Recenze (47)
Kaštánek (2021) (seriál)
se vsadím, že se odteď na kaštany budete dívat jiným pohledem :-)
Morke (2005)
Jak mi tenhle skvělý film mohl tak dlouho unikat? Zvlášť, když Nikolaj Lie Kaas je můj oblíbenec.
Rebecka Martinsson (2017) (seriál)
Málokdy se podaří dobře zpracovat literární předlohu. Tady se to však povedlo skvěle. Zásluhu na tom samozřejmě má úžasná laponská příroda, která tu hraje jednu z hlavních rolí.
Pozdravy ze severu (2015)
Seveřanské komedie bývají většinou absurdní až černé. Tohle je výjimka. Skvělá oddechovka, krásná laponská příroda. A což teprve Ola, když sundal vousy - krásný chlap.....
REVENANT Zmrtvýchvstání (2015)
Drsný film. Až neamericky pomalé záběry na úchvatnou přírodu.Leo je dokonalý - jako ostatně ve všech filmech. Takže toho Oscara už snad musí dostat. Půl bodu ovšem dávám dolů za opravdu nepovedenou digitální medvědici.
Jak jsem strávil tohle léto (2010)
Nikdy bych nevěřila, že se budu dobrovolně dívat na ruský film. Ale od prvního momentu, kdy jsem omylem přepnula program, jsem nebyla schopna odlepit oči od obrazovky - nejen proto, že jsem posedlá arktickou krajinou. V podstatě se nic neděje, ale o to větší masakr se z toho vyvine. Je to jeden z filmů, na které nemůžete přestat myslet .....
Most (2011) (seriál)
Tak to je teda masakr...... Konečně někdo vymyslel ženský protipól Sheldonovi Cooperovi, mému nejoblíbenějšímu filmovému hrdinovi:-). Myslím, že právě tihle tzv. "postižení" lidé mají šanci zachránit svět, žádní pravdoláskaři a sluníčkaři. Záběry mého milovaného Öresundského mostu a jeho okolí jsou naprosto dokonalé, stejně, jako noční kodaňské exteriéry v "Zločinu". Nemohu se zbavit dojmu, že tyhle seriály vyrábí někdo proto, aby mi udělal radost :-) A ten úvodní song nemá chybu....
Lovci hlav (2011)
Kdybych neznala Nesbovu literární předlohu, asi bych se místy lehce ztrácela. Do sta minut natlačit tolik akce, to je téměř hollywoodský výkon. Kdo by to do těch Norů řekl?? Pozor - ve filmu je opravdu, ale opravdu velmi drasticky ublíženo zvířeti:-)
Rozbitý svět (2012)
I Angláni umí natočit výborné severské drama. Pro mě jeden z nejlepších filmů letošního roku. Hlavní představitelka je neuvěřitelně věrohodná, takový talent určitě nezapadne.
Cesta (2009)
Od Melancholie jsem nic tak depresivního a bezútěšného neviděla. Vizuální stránka je naprosto dokonalá a věrohodná, herecké výkony ohromující. A hlavně - žádné zbytečné kecy, žádné rychlé střihy a akce. Prostě lahůdka.