M.E.J.L.A.

M.E.J.L.A.

Milan Hain

okres Olomouc
KDFS UP v Olomouci

homepage

102 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 7.3.2016  21:51

    Zdá se, že scénář napsal hlavní hrdina filmu, uprchlý chovanec ústavu pro choromyslné Philip (v podání Roberta Montgomeryho). Jinak velká zábava, něco tak bizarního a uhozeného (myšleno spíše v dobrém) se v klasickém Hollywoodu často nevidí.

    • 10.11.2013  07:51

    Obrazově velmi působivý (černobílý) studentský film Gregoryho Navy inspirovaný životem a smrtí Federica Garcíi Lorcy. Najdete ho na criterionském vydání filmu El Norte.

    • 14.4.2013  16:30
    Napoleon (1927)
    ****

    Přísně vzato to jsou tři hvězdy. Čtvrtou přihazuju za famózní triptychovou sekvenci v posledních dvaceti minutách.

    • 13.8.2012  14:43
    The Invaders (1912)
    ****

    Až překvapivě sofistikovaný a efektivní western o konfliktu mezi "bílými" a indiány z podukce Thomase H. Ince. (skutečná délka filmu je 41 minut)

    • 28.4.2012  02:00

    Haas a Elsa Lanchester jsou rozkošní, skvěle spolu interagují a zachraňují jinak podprůměrný dobrodružný film s písněmi.

    • 13.2.2012  07:18

    Kdyby hrál hlavní roli Bob Hope, věřím, že by to bylo i na čtyři. V druhé půlce - zhruba po scéně s Haasem jako autokratickým režisérem Von Struttem - se bohužel tempo filmu zpomalí. Jinak ale docela povedená komedie ze zákulisí Hollywoodu.

    • 12.1.2012  06:53

    Bezradný film, který od naprosté pohromy zachraňuje pouze efektní sekvence odehrávající se během Mardi Gras. V ní jakoby se Dassin nadechoval k pozdějším úspěchům na poli filmu noir. Haas se objevuje asi ve dvouminutové epizodní roličce seňora Rodrigueze, zaměstnance mexického ministerstva zemědělství.

    • 31.12.2011  02:33
    Ex-Lady (1933)
    ***

    Solidně zvládnutý "pre-code" film o nefunkčnosti a zároveň nevyhnutelnosti manželství. Bette Davis v jedné ze svých prvných výrazných rolí.

    • 30.12.2011  02:22

    Poté, co mu Universal sebral možnost režírovat Frankensteina, natočil Robert Florey tento horor volně inspirovaný povídkou E. A. Poea (ve finální verzi z ní zbyly jen některé dílčí motivy). Mnohem více společného má snímek s Kabinetem dr. Caligariho. Látka Floreymu nabídla spoustu příležitostí k uplatnění expresionistických postupů - od stylizovaných kulis, přes vysoce kontrastní svícení až po netradiční úhly kamery (Karl Freund). Potěší rovněž scéna s houpačkou. Právě vizuál vyvažuje všechny potenciální nedostatky. Výkon B. Lugosiho je pak samostatnou kapitolou - je pouze špatný, nebo je tak špatný, až je vlastně dobrý? To už musí zvážit každý sám.

    • 28.12.2011  06:33

    Floreyho vizuální styl je sám o sobě podmanivý, veškeré jeho snahy ale podkopávají toporné herecké výkony a podivné scenáristické machinace. Za vidění to ale stojí.

    • 22.11.2011  19:46

    Sirkův monolog, ve kterém se zaměřuje na spolupráci s Zarah Leander (zejm. snímek K novým břehům) a Robertem Stackem/Rockem Hudsonem/Dorothy Malone (filmy Psané ve větru a The Tarnished Angels). Snímek je z nějakého důvodu zakončen bizarní dokumentární sekvencí pořízenou v Hollywoodu.

    • 15.11.2011  16:57

    Režisérka Allison Anders se vyznává z lásky k Sirkově melodramatu There's Always Tomorrow. Pochlubí se svou sbírkou plakátů, podělí se o několik zajímavých postřehů a přiměje vás Sirkův snímek obdivovat ještě více než dosud.

    • 14.11.2011  06:57

    Studie skepticismu a víry, kterou shazuje doslovná závěrečná scéna, převracející dosavadní průběh filmu naruby. Průměrný Sirk.

    • 13.11.2011  18:57
    I Walk Alone (1947)
    ***

    Scott slabá, Lancaster a Douglas standardní, Corey vynikající. Škoda, že má tak málo prostoru. http://filmnoirblog.blogspot.com/2011/11/i-walk-alone-1948.html

    • 23.10.2011  06:35

    Chtělo to lépe napsanou (a zahranou) ženskou postavu, jinak film funguje dobře. Včetně působivého klimaxu ve Fort Pointu. 3 1/2 http://filmnoirblog.blogspot.com/2011/10/man-who-cheated-himself-1950.html

    • 5.10.2011  06:57

    Natočit nepovedený film s takovým obsazením je umění, chce se skoro říct. Chemie mezi ústřední čtveřicí naprosto nefunguje (hlavně spojení Grant-Mitchum je strašně nešťastné), divadelnost čpí z každého záběru (recitování replik, očividné rozdělení na dějství a herecké výstupy), britskost naráží na americkost. Jediný trochu světlý (a originální) okamžik představuje vtipná scéna rozhovoru přes telefon.

    • 20.8.2011  17:32
    The Fan (1949)
    ****

    Kvalit Lubitschovy verze film nedosahuje (mj. i kvůli nepříliš účelnému retrospektivnímu vyprávění), Preminger se to ale snaží dohnat několika krásnými záběry s pohyblivou kamerou či s precizně nasvícenými detaily hlavních aktérek.

    • 12.8.2011  09:54

    Ani napodruhé mě film nepřesvědčil: http://filmnoirblog.blogspot.com/2011/08/sladka-vune-uspechu-1957.html

    • 10.6.2011  17:32

    Nutno vidět v původním znění a CinemaScopu. Verze, co šla v ČT, film obrala o jeden z jeho největších kladů: Mannovo využití prostoru. Podle J. Basingerové, autorky monografie o Anthonym Mannovi, se jedná o vyvrcholení jeho westernové tvorby (což u muže, který pomohl redefinovat celý žánr, rozhodně není málo).

    • 21.5.2011  10:43

    Béčková jednohubka pro lidi, kteří tento druh filmů dokáží ocenit: http://filmnoirblog.blogspot.com/2011/05/among-living-1941.html

    • 3.4.2011  08:58
    The Thief (1952)
    ****

    Pro mě velké překvapení, protože absence dialogů funguje a hodí se ke zpracovávanému tématu. Více tady: http://filmnoirblog.blogspot.com/2011/04/thief-1952.html

    • 9.3.2011  14:11
    Jiná žena (1954)
    ****

    Dabing to dost zabil, jinak to je jeden z povedenějších Haasových filmů: http://filmnoirblog.blogspot.com/2011/03/jina-zena-1954.html

    • 27.2.2011  15:45

    Konečně jsem dostal možnost tuto Brahmovu adaptaci Chandlerovy předlohy vidět. Velmi podařené, zvláště co se vizuálu týče. Brahma budu muset prozkoumat detailněji. http://filmnoirblog.blogspot.com/2011/02/brasher-doubloon-1947.html

    • 11.1.2011  19:36

    Námět uhozený...ale je to prostě Lewis. Společně s Ulmerem Kings of the Bs. http://filmnoirblog.blogspot.com/2011/01/so-dark-night-1946.html

    • 6.1.2011  17:11

    Julia Roberts jako profesionální voják, Ashton Kutcher jako květinář, Jessica Biel jako žena, kterou nikdo nechce... spousta kytek, srdíček a čokolády. Soundtrack se Steviem Wonderem a Taylor Swift. A dokonce potůček a nad ním most s bílým zábradlím. Nechápu, co víc byste ještě chtěli.

    • 22.12.2010  22:53
    Adrift in Manhattan (2007)
    odpad!

    Neskutečně blbý film - ploché postavy dostávající se do naprosto předvídatelných situací, dialogy plné klišé, haprující logika, nefungující výstavba vyprávění a k tomu Milan Baroš v hlavní roli.

    • 30.10.2010  21:23

    Bogdanovich: With soft-focus dexterity, Borzage (pronounced Bor-zay’-gie) guides the piece from light-comedy romance—-between a high-class Parisian maitre d’ and an unhappily married American lady—-into deep-dish melodrama, as the woman desperately tries to get away from her maniacally possessive husband. As usual with Borzage, it is the complete sincerity of his belief in true love as having the power to triumph over everything, including death and probability, that helps give the picture such charm and intensity.

    • 19.8.2010  17:46

    Výborný, na svou dobu téměř revoluční scénář Prestona Sturgese a skvělý herecký výkon Spencera Tracyho. Povinnost nejen pro obdivovatele Občana Kanea, kterého The Power and the Glory předznamenává.

    • 3.8.2010  17:36

    Comprehensive version

    • 6.7.2010  20:25

    Nepovedený film - Lubitsch s Premingerem se naprosto míjejí. Krom toho William Eythe postrádá jakékoliv charisma a Bankheadové jsem taky na chuť nepřišel. Stojí vidět jen kvůli Pricově dost nepovedeném pokusu o francouzský přízvuk. 2 1/2

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace