Recenze (936)
Vlasy (1979)
Můj první film na videu - s maďarskými titulky...... Ten úžasný pocit volnosti a pohody a najednou ten zlom.... Tu husí kůži mám dodnes při každém shlédnutí....Treat Wiliams už pro většinu z nás navždy zůstane Berger!
Moulin Rouge (2001)
Romantika - ne, znovu - ROMANTIKA !!!! ... a SMRŠŤ !!! ... a Ewan pro dámy a Nicol pro pány...
Láska nebeská (2003)
Plakát přesně vystihuje film - úhledně zabalený dáreček s příběhy větších či menších lásek na všechny způsoby: prvních i posledních, opětovaných i platonických, šťastných i nešťastných ... znám jej skoro nazpamět a stejně mne pokaždé dostanou stejné momenty a pokaždé se po skončení přichytím s lehce (?) idiotským úsměvem na tváři a většinou mne přinutí věnovat alespoň krátkou vzpomínku vlastním dávným "láskám nebeským" ....
Petrolejové lampy (1971)
Jeden z nejsilnějších českých filmů co se týče atmosféry i hereckých výkonů (rozhodně nesouhlasím s tím, že Čepek jednoznačně přehrál Janžurovou!). Scéna, kdy Štěpa jede vlakem a navazuje kontakt s neznámou holčičkou, mne zabolí při každém shlédnutí....
Tenkrát na Západě (1968)
... budu teď trošku parafrázovat Douglase Adamse: "Tento film je o době, kdy muži byli praví muži, ženy pravé ženy a malí zelení mužíčci z Alfa Centauri pravými malými zelenými mužíčky z Alfy Centrauri..." V tomhle filmu nevystupují muži, mizerové a žena, ale MUŽI, MIZEROVÉ a ŽENA a hudba je nejen nejlepší k westernu, ale možná i nejlepší hudba k filmu vůbec. Pro sebe mám tehle film jako etalon pro westerny a máloco se k němu alespoň přiblíží....
Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994)
K tomuhle filmu se vyjadřovalo už tolik lidí, že já prostě nemám chuť hromadit další slova. Je to jako s láskou - samozřejmě, že víte, že jsou desítky a možná i stovky lepších a hezčích a inteligentnějších... ale Vám se prostě líbí tenhle a basta!