Lish84

Lish84

Česko

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 21.7.2008  16:52

    Davové a válečné scény jsou v poslední části trilogie bezesporu nejvelkolepější. Bohužel Osvobození Prahy trpí tím, čemu se povedlo Dnům zrady jakž takž vyhnout a v Sokolovu to přehlušila síla válečných scén. Propaganda je plakátová, příliš očividná a místy i trapná. Naštěstí výpravné bojové scény stále hodně zachraňují.

    • 16.7.2008  16:38
    Hodina tance a lásky (TV film) (2003)
    **

    Od režiséra Viktora Polesného se filmu, který by se mi líbil, asi nedočkám. Přitom příběh o dceři nacisty, která postupně zjišťuje, čemu vlastně její otec slouží, je tak vzrušující téma! Jenže to by se režisér nesměl vyžívat v dlouhých záběrech na tancující dívku a myslet si, že když detailně zabere vodu v řece, kdovíjaká to není přírodní symbolika a hlavně kdovíjaké tím netvoří umění. Kdyby se radši soustředil na tempo příběhu a na dramatické situace, síla příběhu by se projevila sama. Co se týče herců: výborný Boris Rösner, ale ostatní nic moc - zejména dost nepřirozený Roman Zach.

    • 15.7.2008  16:37

    Centrem dění je chata u jezera v lesích - klasické dějiště tajemných příběhů. Genius loci takového místa ale tvůrci rozhodně nevyužili na 100% a atmosféra je jen "průměrně strašidelná". Závěrečnou pointu jsem předem neodhalil a jedná se o ten druh překvapení, které převrátí příběh vzhůru nohama - nicméně nejde o nic šokujícího, co by vyrazilo dech. Výčtem těchto negativ ale rozhodně nechci říci, že by Tajemné okno byl špatný film, nýbrž solidní průměr. V sobotu v noci v televizi jsem si ho užil náramně.

    • 10.7.2008  16:55
    Dny zrady I. (1973)
    ****

    Ano, historie je zde zkreslována a z filmu div nevyznívá, že kdyby bylo na komunistech, tak možná žádná druhá světová válka ani být nemusela (zprvu bychom se bránili sami, záhy by nám na pomoc přišli Sověti a Hitlerovi by rychle spadlo sebevědomí). Neřekl bych však, že by Dny zrady byla nějaká plakátová propaganda, ale "jen" alternativní verze dějin (a uvozovky u slůvka jen chápejte prosím jako velmi tučné). Forma jakéhosi hraného dokumentu je nadmíru působivá a divák tak může mít pocit, že je opravdu u toho. Scény z politických schůzek jsou pak prokládány davovými scénami, z kterých až mrazí - zejména ze scény pochodu Nerudovou ulicí k Pražskému hradu. Plus také je, že se v takových velkolepých výjevech režisér Otakar Vávra nijak nevyžívá a servíruje je jakoby nic. Dny zrady jsou jednoznačně nejlepší díl trilogie.

    • 10.7.2008  16:46

    Atraktivní téma a snímání ve stylu Paula Greengrasse. Obojí film má a přesto je překvapivě většinu času docela nudný. Jako akční drama se jen tváří, jeho hlavní náplní je vyvolávat diskuzi na téma "drogová problematika v Jižní Americe". A dá se říct, že nejen hlavní náplní, ale i hlavním problémem. Scén poukazujících na zkorumpovanost tamní policie je snad až moc a hlavně chybí silnější zápletka, která by je více provazovala. Vůbec příběh sám o sobě není tak strhující, jak by se dalo od tématu čekat. Teprve v polovině filmu jsem měl pocit, že opravdu začal - to když odstartoval výcvik nováčků. Vše, co se do té doby odehrálo, byl jen zbytečně dlouhý prolog. Scény ze zásahů jsou sice napínavé a mrazivé, nicméně je jich málo a navíc jsou vždy podivně useknuté, že ani nestačí doznít. Aby nedošlo k omylu: ne, že bych si přál více střílení, násilí, krve a nelidského mučení. Jasně, že tvůrcům nešlo o veskrze akční film. Ale bohužel zapomněli na heslo "nejdřív bav, potom sděluj" a udělali to přesně naopak. Chtělo to lepší scénář s opravdu napínavou zápletku, která by jen jakoby mimoděk poukazovala na problémy související s drogami. A režiséra, který by to takhle cítil.

    • 9.7.2008  16:47

    Téma filmu by se dalo stručně popsat slovy "o těžkém životě íránské rodiny" a přiznejme si, že to nezní pro většinu diváků dvakrát lákavě. Jenže tohle není žádné tíživé sociální drama, ale fajn film, u kterého se často zasmějete a občas i dojmete. Zároveň se nenásilnou formou i něco dozvíte o poměrech v Íránu. Pochvalu si zaslouží herec v hlavní roli otce rodiny. Škoda, že v druhé půli už film ztrácí tempo a v závěru pak celý příběh tak nějak vyšumí do ztracena.

    • 9.7.2008  16:44

    Moc jsem nepochopil, co tvůrcům na životních osudech jednoho rozhlasového moderátora přišlo tak úžasného, že se je rozhodli převést do filmu. Mohlo být zajímavé poznat zákulisí a chod rádia nebo se více dozvědět o sportovních sázkařích. Film se věnuje obojímu, ale ničemu pořádně a hlavně nijak zajímavě. Aspoň že je ve filmu pár docela vtipných okamžiků.

    • 9.7.2008  16:36

    Viděno na festivalu ve Varech. Anotace v programu nezněla špatně, ale stejně mě příběh italského manželského páru řešícího nedostatek peněz vůbec nezaujal. Přišel mi dlouhý, nezáživný, nezajímavě zpracovaný a celý film tak vidím jako zbytečný...

    • 8.7.2008  16:58

    Jeden vtip praví, že smíšené pocity jsou, když se vaše tchýně zabije ve vašem novém autě. Jenže to se vám sotva někdy stane - mnohem snadněji si je přivodíte zhlédnutím tohoto novozélandského filmu :) Režisér si s námi diváky s trochu škodolibou radostí hraje: na jednu stranu nás nenásilně nabádá, abychom Garymu - hlavní postavě - fandili, na druhou stranu film začíná určitou tragikomickou událostí, v jejímž světle pak toto fandění vypadá dost nepatřičně. Po závěru už pak vůbec nevíme, co si o téhle směsi komedie a dramatu myslet, ale rozhodně nemáme pocit zbytečně ztráveného času. A co ještě stojí za pochvalnou zmínku: tísnivého pocitu je v některých scénách dosaženo hučící zvukovou kulisou, která ale v dané scéně nezní, pouze ji doprovází - stejně jako filmová hudba. Funguje to výborně.

    • 25.6.2008  16:47
    Studené léto (TV film) (2006)
    ****

    Hodina a půl dramatu a napětí natočená profesionálně, působivě a srozumitelně.

    • 25.6.2008  16:45
    Náš vůdce (2008)
    ***

    Velmi zajímavé téma se silným dramatickým potenciálem, který ale podle mě tvůrci rozhodně nevyužili naplno. Hlavní problém vidím ve scénáři: byť je docela propracovaný - každá věta a scéna v něm má svůj smysl a důmyslně si zadělává na pozdější dramatické zvraty - přesto tlačí události k závěrečné tragédii spíše násilně a nepřirozeně. V létě 2007 jsem na karlovarském festivalu viděl estonský film Třída, tématicky i zpracováním velmi podobný - např. oba filmy jsou rozděleny na jakési kapitoly, co kapitola, to jeden den. Takže Třídu použiji také jako hlavní argument - Náš vůdce totiž zdaleka nedosahuje naléhavosti její výpovědi. Ta působila velmi reálně, tíživě a naplnila despektem. Po jejím skončení jste nepřemýšleli o kvalitách filmu, ale o dnešní situaci na školách. Přemýšlení nad Naším vůdcem ale většina diváků (včetně mě) zakončí slovy "byl to jen film" - navzdory tomu, že byl inspirován skutečnými událostmi. A to je velká škoda!

    • 23.6.2008  16:48

    "Neber úplatky, nebo se z toho zblázníš!" Prodavač humoru nabízí o poznání hořčí pohled na toto téma než Jáchyme, hoď ho do stroje!, odkud citovaná hláška pochází - nicméně stále zůstáváme v komediálním žánru. Hlavní hrdina v podání Júlia Satinského se sice snaží držet jakýchsi morálních zásad, přesto i on nakonec v duchu hesla "Kdo nekrade, okrádá rodinu" něco tu a tam vezme - resp. je spíše donucen vzít. Satira na poměry v tehdejší společnosti se může zdát už trochu vyvanutá, ovšem poměry se možná změnily, ale lidé ne. Takže podle mě stále osloví. Prodavač humoru sice není film, který by kdovíjak strhl - některé dějové epizody jsou možná zbytečné či některé komediální scény rozpačité - ale rozhodně zaujme. Ukázky estrádních výstupů působí přesně tak, jak mají a jaké opravdu jsou - jako směs opravdové vtipnosti (které je ale opravdu jen špetka) a rozpačitosti až trapnosti. Nakonec nelze nezmínit nejlepší scénu filmu, jež je zároveň scénou poslední: Július Satinský v ní nádherně a zcela přesně vystihl upocenost a sporadičnost svého morálního vítězství.

    • 23.6.2008  16:39

    Veselý příběh o klukovi, který si rád ověřuje fyzikální zákony v praxi a naráží přitom na nepochopení svého okolí. Ovšem to je mu úplně jedno :) Film jsem viděl už několikrát v dětství a nezklamal mě ani dnes, kdy jsem ho znovu zhlédl po dlouhé době. Postavy, které je velmi snadné si rychle oblíbit, spousta hlášek a scének, jež vyloudí lehký úsměv na tváři a hlavně dobrá nálada, která z filmu sálá. V hodnocení možná trochu nadržuji, ale vůbec se za to nestydím :)

    • 18.6.2008  16:46
    Kanibalové (1980)
    ***

    V dnešní době, kdy v televizi v Kriminálce Las Vegas běžně sledujeme detailní záběry z pitvy a horory v kinech (za všechny jmenujme sérii Saw) nechutnostmi také nešetří, Kanibalové rozhodně nešokují. Když pomineme zabíjení zvířat, tak násilné scény jsou často až moc viditelně kašírované - třeba oblečení vycpané zvířecími vnitřnostmi těžko bude někdo považovat za skutečné lidské torzo. Nicméně některé scény rozhodně zapůsobí - zejména pomsta za cizoložství a znásilnění v blátě. Film ale hlavně potěší jako celek - má béčkový námět a diváckou pozornost si získává tím nejjednodušším způsobem (nahota, sex a násilí), ale přesto se mu celkem úspěšně daří tvářit jako kdovíjak vážný film s hlubokou autorskou výpovědí... Kanibalové sice nedosahují takové stylovosti jako Zombi 2 Lucia Fulciho (v jejich případě se béčko tváří jako umělecký film), ale pěkná hudba se jim upřít nedá :)

    • 16.6.2008  16:35
    Kočár pro princeznu (TV film) (1984)
    ***

    Pěkný film o tom, s jakým nadhledem se dá překonávat těžká životní epizoda. Některé dialogy a události jsou možná víc "z románu" než "ze života", ale zase je to vynahrazeno sympatickou ústřední dvojicí.

    • 16.6.2008  16:32

    Léto. Sluníčko, koupání, projížďky na kole... Zní to možná strašně banálně, ale přesně taková atmosféra bezstarostných prázdnin z filmu vyzařuje a dokonale přesvědčí, že snad není lepší způsob trávení léta než tento někde na polorozpadlém statku kdesi na samotě. Že takové hospodářství vyžaduje spoustu práce a obnáší mraky starostí pomiňme :) Správce statku je vlastně poloamatérský film, ovšem to mu spíše pomáhá - působí tak víc přirozeně. Lehce mě zklamal akorát v jednom: v myšlence, že statek a hospodu může zachránit U rampa pro skateboardisty a bruslaře - to mi přišlo docela naivní. Pozitivní dojem z filmu to však nezkazí.

    • 13.6.2008  16:34
    Pustina (2006)
    ***

    Z blízkého svahu se k vám řítí smečka zuřivých vlčáků. Dáte se na útěk, ale copak se dá psům utéct? Podobně působivých scén obsahuje film několik. Kam se na "největší přátele člověka" hrabou kdejaká zmutovaná monstra... Pustina je skrz naskrz béčko - jak příběhem, tak zpracováním - ale díky psům "v hlavní roli" neurazí a nevyvolá reakce typu "to je zase kravina".

    • 10.6.2008  17:08
    V pasti (2005)
    ***

    Snaha o chytrý thriller: tvůrci vymysleli příběh, který by z fleku mohl převzít horor ala Saw či Hostel a zpracovali ho tak, aby zaujal i ty diváky, kteří právě filmy typu Saw opovrhují. V důsledku to mj. znamená, že když dojde na řezání "živého masa", tak se vše odehrává důsledně mimo záběr. Těžiště spočívá v dialogu dvou hlavních postav - resp. jde spíše o monolog čtrnáctileté slečny, jež občas přejde do slovního souboje. Libujete si, že sledujete thrillerový příběh, s jehož scénářem si někdo dal práci a nejste šizeni jako v nějakém béčku. A protože se film tak chytře tváří, čekáte nějaké zajímavé vyznění příběhu (případně i překvapivou pointu), které plně osvětlí chování mladé slečny. To ve filmu chybí. Marně jsem během titulků přemýšlel, co vlastně chtěli tvůrci sdělit a co bylo účelem jejich filmu - kromě ukojení tvůrčích ambicí.

    • 12.5.2008  17:51
    Nedosněné sny (TV film) (1989)
    **

    Pohled do rozervaného nitra Viléma Mrštíka vyžadující vnímavého diváka. Divákem vnímavým a trpělivým jsem se být snažil, leč diváckého zážitku se mi nedostalo. Řečeno naplno: až na pár zajímavých míst jsem se skoro celou dobu nudil. Zajímavé je téma, pár nahozených myšlenek o tvůrčích mukách spisovatele a forma vyprávění – střídání dvou časových rovin film obohacuje a prohlubuje. Protože však tvůrcům přišlo něco jako zápletka nebo příběh nanejvýš nevhodné, tak Nedosněné sny tvoří v podstatě jen sled velmi patetických scén. Cítil jsem až příliš velké soustředění na nekonvenční a umělecké podání tématu, než touhu diváka opravdu zaujmout tak, aby posléze zašel do knihovny a vypůjčil si Pohádku máje.

    • 5.5.2008  17:21
    Občan Havel (2007)
    ***

    Zjišťujeme, že hlavní protagonista je milý až roztomilý a zábavný a stejné přívlastky platí pro celý film. Přiznám se ale, že ke konci mi už sled scén ze zákulisí prezidentského života Václava Havla přišel lehce "na jedno brdo". Být film o půlhodinu kratší, dozvěděl bych se o Havlově osobnosti to samé. Navíc závěrečné titulky (že po Havlovi nastoupil Klaus atd.) mi navíc přišly jako umělá snaha dodat filmu nějakou pointu – vzhledem k faktu, že žádné jiné doplňující textové informace film nedoprovázely. Ne, nenudil jsem se, ale chuť na přídavek v podobě režisérského sestřihu nebo rozšířené televizní verze jsem nedostal.

    • 28.4.2008  17:40
    Prokop Diviš (TV film) (1977)
    **

    Dlouhé a roztahané, povětšinou uspávající. Scéna, kdy naštvaní vesničané boří Divišův bleskosvod, sice hlavně díky hudebnímu doprovodu zapůsobí, ale je to jediná scéna vzbuzující nějaké hlubší emoce. Navzdory zajímavému tématu nemá tato inscenace šťávu…

    • 9.4.2008  16:40
    Počítání oveček (TV film) (1981)
    *****

    Smutné, místy i tísnivé (hlavně díky ruční kameře) a přitom krásné a dojemné. Není to film, kterému lze propadnout od první minuty. Přiznávám, že zpočátku mě i lehce nudil. Do svého světa vtáhne lehce a nenásilně. Nehraje prvoplánově na city: jakkoli by měl divák nejvíc soucítit s postavou malého děvčátka v podání vynikající Žanety Fuchsové, tak zrovna ona lítost vůbec nevyvolává. To spíš postava Věry Galatíkové nebo Naďi Konvalinkové (malá Hanka ji odbývá, protože žárlí, že se vdává). Sympatie vzbudí postava primáře ve výborném podání Vlastimila Brodského, kterého Hanka něžně oslovuje "dědku"…

    • 16.3.2008  09:59
    V hlavní roli (TV film) (2007)
    **

    Aby vás příběh, kdy hlavnímu hrdinovi zmizí beze stopy manželka, aspoň trochu nevtáhl, to by museli být tvůrci už naprostí diletanti. Takže začátek filmu celkem zaujme a ještě slibnější to začne být v momentě, kdy se na scéně poprvé objeví Petr Nárožný jako detektiv. Pro něj netypická role, nicméně je příjemné překvapení, jak mu skvěle sedne. Jenže bohužel kolem něj se příběh moc netočí a motiv muže hledajícího manželku se začne podivně rozmělňovat, až nakonec vyústí v podivné, rádoby akční finále. A ačkoliv občas na chvilku opět vstoupí do filmu Petr Nárožný, scénář mu předepisuje spíš takové obyčejné detektivní klišovité dialogy a rozhodně plně nevyužívá možností, jaké obsazení Nárožného jako vyšetřovatele nabízelo.

    • 26.2.2008  14:46
    Požírač medvědů (TV film) (1996)
    ***

    Nemalé ambice být milým retrem, které pohladí, jsou zjevné. V tomto ohledu však Požírač medvědů kvalit takových Bylo nás pět zdaleka nedosahuje. Nicméně v tom, aby film pěkně vypadal, uspěli tvůrci na jedničku. Vyhráli si jak s úvodními titulky, tak zejména s těmi závěrečnými, překvapí rozmáchlá výprava a místy i kamera – za jízdu vlaku krajinou by se nemusel stydět i biják určený do kin. Jenže - jde o scénu sice pěknou, ale v příběhu vlastně zbytečnou a děj nikam neposunující. Když to vezmu obecně, tak na to, jak si tvůrci vyhráli s vizuální podobou a formou, tak podcenili scénář. Sice potěší, že motivy z Brna se střídají s motivy z krajin za polárním kruhem zpracovanými v podobě grotesky, ale jinak se tvůrci nesnažili o nic, co by děj hnalo víc dopředu a víc podnítilo divákův zájem, co nejvíce Welzlovu osobnost pochopit a poznat. Hodně zachraňuje výborný Július Satinský v hlavní roli – kouzelné například je, když začne vyprávět, jak to dělají Eskymáci s hygienou…

    • 26.2.2008  14:45
    Svědectví (TV film) (1997)
    **

    Bakalářské povídky mají mít základ ve skutečných příhodách, ale zdá se mi, že v případě Svědectví si autoři realitu až příliš zidealizovali. Zápletka o tom, jak si pro svou paní učitelku přijdou žáci až na policejní stanici, mě zrovna nedojala. Nicméně potěší Marta Vančurová v hlavní úloze – role učitelky ji padla jako ulitá.

    • 26.2.2008  14:45
    Vlna (TV film) (2008)
    ****

    Na poměry české televizní tvorby měla Vlna nemalé ambice - rozmáchlý příběh s mnoha postavami a se snahou o překvapivé dějové zvraty plus netradiční způsob vyprávění a snímání skoro až ve stylu Tonyho Scotta. Svoboda sice napodobuje zahraniční vzory dobře, umírněně a citlivě, ale trochu mu podráží nohy, že Vlna je film televizní a kvalita obrazu tedy méně kvalitní - takže ty obrazové hrátky občas působí lehce lacině. Nicméně i tak docela efektně a až na pár výjimek (házení talíře psovi ve třetím díle) ne zbytečně. Co se týče zápletky: první díl v podstatě vysvětlí, jak se Krausův pas dostal ke Kleinovi i proč Klein přijal jeho identitu. V druhém díle pak divák logicky čeká, jak se bude příběh dál překvapivě a dramaticky vyvíjet, jenže nic takového se bohužel nekoná. Příběh samotný se totiž posune jen o kousek - navíc nijak zajímavě - a zbytek druhého dílu v podstatě spočívá v opakování a objasňování toho, co už první díl dávno objasnil. Navíc má i podobnou strukturu - znovu a znovu tvůrci vkládají záběry s kapelou hrající Satisfaction, znovu nás čekají záběry z Kleinovy minulosti - buď ty samé nebo jiné týkající se téhož… Naštěstí se ve třetím díle vrací tempo vyprávění, které tvůrci nasadili v části první. Sice i zde je na začátku zopakování děje delší než by stačilo, ale po zhruba deseti minutách už se příběh žene rychle dopředu. Kapela hrající Satisfaction se sice občas zase mihne, ale tentokrát už tyto prostřihy mají aspoň nějakou logiku než v díle druhém. Vše směřuje k závěrečnému, napínavému a docela i překvapivému rozuzlení - takže nakonec nad tím druhým dílem přimhuřuji oči…

    • 21.2.2008  19:21
    Jan (TV film) (1991)
    **

    Tvůrci se bohužel až příliš soustředili na netradiční formu vyprávění, než na příběh samotný. Hodně se tu stříhá a místy je nasazena rychlá střihová sekvence záběrů, které pocházejí ze scén, jež se ve filmu objeví až později. Působí to sice zajímavě a diváka to v orientaci v ději nezmate, smysl toho ale moc nechápu. Snad to nemělo působit jako jasnovidecká vidění hlavního hrdiny… Scéna samotného upálení Jana Zajíce nám ukázána není. Ne, že bych ji vyžadoval, ale zpracovat ji formou symboliky v podobě hořícího stromu mi přišlo příliš "umělecké". Snad by bylo lepší v rozhodující chvíli pouze otočit kameru stranou… Jako příklad filmu, kdy se podařilo netradiční formu vyprávění využít k prohloubení divákových emocí, bych rozhodně označil PF 77 od Jaroslava Brabce, které se též snažilo co nejautentičtěji vystihnout chování lidí v době komunistické nadvlády. Právě z PF 77 jsem tu dobu pochopil mnohem lépe, u Jana jsem se v podstatě jen nudil – navzdory vážnosti tématu.

    • 13.2.2008  16:14
    Kudy kam? (1956)
    ***

    Když televize vysílá nějakou českou komedii, kterou jinak zařadí do vysílání zřídka, je to často znamení toho, že jde o komedii špatnou. Protože ty dobré v programových nabídkách českých stanic kolují neustále. V případě milé a vtipné komedie Kudy kam to ovšem rozhodně neplatí. Vzhledem k obsazení Jaroslava Marvana se nabízí srovnání s jinými jeho filmy z padesátých let. Kudy kam bych zařadil někam na půl cesty mezi výbornou dvojici filmů s revizorem Andělem a poměrně nezáživnou Slečnu od vody. V Kudy kam Marvanovi zdatně sekunduje Jiří Sovák - což je zajímavé tím, že Sovák pak Marvana v podstatě nahradil v seriálu Chalupáři. Zajímavé na Kudy kam také je, že naprostá většina scén, tedy i těch exteriérových, byla realizována v ateliéru. Paradoxně to filmu spíš pomáhá a působí díky tomu tak nějak malebněji (ačkoliv realita let padesátých malebná samozřejmě nebyla).

    • 4.2.2008  14:36
    Kukačky (TV film) (2008)
    ****

    O tom, jak se snaží rodiče snoubenců zabránit sňatku svých dětí, protože jinak by u případných vnoučat mohlo dojít k vážné újmě na duševním zdraví… Způsob, jak to provedou je vskutku pikantní. Když se na scéně objeví "předmět doličný" (nebudu prozrazovat o co jde, ale stejně to najdete v komentářích jiných uživatelů), je to přesně ten okamžik, kdy člověk nevěřícně zírá a zároveň se smíchy skoro za břicho popadá. Protože mu konečně dojde, o čem se to vlastně předtím Jaroslav Dušek a Eva Holubová bavili a když si představí, co tedy musela Eva Holubová absolvovat... No, nebudu to dál rozmazávat, ostatně tvůrci se v žádných "záchodových" scénách ala Prci, prci, prcičky také nevyžívají - jen naznačují a o to je to celé hned vtipnější. Motiv divokého řidiče autobusu je sice tak trochu navíc a hrozil trapností, ale nakonec jde o další povedené vtipné scénky. Kukačky mají originální námět přepsaný do povedeného scénáře a skvělé herecké obsazení. Jako rodiče excelují Simona Stašová a již zmínění Jaroslav Dušek a Eva Holubová - Bohumil Klepl se tolik nepředvedl. Jakuba Prachaře obvykle nemusím, ale zde mi vůbec nevadil a výborně se s Martou Issovou doplňovali. Při psaní tohoto komentáře a tedy oživování celého filmu jsem znovu dostával téměř záchvaty smíchu :)

    • 4.2.2008  14:01
    Stop (TV film) (2007)
    ****

    Svěží vánek v rámci současné české televizní tvorby. A přitom stačilo tak málo - být nápaditý. Vůbec slovo nápaditost se v souvislosti se Stopem musí skloňovat často. Ukazuje se už při umístění úvodních titulků ve vhodných částech obrazu. Pokračuje nápaditě se rozvíjející zápletkou, od které rozhodně nečekejte prázdné tlachání o životě mezi řidičem a stopařkou, ale zajímavě vymyšlený malý příběh, v jehož rámci má každý motiv svůj smysl. Někdo si holt příjemně vyhrál. To vše podpořeno příjemnými a zábavnými herci v hlavních i vedlejších rolích. Stop má nápad a vtip a to se cení.