstávám s hodnocením pod průměrem.

    • 25.8.2013  00:32

    Animáky mám já ráda. A když jsou k tomu všemu ještě pěkně udělané, mají příběh s hlavou a patou a nejsou plné opakujících se rádoby vtipných scének, tak to jsem ještě radši. Epic (český název filmu výjimečně lépe vystihuje příběh – Království lesních strážců) je jedním z nich. Po boku prvního dílu Ice Age se staví mezi tu lepší polovinu animovaných filmů a dokonce i o pěkných pár stupínků navíc převyšuje nastavenou laťku průměrnosti. Příběh o lidské dívce, která se ocitne mezi záhadnými lesními skřítky, rozhodně nenudí a několika dějovými zvraty dokáže i dospělé obecenstvo pěkně překvapit. Ústřední postava mladých lidí, lidské M. K. (Amanda Seyfried) a skřítka Noda (Josh Hutcherson), dokazuje, že i přes rozdílné povahy je možné k sobě najít cestu a že je všeobecně důležité vědět, co je skutečně důležité. Zrod jejich přátelství je komplikovaný, ale o to víc úsměvný. Kontrastem je pragmatický Ronin (Colin Farrell), který za každé situace zachovává chladnou hlavu a nepřipouští si prohru. Na protipólu stojí černočerný kazisvět Mandrake (Christoph Waltz), jehož všudypřítomná temnota je postrachem všeho živého a zeleného. Kaleidoskop zajímavých postav uzavírá velmi vtipná dvojice slimáků Gruba a Muba (Chris O’Dowd a Aziz Ansari). Boj o záchranu lesního království a potažmo celé lesní vegetace je prezentován ve velmi propracované a dobře interpretova(tel)né formě. Zlo je vytrestáno, staré vztahy jsou urovnané, nové posilněné společným cílem. Mně se to líbilo. Moc.

    • 20.8.2013  23:23
    Šmoulové 2 (2013)
    **

    Šmoulové se po dvou letech vrací a v plné zbroji ukazují, že se i v lidském světě dokáží prosadit. Počkat! Tohle jsme už přece někde viděli! No ano, začíná stejná exkurze do šmoulí vesnice plné lásky, míru a klidu. Následuje zmizení (ukradení) milovaného člena party (tentokrát to je o to horší, že se jedná o Šmoulinku, chudinka). Taťka Šmoula opět přichází s řešením prekérky a s akčním záchranným týmem vyráží do světa lidí. Za vším hledej trapného Gargamela s poněkud méně trapnou číčou. Akce kopec, šílená napínačka ke konci bijáku a šťastný hepyend se šmoulí hymnou je prostě povinným prvkem každého dílu Šmoulů. Alespoň tak nám to scénáristé a autoři pokračování Šmoulů srdnatě předkládají. Tak jo, beru, je to pro malý haranty, ale i ti by si zasloužili něco nového, neotřelého a hlavně s vtipem. Ono, když se Vám v celém sále od srdce zasměje jedno dítě pouze jednou za celou dobu filmu, tak je na tom asi něco špatně. Takže došel vtip, došly nápady, došla dobrá nálada. Jediný, kdo to alespoň chvilku zachraňoval, byl Mrzout, který konvertoval k dobráctví a je z něj jaksepatří dobrej ťulpas. 3D verze snímku je koukatelná, neříkám, že si z toho sednete na zadek, ale neruší a dobře doplňuje efekty a pomáhá celkem vyvažovat průsernost celého snímku.

    • 19.8.2013  21:46

    Sympaťák Logan Lerman se znovu převtělil do role poloboha Percyho Jacksona, který je synem Poseidona a lidské matky. Což o to, sympatií tento chlapec s pohledem raněné laně nachází v publiku puberťáckých dívek mraky, ale tak nějak mi do role již staršího, chytřejšího a odvážnějšího hrdiny moc nesedí. On je podle mě totiž tak trochu statický, až bych možná řekla prkenný. Tak nevím, čí je to vina, protože z jeho jiných rolí mi vychází, že je to mladík nadaný a do budoucna mu hádám hvězdnou kariéru. Je to celé zkrátka nějaké ošizené, jako by se mu do hraní prostě nechtělo. No, když tak nad tím přemýšlím, tak on ani zbytek není žádné velké terno. Nejvýrazněji vystupuje Jake Abel v roli záporňáka a je jen škoda, že se v celém filmu nedostává víc ke slovu. Zlobivost mu kouká z očí. No a příběh? Ten je oproti literární předloze dost očesán, uhlazen a v podstatě se v něm, až na pár zajímavých akčních scén, nic moc neděje, což je další velká škoda. Potenciál 3D je tak zbytečně promrhán a v konečném důsledku úplně k ničemu. Z pohledu dospělého diváka mě snímek, na rozdíl od knihy, neoslovil tak, abych si ho přála kdykoliv v budoucnu znovu zkouknout. Mladým divákům, a to i díky atraktivitě 3D projekce, naopak má určitě co nabídnout, oceňuji důraz na přátelství, výpomoc v nesnázích a hlavně bezdůvodné nebití (se) hlava nehlava.

    • 19.8.2013  16:20
    30 Seconds to Mars: Closer to the Edge (hudební videoklip) (2010)
    *****

    Boží, a to nejen proto, že se tam mihne i moje maličkost :)

    • 5.8.2013  22:39

    Jednu z možností, jak jednou naše lidské pokolení dopadne, předkládá tenhle vcelku reálný nápad. Bohužel to s námi nevypadá, alespoň podle všech současných postapokalyptických filmových trháků, moc dobře. Ať už to jsou vesmírné invaze, vládnoucí totalitní režimy, atomové útoky nebo vyhlazení lidstva starou dobrou ptačí chřipkou (i když zrovna tahle má tedy dost ošklivé příznaky). Brad Pitt se do záchrany své zdravé kůže obul pevně a dost nesmlouvavě. Jeho cesta za vysvobozením z této prekérní situace rozhodně neoplývá klidem a rozvahou, naopak vyžaduje pevné nervy a instinkty vyburcované na maximum. Takže tu máme hru pro jednoho herce. A to doslova, protože zbývající aktéři (kromě roztomilého cvakajícího zombíčka) rychle zapadají do šedi kontinua. V případě, že jste velký fanda Brada, máte se na co těšit (já potěšená byla). Pokud by vás náhodou zajímalo i to okolí, tak to už takový zázrak není, klišé se staví na klišé. Scény jsou dosti předvídatelné, lekavých momentů je rovněž pomálu, překvapení se moc nekonají a vlastní závěr filmu patří opět milovanému Bradovi (a cvakajícímu zombíčkovi), který kupodivu srdečně pobavil. To bych u hororového thrilleru úplně nečekala, ale rozhodně to tam patřilo.

    • 4.8.2013  13:31
    Wolverine (2013)
    ***

    Statečný, všemi mastmi mazaný, hrdina s ocelovým stiskem je opět zpět. V samostatném snímku se znovu vracíme do Wolverinovy minulosti. Znovu je vybrán zajímavý úsek z jeho dlouhého života určený k pozdějšímu bilancování nad svou budoucností, se kterou se všichni milovníci série X-Menů moc dobře znají. A slovíčko „znovu“ se stalo kamenem úrazu. Ona totiž ani dvakrát ohřívaná polévka nechutná pořád stejně dobře, i když základ tvoří kvalitní a chutné suroviny. A tak i cesta od, okolním světem pohrdajícím, zanedbaným chlapíkem ke svalstvem oplývající postavě (tradičně pouze v tílku či rovnou polonahý, pastva pro dámské oko) nelítostného bojovníka za spravedlnost je už vcelku dost zrecyklovaná. Hugh Jackman do své oblíbené role jako vždy dává vše, jeho fyzická zdatnost a kondice je stále dokonalá, i když možná mnohem více vydřená. Jsem totiž dost na pochybách, jestli ta námaha vůbec stála za to. Je fajn pro změnu vidět našeho nabroušeného hrdinu i na jiném kontinentě. Japonsko sedlo do konceptu a pomáhá spoluvytvářet autentické záběry. Jenže tím jaksi všechna pozitiva končí. Ne, bojové scény s tlupou nájemných japonských bojovníků nejsou tím, co diváka přibije k sedačce. Bohužel ani hadí žena Viper (Světlana Chodčenkova) není zajímavá (a vlastně mě něčím hodně odpuzovala) a velký mechanický samuraj je spíš fraškou, než rovnocennou protiváhou charismatickému vlčímu muži. Vetknutá milostná linka s křehkou dívkou je sice milá a neobtěžuje, ale emoce na druhou stranu nerozbouřila. Tradiční scénka v závěrečných titulcích dává namlsat na pokračování X-Menů a vlastně je jednou z mála, která stála za to.

    • 30.7.2013  09:21

    Kolo náhody jednoho krásného letního večera padlo na tento snímek. Už ani nevím, proč jsem ho měla označený ke zhlédnutí, každopádně jsem tomu dala šanci. Nemohu říct, že by mě, i po přečtení synopse, nějak srdcově zasáhl. Ale zároveň ani neurazil. Sledování osudu jednoho mladého otce, kterému se po počátečním nadšení a rozkvétající budoucnosti, vše hroutí pod rukama, je sice smutné, ale nijak originální a vlastně ani herci, ani načrtnutá linie nedokáže nabudit širokou škálu emocí. Chaotické přebíhání z přítomnosti do minulosti a zároveň postupné odhalování toho, proč je hlavní postava v tak hluboké životní propasti, tomu moc nepřidává a vyvolává více a více chladnější odstup od veškerého dění na obrazovce. Vcelku záhy se rozkryje zápletka, která se sice snaží oblažit lidskou duši melancholií a pocitem bezmoci, ale k tomu, aby naplno vtáhla diváka do děje, to bohužel nestačí. Přes příjemné herecké obsazení ústředního páru (Matthew Goode a nádherná Bojana Novakovic – víc takových žen ve filmech!), to je na opravdu kvalitní romantické drama málo.

    • 11.7.2013  00:31

    Do kina jsem se, již podle traileru, chystala na pořádnou akční nakládačku. Byť je téma mimozemského útoku na lidské pokolení již mírně vyčichlé a zprvu vzbuzuje dojem, že už ničím nedokáže překvapit, tak opak je pravdou. Celý snímek se vyšperkovaný skvělými souboji robotických obrů s příšerami, které ani ve 3D není vůbec žádný problém pozorovat a vychutnat si téměř každý detail. Již zmiňované 3D mě zcela pohltilo a nabídlo precizní podívanou. Podívanou, která je všudypřítomnými olbřími rozměry naprosto famózní. Neumím si představit, že se budu koukat na všechnu tu řežbu a do toho si ještě v hlavě dělat poznámky, co všechno je nereálné, což jsem mezi odcházejícími diváky dost často slyšela. Nebyli jsme na hodině fyziky a přírodních zákonů, byli jsme na sci-fi, které vždy nabízelo mnoho nereálného. Jistě, obešla bych se bez tradičních klišé projevů, které zdobí každý americký trhák. Jenže to by potom nesměl být film natočen za velkou louží, kde si na vlastenectví potrpí. Mě těch pár minut patosu žíly netrhlo, takže spokojenost po stránce obsahové je maximální. I herecké obsazení bylo velmi sympatické, pár komediálních kousků opravdu vydařených a záběry na detaily se taky doslova labužnicky vyvedly. Neokoukané tváře hlavních hrdinů (Charlie Hunnam a Rinko Kikuchi), stejně tak i ty známější (Idris Elba, či v poslední době dost exoticky hrající Ron Perlman) potěšily a do svých rolí perfektně sedly. Mé zhýčkané já je tak naprosto a beze zbytku spokojené a zatím je tohle můj blockbusterový favorit roku.

    • 29.6.2013  22:02
    Počátek (2010)
    *****

    Nemá smysl dlouze rozebírat ideologii a proč a jak to vlastně geniální Christopher Nolan měl vymyšleno. Faktem zůstává to, že se jedná o jeden z nejdiskutovanějších snímků poslední doby. Jeho forma totiž nabízí mnoho pohledů na celou věc, rovněž zapojuje divákovu bezbřehou fantazii a doslova motivuje ke kladení dalších a dalších otázek. Svou dokonalostí skvěle navazuje i herecké obsazení v čele s mistrným Leonardem DiCapriem, který ve svých nejnovějších rolích zraje jako víno. Vtipné duo Josepha Gordona-Levitta a Toma Hardyho mile a zároveň hezky žensky doplňuje sympatická Ellen Page. Impozantnost scén je i na malém formátu obrazovky dech beroucí, zvlášť pokud je doplňuje excelentní soundtrack Hanse Zimmera. Úderné melodie vhodně střídají něžné tóniny, přesně tak, jak to mistr umí nejlépe. Dvou a půl hodinová podívaná vlivem všech výše zmíněných faktorů uteče jako voda a již při závěrečných titulcích máte chuť se na to dívat znovu a znovu.

    • 25.6.2013  22:07
    Muž z oceli (2013)
    ****

    Nová éra Supermana započala! Henry Cavill se srdnatě obul to červených holinek, oblékl perfektně padnoucí oblek superhrdiny a s vlající pláštěnkou za zády se postavil na odpor nepřátelům z jeho rodné planety Krypton. Přes původní pochybnosti, zda-li takto náročnou roli s veleváženou historií (Christopher Reeve) mladý herec pořádně uchopí a zpracuje, se ukázaly naprosto liché. I přes akcí, výbuchy, poletujícími postavami a padajícími mrakodrapy napěchované scény dokázal předvést, že Supermanovu výzbroj dostal zaslouženě. Škoda, že se to samé nedá říct o jeho ženské alfě-omeze života, o Lois Lane. Netuším, kam dali při castingu oči, ale tato nevýrazná dáma (Amy Adams) je pro našeho hrdinu naprosto nevhodná. Tuhle křehulinku si dokážu velice dobře představit v romantické komedii, ale ne v akčním filmu. Naopak výběr hlavního padoucha se vyvedl na výbornou. Michael Shannon je se svým ledovým pohledem prototypem chladnokrevného zabijáka, který jde bezohledně za svým cílem – znovu vybudovat kryptonskou civilizaci. Závěrečné souboje mužů se super-schopnostmi jsou vymazlenou a dokonale vyšperkovanou lahůdkou. Akčním scénám zdárně a vytrvale po celou dobu trvání filmu sekunduje naprosto boží hudba z dílny Hanse Zimmera. Tenhle pán nestačí překvapovat a jeho tvorba je stále plná náboje a emocí. Tohle je pro mě (prozatím) film roku, i když stále čekám, co ještě letošní filmová úroda přinese.

    • 14.6.2013  00:18
    Jack a obři (2013)
    ****

    Pohádky mám ráda. A když jsou dobře udělané, tak je mám ještě radši. Na Jackovi, obrech i gigantických fazolích se udělala spousta kvalitní práce a ve výsledku na diváka vykoukl fajnový pohádkový příběh. Jednotlivé filmové postavy jsou od pohledu sympatické a je na první pohled znát, že si natáčení všichni užívali. Nicholas Hoult se začíná čím dál víc prosazovat, je ho čím dál víc vidět a zároveň dokazuje, že mu herecké umění koluje v žilách. Ten to ještě někam dotáhne a já mu fandím. Princeznovskou roli si střihla Eleanor Tomlinson, které to sekne jak v chlapeckých šatech, tak i v když je načinčaná do velkolepé róby. Trošku vedlejší roli si parádně vyšvihl Ewan McGregor, jehož vystajlovaný účes a pěstěný knírek vyvolává automaticky úsměv v každém jeho záběru. I zmoklý vypadá naprosto dokonale, charisma má na rozdávání. Nedílnou součástí příběhu jsou obři. A tady skládám velkou poklonu, protože místní čahouni jsou naprosto dokonalí. Bill Nighty & spol. prostě umí! K činům se samozřejmě dostanou a závěrečný útok obrů na hrad je perfektní. Celkově je scénář velmi vyvážený a chytře balancuje mezi akcí, romantikou a komedií. Nikde tak divák nezůstává zaseknutý na jednom místě, pořád se něco děje a je jedno, jestli je to zrovna rostoucí fazole, útočící obr nebo začínající láska mezi mladými. Vše má své správné místo a logiku, vše je tak jak má ve správném fantasy být. A jestli někdo zapomněl, že se kouká na pohádku a hledá v příběhu hluboké myšlenky, tak to musí o obra dál.

    • 3.6.2013  23:10

    Téměř každý výlet do počátků hraného a především i mluveného filmu je pro mě báječná duševní strava. Ani tentokrát jsem se trefila do černého a vybrala opravdu vynikající romantický kousek z pera Miklóse Lászlóa. Kupodivu se tohoto témata po téměř 60 letech chytli i novodobí scénáristé a světlo světa spatřila romantická komedie Láska přes internet s Tomem Hanksem a Meg Ryan v hlavních rolích. Nám ale koncem 40. let ještě formou dopisů a poštovních obálek svůj herecký um předvedli úžasní herci své doby - James Stewart a Margaret Sullavan. James je v roli uhrančivého sympaťáka jako ryba ve vodě, Margaret se stejně dobře umí prát za svou věc, jako mile usmívat na dlouhé řádky z dopisů od milého. Celý příběh je od začátku vcelku jasný. Ale stejně Vás upřímně baví jejich nekonečné popichování, vzájemné rozhovory jsou plné emocí, energie a napětí. Vedlejší linka se záletnou manželkou majitele obchodu skvěle doplňuje hlavní osu filmu a pomáhá tak udržet diváka o to déle v napětí, jestli všechno dopadne dobře a ti dva k sobě konečně najdou cestu. Tím pádem jsem očekávala zajímavé vyvrcholení, kterého se mi bohužel nakonec v plné míře nedostalo. Ale i přesto je to film, který divákovi nezůstává nic dlužen a nabízí pestrou paletu hereckých výkonů.

    • 2.6.2013  13:00

    Předpovědi o konci světa se koncem roku 2012 nesplnily a tak jsem měla možnost se podívat na další z řádky možných variant vyhlazení všeživého na planetě Zemi. Tentokrát na zemi padá asteroid, který není možné zlikvidovat žádnými možnými prostředky. Nezbývá tak nic jiného, než se s tímto holým faktem smířit a podle toho se zařídit. Steve Carell v roli zakřiknutého muže ve středních letech se k tomu postavil klidně a smířlivě. Jeho Dodge je tak trošku ňouma a naivka, ale jinak je to vcelku inteligentní člověk, který se nakonec dokáže rozhoupat a ukázat, že má v sobě i duši romantika. Keiře je tentokrát přiklepnuta trochu jiný typ holky, ukazuje, že i bez přehnaných emocí je to velice dobrá herečka. Začínající vztah těchto dvou lidí je vcelku zábavné pozorovat, i když ke konci je to už trošku nechutné klišé a nikdo mě nepřesvědčí o nehynoucí lásce víc, než chlap, kterého jsem před týdnem sotva znala (ironie). Ať už se blíží konec světa nebo ne, tohle na mě bylo moc a prostě jsem jim to ani jednomu nevěřila. Každopádně pokud si někdo potřebuje doplnit sbírku katastrofických snímků, směle do toho. Film neuškodí, pointu má dobrou, provedení taky není špatné, byť trošku utahané.

    • 30.5.2013  23:22

    Tuhle látku se dalo uchopit mnoha způsoby. Režisér Roger Michell to ale neudělal moc šťastným způsobem. V momentě, kdy se zajímavým způsobem začal rozvíjet romantický vztah mezi Franklinem a jeho sestřenicí z pátého kolene Daisy, najednou do hry vstupuje politika a nudné konstituční tlachy britských monarchů. Z bláta unylosti do trochu živějšího příběhu se dostáváme až skoro na samém konci filmu, kdy pro konzervativního panovníka a jeho choť je připravena veselá americká zahradní párty, na které se netradičně podávají hot dogy. Závěr je hravý, ale bohužel uspěchaný a bez většího vyvrcholení je finální zápletka velice diskrétně zametena pod koberec. Je to trochu škoda, protože herecké obsazení, v čele s hvězdným Billem Murrayem, vůbec nebylo špatné. Rozhodně bych si dokázala představit dynamičtější průběh celého snímku. Celkově by neškodilo, kdyby se především herečkám (kromě perfektně zahrané hystericky afektované královny Alžběty v podání Olivie Colman) vlilo více elánu do žil. Sympatická Laura Linney tak zapadá do jednolité šedi bez jakéhokoliv výraznějšího charakterového rysu. Polovina filmu je výborná, druhá velmi slabá. Celkem se to střídá, snímek tak nabízí průměrnou podívanou.

<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace