Recenze (439)
Vejška (2014)
Nějaké pasáže byly lepší než díl první - to mluvím především o scénkách, kde se vyskytoval výborně perlící Mádl a unikátní ksicht Kraus. Eva Josefíková byla samozřejmě skvělá, Zuzana Bydžovská ztvárnila roli alkoholičky taktéž na výbornou, až z té postavy jde mráz po těle. Co mě ale vadilo byl střih a neustále se opakující stejná "hudba".. Celkový dojem není lepší než Gympl a s odstupem několika hodin si říkám, jestli si tato komerce vůbec ty tři hvězdy zaslouží.
Vrať se do hrobu! (1989)
Výborný Šteindler na druhou.
Ucho (1970)
Uff, no... Byly tam určité pasáže, které jsem v průběhu nedoceňoval, neboť na mě působily snad i přehnaně. Ovšem slova pana Procházky: "Tento příběh se nestal. Věci, které se opravdu přihodily, byly mnohem horší.".. mě utvrzují v opak. Hádky a následné "usmiřování" manželů mě doslova iritovaly, ale zase si řikam, proč tohle sakra vůbec řešim... Ucho je mrazící thriller s neopakovatelnou klaustrofobickou atmosférou. Tolik deprese na plátně jsem nespatřil. Buďme šťastni, že jsme tu dobu nezažili.
Vlk z Wall Street (2013)
Neuvěřitelná filmařina podtržená nejlepším hereckým výkonem Leonarda, jaký jsem měl od něj možnost vidět. Ten chlápek si to kurevsky užíval. Vlk je spíše komedií a to mi sedí. Když vezmete v potaz právě takové skvělé výkony a to nejen herecké, vše je natočeno dokonale autenticky a pak z toho jednoduše musí vyjít neřízená střela. Neřízenou střelu, kterou chci zase brzo vidět a kterou si užiju dvakrát tolik...
Mluv s ní (2002)
Tady jde hlavně o tu atmosféru, která mě totálně rozsekala, uvěznila. Neuvěřitelná směs pocitů zobrazená na plátně. Nevybavuju si film, který by se právě tomuto alespoň na loket přiblížil...
Rivalové (2013)
Nebudu tady vypisovat veškeré kladné stránky filmu, to už tady bylo. Mě osobně nejvíce zaujal zvuk, kamera a samozřejmě Hans Zimmer, jinak by Rivalové nebyli tak jedineční. Toto jsou hlavní kritéria (především zvuk a kamera) pro sportovní film, zejména pro formule. Nejsem úplně šokován či nabažen, viděl jsem lepší filmy, musím ovšem uznat, že Rivalové jsou skutečně asi nejlepším filmem roku 2013 a 5 hvězd zaslouží naprosto po právu.
Buzíci (1974)
Obrovské zklamání. Očekával jsem opět pobavení po francouzsku, leč jsem zklamán. Pociťoval jsem hodně suchý, drsný humor, to mi nesedí. Film je vlastně jen o jednom, žádná myšlenka, žádná zápletka, jež by překvapila... Jsou tam dost neetické scény, které měly pobavit, avšak u mě se tak nestalo. Režie a střih jsou největší kaňkou. Herecké výkony byly naproti tomu výborné. Konečně jsem slyšel Gérarda v originále a jen mě utvrdil o svém umu, ovšem to je vše. Navíc zde hrál absolutně nesympatického hulváta, slizkého až na kost, a to v jeho případě není tak časté. Ale to je v pořádku. Je mi jasné, že v tehdejší době ve Francii tento film musel způsobit nemalý poprask a velké komunitě se film ihned zalíbil a to jim už do dnešní doby nejspíš zůstalo. Já žiju asi ve špatném tisíciletí...
Zelená karta (1990)
Výborná, skutečně výborná komedie s Gérardem a mou oblíbenou Andie z Hromnic. Sám ani nevím, proč nedávám 5*. Je to téměř bezchybné, vlastně naprosto bezchybné. Jen mě to asi nevzalo tolik za srdce... Co vim je to, že si to určitě pustím znova.
Šakalí léta (1993)
Jeden z prvních hitů Jana Hřebejka je muzikál... Přece jen jsem od něho zvyklý na něco jiného. Ne že by to dopadlo tragicky, já to považuju za průměr, možná podprůměr. Děj mě nezasáhl, písničky jsou jenom, dá se říci, o jednom. Občasné komediální prvky, tolik slavné, na které by si snad mohl Hřebejk pořídit patent, se zde vyskytují také a úsměv vykouzlit rozhodně dokážou. To je ale vše. Od slavného muzikálu Šakalí léta jsem čekal mnohem víc.
Neúplatní (1987)
Proč se mi v těchto žánrech vždy líbí více první poloviny filmu? Nedokážu odpovědět... Byl jsem průběhem hodně namlsán, ale celkový dojem končí na 4*. Ve stěžejních momentech mi někdy až vadila hudba, což by se stávat nemělo, jinými slovy mně se to nestává, tudíž mě tento aspekt zklamal. Pětihvězdičková bomba je o detailech a hudba pro film znamená hrozně moc. Na druhou stranu jsem rád, že jsem investoval 2 hodiny lahůdce v oblasti krimi. Neúplatní jsou filmem velice kvalitním!