Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Dokumentární
  • Krimi
  • Akční

Recenze (206)

plakát

Válka policajtů (2024) 

Jsem velký fanoušek Arpáda Soltésze, nejlepšího politického komentátora ve střední Evropě. O to víc bych mu přál aby se podle jeho knihy natočil někdy dobrý film, ale zatím se to nedaří. Já jsem se strašně nudil, ale především proto, že vše bylo takové kýčovité, přehnané a zároveň strašně amatérsky udělané ve všech směrech. První je asi zvuk. Musel jsem si zesílit bedny abych vůbec slyšel co herci říkají a potom je tlumit, když hrála hudba, která zase byla příliš nahlas. Dialogy nepůsobily věrohodně, stejně jako herecké výkony. A stejně jako u filmu Sviňa se mi zdá, že slovenští herci mají tendenci přehánět svoje herectví a nehrají civilně, což mě ruší. Nelíbil se mi ani střih a ani režie. Působilo to tak, že buď bylo na natáčení málo času, nebo peněz, nebo obojího. Mrzí mě to, protože o slovenských " devadesátkách " jsem četl úplně vše a film na toto téma by mě velmi zajímal, ale toto jsem nebyl schopen dokoukat.

plakát

Nabídka (2022) (seriál) 

Mám rád retro a mám rád Kmotra. To jsou patrně dva důvody proč jsem celý seriál dokoukal do konce. Kdyby se totiž jednalo o jakýkoli jiný film, druhý díl bych si už nepustil. Líbila se mi atmosféra sedmdesátých let, i poměrně věrohodné podání všech problémů spojených s výrobou. Líbil se mi casting některých herců, zvlášť Al Pacina a Branda a Colomba. Na druhou stranu mi chyběla jakákoli zmínka o hudbě, která k filmu neodmyslitelně patří a bez níž by film byl poloviční. Raději bych se dověděl něco o ní a klidně vynechal pokusy o béčkový humor v podání Puza a Coppoly, o nichž jsem stoprocentně přesvědčený, že se při psaní scénáře tak dětinsky nechovali. Ženské role působily velmi nevěrohodně a " pře-emancipovaně ", což je sice filmová móda posledních let, ale s realitou nemá nic společného. Scéna, kde Sonny zbije Carla za to, že vrazil herečce během natáčení skutečnou facku, je evidentně vymyšlená. V originále je totiž na první pohled vidět, že Sonny míří vždy vedle. Můj dojem je proto spíš takový rozpačitý. Mně prostě vadí, když se poměrně slibný scénář pokazí naprosto zbytečnými filmovými klišé, což je přesně to, proti čemu tvůrci Kmotra celou dobu bojovali.

plakát

Vražda (2007) (seriál) 

Příliš nerozumím tomu vysokému hodnocení. Je to přesně ten typ seriálu, který chcete dokoukat protože vás zajímá jak to dopadne, ale přitom neustále kroutíte hlavou nad nelogičností motivů a nelogičností chování všech aktérů ( včetně policie ). Je to přesně ten typ seriálu kde všechny postavy od začátku vědí více než říkají a celý seriál se posouvá jen díky tomu, že postupně odhalují svá tajemství, potom je mění za úplně opačná a v dalším díle opět za jiná. Lidé se jednou chovají statečně, potom zase zbaběle a opět statečně a nedává to často žádný smysl. Je to přesně ten typ seriálu, který když dokoukáte, už si ho pravděpodobně nikdy nepustíte znovu, protože pokud víte kdo je pachatel, nemáte žádný jiný umělecký důvod k jeho shlédnutí.

plakát

Vedlejší produkt - Epizoda 1 (2024) (epizoda) 

Zatím to vypadá lehce nadprůměrně, i když dnešní módu obsazovat do hlavních rolí nesympatické postavy stále nechápu. I dialogy působí často uměle a někdy zbytečně, stejně jako přehlídka vulgarit na místech, kde to není vůbec potřeba. Navíc tam není dobře udělaný zvuk. V některých scénách hercům téměř vůbec není rozumět.

plakát

Noční agent (2023) (seriál) 

Přetrpěl jsem první díl a věděl, že druhý si už nepustím. Je to tak nesmyslné, přehnané a hlavně nelogické, že se člověk vlastně většinu času jen usmívá, místo toho aby byl v napětí. Všichni agenti se tam tváří nesmírně drsně a tajně, ale přitom při každé příležitosti hned každému na potkání prozradí kde pracují, jak ta místnost vypadá, kde bydlí a jaké mají příbuzné. Napadenému tajnému agentovi se všude válí důkazy o jeho práci a jeho karty ke vstupu do Bílého domu, zatímco druzí agenti FBI mají vyhlášený poplach, ale žádného z nich nenapadne hlídat dům právě napadeného agenta, takže vždycky všude dorazí pozdě... No, prostě strašný. Vrcholem této komedie jsou strejda a tetička, ze kterých se během jedné sekundy stanou vražední zabijáci s pistolí, své neteři prozradí tajná hesla od FBI a s drsným výrazem ve tváři se vrhnou do boje s nepřítelem, který končí ( jak jinak ) tetiččinou karate šavlovačkou. Fakt strašný.

plakát

Game Story (2024) (seriál) 

Problém toho dokumentu je ten, že klouže jen po povrchu a člověk se vlastně nic podstatného nedoví. Lidé, kteří mají co říci, dostanou často jen dvě věty, zatímco polovinu času sledujeme přihlouplá videa z devadesátek, nebo obskurní hudební videoklipy, které s tématikou vůbec nesouvisejí. A vzhledem k tomu, že jeden díl má cca 12 minut a z toho 4 minuty ukousne úvod a závěrečné titulky, skutečná informační hodnota každého dílu je zhruba 5 minut. Doufám, že o českých hrách se natočí něco lepšího, protože informační hodnota tohoto díla je téměř nulová.

plakát

Ripley (2024) (seriál) 

Skvěle se na to dívá. Je to takové retro v moderním hávu. Pomalé tempo vyprávění asi nebude každému sedět, ale mně se to prostě líbí. Užívám si jednotlivé záběry, herecké výkony, dialogy... Ten příběh samozřejmě znám a viděl jsem ho v různých variacích, ale stejně jsem napnutý a zvědavý, jako bych ho viděl poprvé. Jsem strašně rád, že podobné seriály stále ještě vznikají. Vlastně je to seriál, který by klidně mohli natočit i Češi, protože není náročný na peníze, nebo drahé efekty. Důvod, proč takovýto seriál u nás nikdo nenatočí je ten, že to prostě nikdo neumí. Toto je dokonalá filmařina.

plakát

Výborná SHOW (2024) (pořad) 

Myslím, že to má našlápnuto na nejlepší show v ČR. A to říkám i přesto, že paní Výborná není můj šálek kávy a občas mi přijde taková strojená a nepřirozená. Rozhodně jsem ale rád za show bez vulgarit, v atraktivním prostředí, a pevně doufám, že tam nebudou chodit pornoherečky a podobná svoloč, kterou si zvou do jiných show jen pro zvýšení sledovanosti. Zatím dávám 4* a vlastně bych si přál časem přidat i pátou hvězdu. Mně se vůbec zdá, že Česká televize je stále lepší a lepší. A jsem za to moc rád.

plakát

Metoda Markovič: Hojer (2024) (seriál) 

To vysoké hodnocení vůbec nechápu, stejně jako srovnávání některých se " severskými kriminálkami ". Nejen, že je to nudné, ale především to působí strašně amatérsky. Herecké výkony jsou na úrovni ochotníků a dialogy jsou přesně takové, jak by běžní lidé nikdy nemluvili. Herci ve vedlejších rolích jsou naprosto tragičtí a herci v hlavních rolích jsou druhá, třetí sorta. Už jen na tom je poznat, že režisér neměl žádné vyšší ambice, nebo se na kvalitních hercích šetřilo. Nevím. Ale výsledek je takový, že toto by, z filmařského hlediska, dnes natočil při větší snaze i průměrný YouTuber na iPhone a v postprodukci by možná udělal i lepší práci. Když si představím, že na Nově na tom dělaly desítky lidí a výsledek je " youtubeová kriminálka ", tak mě napadá, jestli náhodou v televizích nepracuje víc lidí než je potřeba.