Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Sci-Fi
  • Krimi

Recenze (59)

plakát

Jde si pro nás noc (2018) 

Neskutečný akční nářez, který brzdí vcelku plytký příběh a jindy skvělý Iko Uwais nesednouci do zaporné role.

plakát

Pán prstenů: Prsteny moci (2022) (seriál) odpad!

Jak tohle mohlo vzniknout? Když zaplatite stovky milionů dolarů za práva k dílu J.R.R. Tolkiena a oháníte se tím, že chcete ctít jeho odkaz a vycházet z jeho příběhů, proč si vymýšlíte vlastní příběhy v rozporu s originálem a nebo naprosto zbytečně vytváříte vlastní postavy a dějové linky? Amazon dal veškerou kreativní moc do rukou dvěma nezkušeným scénaristům, kteří ani po dvou letech sepisování nebyli schopni vytvořit nic originálního, a kohokoliv, kdo vzniklý nesmysl kritizuje, označuje za troly, rasisty a hatery. Příběh je hrozně mělký, až na závěrečný díl se vlastně nijak neposouvá a i divák předem ví, co se stane. Postavy jsou neskutečně ploché, bez character arcu a ty, kterým máme fandit, jsou těžce nesympatické (Galadriel, Nori, Bronwyn, Isildur...). Co je nejhorší, většina jich ještě hloupě kopíruje Pána Prstenů a původní Jacksonovu trilogii, v čemž ale zároveň zcela selhávají Istar je Gandalf, Nori a kamarádka jsou Frodo se Samem, dynamika mezi Elrondem a Durinem (asi jediná funkční v seriálu) připomíná Gimliho a Legolase (i když toho po bojové stránce zase napodobuje Arondir) a Halbrand má vzbudit dojem Aragorna. Jen Galadriel se nepodobá nikomu, protože takhle hloupou a zároveň arogantní postavu by Tolkien ani nikdo příčetný nikdy nenapsal. Jediným pozitivem seriálu je přehršel satirického a meme materiálu. 1/10

plakát

The Gray Man (2022) 

Je to uspěchané, nezajímavé, těžce nekonzistentní (asi 4x tramvaj projede před právnickou fakultou, extras zničeho nic mizí v následujícím záběru,...) a celé naprosto zbytečné. Kam šlo těch 200 milionů, když je z každého výbuchu nebo při seskoku z letadla na hony cítit CGI a zelené plátno? Scénář není ničím originální a akce zakrývá nedotaženou choreografii rychlým střihem, barvami a otravnými přelety dronem. A přitom to na papíře znělo celkem slibně - herci, režiséři, lokace... 3/10

plakát

Liga spravedlnosti Zacka Snydera (2021) 

O poznání lepší než Wheedonova verze, o tom žádná. Potřebovali jsme se původního editu dočkat? Ještě do týdne před premiérou bych tvrdil, že je to zbytečnost. Po zhlédnutí si to už nemyslím, ale to neznamená, že je film skvělý nebo něčím vyjímečný (snad jen délkou). Alespoň je však nyní koherentní - rozehrané dějové linky z předchozích filmů nebo i ze samotné Justice League se uzavírají, nebo alespoň nejsou zanechány jen jako slepé větve. Motivace postav najednou začíná dávat mnohem větší smysl a i ten Steppenwolf už není tak hrozně generický a zapomenutelný záporák. Ospravedlňuje to tu přepálenou stopáž? Ne. MInimálně na dvou věcech se dala zkrátit minimálně hodina - expozice postav a Snyderovy bohužel už dávno okoukané zpomalovačky. To druhé snad lze považovat za nějaky trademark, ale to první ukazuje, proč všechny díly Avengers fungovaly, i když měly mnohem více hlavních i vedlejších postav. Pečlivé budování celého univerza na 20+ filmech umožnilo v Infinity War bratrům Russoovým věnovat více prostoru postavě Thanose, aniž by nutně nafukovali délku filmu. Z dalších aspektů - poměr stran 4x3 je otravný a desaturovanost barev a vysoký kontrast jsou také spíše přehnané. Vítané je naopak upuštění od trapného humoru a také po trikové stránce je film Snyderův edit dotaženější. Celkově tak určitě lepší film, který se sice nezapíše do paměti tak, jak jej mnozí opěvují, ale ani neurazí a vyvolá chuť dát si se Snyderem pokračování. 8/10

plakát

Gentleman s pistolí (2018) 

Úžasně milý film o stárnutí a o smyslu života. Redford je neodolatelný a stejně jako on se usmívá, když vylupuje banky a utíká před zákonem, i vy se celou dobu usmíváte sním a užíváte si každou minutu filmu. 9/10

plakát

Child 31 (2012) 

Krásný dokument o tom, jak dílo Mary's Meals funguje. Nejprve sice ukáže zoufalý stav chudoby a hladovění, ve kterém se nachází až 127 milionů dětí, ale na rozdíl od jiných dokumentů postupně přejde v záběry radosti a naděje. S pokrmy Mary's Meals se tyto děti mohou ve škole lépe soustředit, mají lepší výsledky a dlouhoudobě se mohou vymanit z chudoby. Dokument natočilo studio Grassroots Films takovým způsobem, že kdo jej zhlédne, nemůže zůstat netečným. 10/10

plakát

Mission: Impossible - Fallout (2018) 

Zdaleka nejlepší akční film roku a za mě i celé série M:I. Děj Fallout je záměrně plytký, o uvěřitelnosti vývoje příběhu tu nikdy nebyla snaha, ale zvládá na výbornou plnit dvě funkce: 1) motivace antagonistů má tentokrát i lehce společensko-kritický přesah, který má potenciál na to v nás rezonovat a vzbudit úvahy o směřování naší civilizace. 2) co je však hlavní, děj je apriori tvořeny kolem monstrózních akčních scén, skrze které nás má plynule provádět, a na kterých zdaleka stojí celý film. Je to opravdu neuvěřitelné, co všechno celý štáb dokázal vymyslet, provézt a natočit. Kaskadérské kousky Tona Cruise jdou zas o míli dál, než jaké jsme dostali minule a o parník dál, než je libovolná konkurence. Perfektně natrénovaná scéna skákání s padákem, honička po střechách Londýna a závěrečné finále s helikoptérami v Kašmíru nechají diváka bez dechu, snažíc se marně uvažovat, kolik dalo práce je natočit. Co však pro mě vystupovalo zdaleka nejvíce byla dvouaktová automobilová honička v ulicích Paříže. Dodávka, motorka, loď a pak BMW M3 E30, natočené spíše ve stylu Bourna či Francouzské spojky, než současných hollywoodských blockbusterů. Akce je navíc precizně stříhaná na hudbu, takže skutečně dokonale budí napětí a vtahuje do děje. Také herci podávají 100% výkony, zejména Cavill dokázal skvěle zapadnout do prostředí a ztvárnit svoji roli. 10/10

plakát

Anatomie vraždy (1959) 

Taková škoda! Anatomie vraždy se vyvíjí jako jeden z nejlepších filmů ze soudního prostředí, Stewart je v nejlepší formě, Preminger zdatně udržuje stálé napětí a já se v hlavě usilovně snažil vymyslet konec, ke kterému děj dospěje a který mi ve stylu Svědek obhajoby nebo Lincoln Lawyer vytře zrak. Jenže se nic takového nedostavilo! Nenajdete žádné rozuzlení zápletky, žádné navázání na náznaky, které vám výborní herci v průběhu předkládají, a místo toho jen cítíte hořkou pachuť promarněné příležitosti. Stále se samozřejmě jedná o výborný film se skvělými dialogy, kterému však bohužel nemohu dát víc, než 8/10.

plakát

Avengers: Infinity War (2018) 

Je to velkolepý film? Bez debat! Je to bezchybný film? Ani moc ne. Šlo to natočit lépe? Ne! Skutečně, přistoupíme-li na rozložení karet, které měli bratři Russoové k dispozici, lze jen těžko nebýt spokojený. Samozřejmě s tak velkým počtem postav, nároky na směřování děje a osudovost tématu nelze točit pomalu budovaný thriller s důrazem na vývoj postav. Vědomi si toho, že točí film, který od diváka vyžaduje apriorní znalost předešlých filmů se mohli Rossoové plně vyžívat ve velkolepých scénách a akčních sekvencích, které jsou zvládnuté na jedničku a na žádné bojové frontě nenudí. Právě tato dějová a žánrová roztříštěnost paralelních dějových linek mohla způsobit nepříjemnou nesoudržnost filmu. Ale to se ani zdaleka nestalo a největší zásluhu na tom má Thanos, nejlepší záporák, kterého Marvel kdy představil. Je děsivý, přemocný, motivací ne nepodobny Killmongerovi, ale svojí oddaností (dobře uvedenému) jasnému cíli si částečně krade naše sympatie. Nejobdivuhodnější na celém filmu však je to, jak osudově a vážně dokáže vyznít, a to ne z ranku DC filmů, ale tak, že divákovi skutečně záleží na postavách a z kina odchází zaražen a zděsen. Film někdy trpí uspěchaností a rychlým přechodem mezi scénami, ale to skutečně nešlo natočit o moc jinak. Naopka tolik emocí ze mě nevyždímal žádný jiný film od Marvelu. Bravo! 10/10

plakát

Ztratili jsme Stalina (2017) 

Když si po chvíli zvyknete na americké herce, mluvící anglicky beze snahy o ruský přízvuk (ani Georgij či Světlana nedokáží zprávně vyslovit), je to až překvapivě dobrý a trefný film. Volba satiry a černého humoru se mohla zdát zprvu nešťastná a nevhodná, ale ono jak jinak vykompenzovat zvěrstva, vraždy a zrady, které (nejen v této době) v Sovětském svazu probíhaly? Mrazí z toho všeho v zádech, a i když se člověk občas zasměje vtipu a absurditě situace, o to víc se děsí, že toto byla realita. Skvělá volba hereckého obsazení, zručná práce s kamerou a jistá režije kvality filmu jen umocňují. 9/10