Recenze (1 402)
S láskou, Rosie (2014)
Konečně po čase pořádný film s přívlastkem "romantický". Jsou tam dva docela sympatičtí hrdinové, kteří k sobě dost dlouho a kostrbatě hledají cestu. Akorát hlavní hrdince se od samého začátku všechno tak sere, že jsem si v půlce filmu říkal, že to je spíš tragédie (podaná s jemným humorem). Naštěstí ale vše dobře dopadlo a mně to vůbec nevadilo, co svědčí o nesporných kvalitách tohoto filmu.
Deux jours à tuer (2008)
Antoine se začne chovat jako idiot a vyříkává si to postupně se všemi okolo včetně milující manželky - ne všichni si to pravda zaslouží, ale pár, kterým bych to s chutí řekl taky, tam bylo. Jeho chování má poměrně jasnou příčinu, i když se to dovíme vlastně až na konci a dává to smysl. Albert Dupontel to výborně zahrál a hlavně díky němu (ale i citlivé režii) ten film není plný nějakého laciného patosu, ke kterému vy to svádělo.
Válka (2002)
Ten film má dvě ne úplně sourodé poloviny. Jedna popisuje zajetí a následnou snahu Johna sehnat všemožně prachy - ta je taková klidná a vůbec vás nepřipraví na tu druhou část. Ta popisuje výlet Ivana s Johnem do Čečny vysvobodit ještě nějaké zajatce a z ničehonic se z toho stane krvavá akční řež, kde lidský tvor nemá místo a Ivan se změní mávnutím kouzelného proutku v super hrdinu (a ne vždycky úplně kladného). Nevypadá to moc věrohodně, ale já se u toho bavil - asi ta k na 3 hvězdy, ale díky krásné přírodě, ruským reáliím a takové akční disco muzice, která tomu dávala takový mýtický nádech, mě to nutká jednu hvězdu přidat.
Armstrongova lež (2013)
Velmi dobře popsaný pád jednoho z nejarogantnějších a nejprolhanějších sportovců světa. Nejlepší na tom je, že to měl být původně oslavný dokument popisující návrat Lance na vrchol a krásná shoda náhod tomu chtěla, že se to jaksi zvrtlo.
Domácí péče (2015)
Alena MIhulová umírá a mezitím chodí od jednoho důchodce k druhému, tam zažívá tragikomické situace, baví se se svým vidláckým manželem, který neví, jak se k nové situaci postavit a snaží se přijít na kloub tomu, proč léky nejsou všechno. I když hraje dobře, nedokázal jsem si k ní vybudovat správný vztah a ostatní postavy byly natolik ploché, že nedostatky v režii vykompenzovat nestačily. Nějak nám tahle sociální dramata nejdou.
Náklad 200 (2007)
SPOILER JAKO PRASE: Uchylný policajt shodou náhod může unést mladou dívku, kterou ještě předtím stačil odpanit lahví od vodky. Odveze si jí k sobě do bytu a tam jí przní za dohledu bláznivé matky. Jí se to nelíbí, protože miluje svého snoubence. Když snoubence zabijí v Afgánistánu, šílený policajt získá jeho tělo, v rakvi si ho přiveze domu a dá ho holce na hraní do postele. Při tom nechává prznit holku svým kolegou. Když se jí kolega nelíbí, zastřelí ho a nechá ho ležet holce v posteli spolu se snoubencem. Nakonec i na policajta dojde a zastřelí ho mstivá matka jedné z policajtových obětí. Na holku se ale tahle matka ani nepodívá a nechává jí svému osudu. Matka policajta si vesele žije dál, akorát jí vadí mouchy v bytě....Atd, atd. KONEC SPOILERU. Dobrý námět na horor. V americkém podání by to jistě bylo zajímavé, barevné a na konci by se jistě mladá hrdinka dočkala vysvobození. Ale hovno. Tohle je Rusko a společně s kamerou, hudbou a kulisou omláceného a špinavého Ruska tady dostáváte něco, čemu autenticky věříte, že by se to přesně takhle v Rusku (a jenom Rusku) mohlo stát. On to v podání Balabanova vlastně není horor, ale nadčasová obžaloba ruského systému a všech možných složek státní moci s prvky hororu. Není to pro každého, ale já nelituju.
Neutečeš (2014)
Trochu netradiční teen horror, kde nestříká krev každou minutu a školácí nechcípají jeden po druhém. Což není rozhodně na škodu. Všechno je postavené na originálním nápadu a hutné atmosféře, kterou vytváří hlavně muzika a kamera. Kdyby to bylo o 20 minut kratší, vůbec by to nevadilo.
Zlaté časy rádia (1987)
Dá se říct, že je to typický Allen, ale mě to moc nebralo. Jednak tam hrála muzika, kterou moc nemusím a to tak, že furt a druhak k tomu mohl přijít člověk kdykoliv, potom odejít a vrátit se zase za chvíli a vůbec by se nic nestalo. Film nemá moc děj, je to jen kaleidoskop scének, slepených dohromady hlavním motive rádia a jazzové hudby. A chyběla mi tam postava Allena, který všem filmům, ve kterých taky hrál, přidal něco navíc.
Kingsman: Tajná služba (2014)
Na tomhle filmu oceňuju oproti bondovkám politickou nekorektnost, velké množství mrtvol, většinou nevinných a zabitých velmi efektně a humor, který rozhodně není pro publikum pod 15 let. Taky Colin Firth v akční roli (prý jeho první) exceluje a to, jak vybílil v Americe kostel, bylo impozantní. Přitom jeho gentlemanství rozhodně nebylo hrané - věřím, že je takový i ve skutečnosti. Film má i docela zajímavého záporáka a jeho asistentka je taky cool. Zbytek je ale průměr. Nesympatický hlavní hrdina a jeho kolegyně, spousta zbytečných scén jenom pro oko a neúměrná délka vzhledem k tomu, o co ve filmu jde. Ale i přes tyhle výtky doporučuju film zkouknout a vyčkat na závěrečný "ohňostroj" - jeden z nejoriginálnějších nápadů ve filmu vůbec.
Čistilišče (1998) (TV film)
Chcete zažít válku přímo v obýváku? Tak si pusťte Čistilišče. Ten pocit, že Vás někdo střelí odkudkoliv kamkoliv, pak Vám uřízne zaživa hlavu a na RPGčku pošle oknem Vašim kamarádům je neskutečně autentický. Není to válečný film - je to film o válce - o té válce, kde jsou všichni svině a jsou ochotni udělat cokoliv, aby ten druhý umíral dlouho a v bolestech.