Recenze (1 959)
Pod rouškou noci (2016)
Veľká škoda. Toto sa nepodarilo, najmä keď predlohou je veľmi dynamická kniha, ktorá je ako stvorená na doslovné sfilmovanie. Mám dojem, že všetky zmeny, ktoré Affleck ako scenárista voči predlohe urobil, filmu iba ublížili. O tom, že je to celé nedobre zrežírované a má to dosť katastrofálnu prácu s hercami a dobovou atmosférou, ani nehovorím. Tri hviezdičky dávam za kameru, otcovské postavy Gleesona a Coopera (tie jediné tam naozaj fungujú) a veľmi solídnu finálnu prestrelku. Plus zobrazenie členov Klanu ako totálne zaostalých dedinských degénov - podobných ľudí s podobným politickým zameraním vidíme aj dnes okolo nás. :)
Žoldnéř (1968)
Jeden z najcynickejších spaghetti-westernov s výborným Nerom a jedným z najlepších soundtrackov.
Volání netvora: Příběh života (2016)
Na konci som rumázgal ako dážď, pekný film s myšlienkou. Bayona je nový del Toro.
Tohle je náš svět (2016)
Skvelý Viggo v úlohe zjavne napísanej na telo. Príbeh zábavný, hoci je to len naivná antisystémová rozprávočka.
Toni Erdmann (2016)
No dokelu. :) Už som videl všeličo, ale toto je rozkošná, rozkošná haluz... o všetkom. Má to vyše 2,5 hodiny, takže si to človek musí fakt prežiť s nimi, ale oplatí sa. Absurdné a trápne situácie, ako by sa odohrali v reálnom svete so skutočnými ľuďmi. "Narodeninová párty" je asi filmová scéna roka 2016. Asi 10 minút som sa smial tak, že mi tiekli slzy, hoci je to v podstate vážna situácia. :)
Noční zvířata (2016)
Fantastický film, ktorý však nemá záver a tak silné pocity z predchádzajúceho deja vyšumia do stratena. Výborná hudba.
La La Land (2016)
Čistá filmová radosť. Kto to nemá rád, musí mať namiesto srdce len kus bravčovej krkovičky. Emma skvelá, jasný Oscar, Ryan jej iba nahráva na ten úžasný koncert, ale od neho človek ani nič viac nečaká.
Dívka ve vlaku (2016)
Všetky tri baby výborne hrajú, nie je to zle natočené a v postate to celé dáva zmysel. Len je to zúfalo predvídateľné, páchateľ je jasný najneskôr v polovici.
Hap & Leonard (2016) (seriál)
Hlavní hrdinovia sú sympaťáci... a to je bohužiaľ všetko. Dej, ktorý by ledva vystačil na ako-tak zábavných 90 minút, je tu neznesiteľne natiahnutý na 6 dielov. Pritom všetko podstatné sa udeje počas desiatich minút na konci piateho dielu a počas úvodnej štvrťhodinky šiesteho. Všetko potom je zbytočnosť a všetko predtým sa dalo šikovne napratať do hutnej polhodinky. Strata času, čo vzhľadom na údajne kvalitnú predlohu od nesporne výborného autora mrzí o to viac.
Hacksaw Ridge: Zrození hrdiny (2016)
Gibson točí filmy o brutálnom násilí. To je vždy jeho hlavná téma, jadro rozprávania, to ho ako tvorcu vždy zaujíma prvé. Takto sa rúbali Škóti s Angličanmi, takto Rimania rozsekali Krista, takto vyzerali mayské obetné rituály a takto vyzerali jatky počas vojny s Japoncami v Pacifiku. Akcia a brutalita sú preto vždy prvotriedne režijné remeslo. Tá omáčka okolo mu niekedy funguje viac, inokedy menej. V Hacksaw Ridge sa divák musí nejako preniesť cez úvodnú polhodinu s rodinným životom (ktorú zachraňuje skvelý Hugo Weaving) a romantikou (ktorú nezachraňuje nič). Potom už príde výcvik, ktorý je výrazne lepšie zvládnutý (scenáristicky, herecky, akokoľvek). No a potom Gibson naštartuje mlynček na mäso a už je to až do konca krasojazda, v ktorej prekvapivo dobre funguje aj pátos či sem-tam ľudský alebo dokonca lyrický moment. Chcel by som, aby Gibson natočil McCarthyho Krvavý poludník.