Recenze (549)
Slepý detektiv (2013)
Mírné zklamání. Přeci jen, když je člověk namlsán tvorbou Toa typu Throw Down, Drug War nebo Exiled, tak mu pak přijde Blind Detective slabší. Závěrečná třetina má sice grády a celkove je Andy Lau parádní, ale zkrátka To umí perfektní kriminálky a ostagní žánry zkouší.
12 let v řetězech (2013)
Dalo se čekat, že tento film bude nominován Akademií na nejednu cenu. Ale kvality jsou poněkud nižší než by se na první pohled zdálo. Osobně mě velmi iritovaly dlouhé záběry kamery na statickou, neměnnou scénu. Zkrátit to na polovinu, film by měl přijatelných 100 minut. Takto se na ploše 134 minut defakto nic neděje a otrok Platt jen chodí, ani si moc nestěžuje a jediné co stojí na smínku je celkem slušný výkon Ejiofora a Fassbendera.
Rivalové (2013)
Ač nejsem fandou motosportů a už vůbec F1, tento film považuju za skvělý. Ať už vizuál, styl vyprávění nebo i herecké výkony. Je vyloženě ostuda Akademie, že toto dílo nemá jedinou nominaci.
Na život a na smrt (2013)
Nebudu tu rozebírat dokumentární úvod o "kvalitách" americké armády. Rozhodně se ale nenechte mýlit - nejedná se o verbovačku a pokud by i po shlédnutí tohoto filmu měl někdo chuť jít do "akce", tak je z mého pohledu blázen. Od začátku bylo jasné, jak celý příběh dopadne, ale jeho zpracování a podání tento defekt vynahrazuje. Krásně je zde ukázáno, že taktika a chladná hlava je výhodou i proti nesčetné přesile. Akce je skvěle nasnímána a reálný look filmu dodává nádech autentičnosti. Rovněž musím vypíchnout casting, jelikož Foster, Hirsch, Kitsch a dokonce i jinak iritující Wahlberg jsou uveřitelní.Rovněž se mi líbí i přesah filmu, kde je jasně vidět, že ne vše je takové jak si člověk zprvu myslí.
Jie zi zhan shi (1992)
Před dvaceti roky možná "kvalitní" snímek, ale i na tehdejší dobu se jednalo o béčko a léta navíc tento klad či zápor (jak to kdo bere) jen zdůraznil.
Te shu shen fen (2013)
Snímek byl dlouho proklamován a právě snad díky tomu se po shlédnutí dostavilo zklamaní. Film není špatný, ale čekal jsem mnohem více. Ústřední dvojice Yen / On je bezchybná a zvláště Andy On dává filmu díky svým kopům sťávu. Je vidět, kdo dokáže táhnout současný akční žánr. Ale osobně jsem čekal více termný snímek, což by ale muselo být okořeněno dalšími herci, jako je Louis Koo nebo dokonce Andy Lau. SPL zůstává stále nepřekonáno. Každopádně takto nějak bych si představoval novou Police Story od Chana, ale mám více než tušení, že ta dopadne mnohem hůře než Special ID.
Carrie (2013)
Několik dobrých momentů a to je tak vše. Osobně si myslím, že výběr Chloë Grace Moretz do role Carrie byla slušná volba a to je asi tak jediný důvod proč se na film dívat....
Plán útěku (2013)
Přijít tento film jako nová vlna na začátku 90tek, byl bych nadšením bez sebe. Teď už jen těží z nostalgie a to moc nepomáhá. Snímek je vizuálem i zpracováním 2 dekády nazpět. Nějaké logické chyby ve scénáři neřeším, dokonce ani neřeším iritujícího Vinnie Jonese, který stále hraje ty stejné pošuky. Ale zkrátka film zaspal dobu ve všech ohledech. Není na něm vidět jeho cena (90 milionů dolarů), není na něm vidět snaha ani o inovaci (jakoukoli). Sly si hraje to své a kupodivu vše dohání Arnold, který má charisma za všechny.
Pod dohledem (2007)
Kdybych tento snímek viděl před korejským Cold Eyes, asi bych byl spokojený. Takto musím jen suše poznamenat, že korejský remake nebo spíše jen verze je mnohonásobně lepší a přitom přidává jen jednu scénu navíc.
Ochránce (2012)
Opět milé překvapení a je vidět, že Til Schweiger nezklame. Měl jseem obavy jak se vypořádá s režií a ač vizuál je levnější, akční scény kočíruje slusně a film dokonce neztrácí ani moc v dialogových scénách.