Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (309)

plakát

Nadějná mladá žena (2020) 

Příběhem Nadějné mladé ženy nás provází opět skvělá Carey Mulligan, která nenávidí muže. A má k tomu sakra pádný důvod. Její kamarádka a spolužačka Nina byla znásilněná svými spolužáky při jedné z pařeb. Rozhodne se tedy pro pomstu na mužské populaci. Ano, je to chvílemi trochu černobílý pohled na muže. Úplně nevěřím, že by všichni byli takový a už vůbec ne vysokoškoláci. Na druhou stranu v USA je možné vše. Ale nápad a provedení jak je příběh vyprávěn, je prostě skvělý. Od počátku je jasné, že se něco zlého stalo. A my postupně zjišťujeme co přesně. Byť se toho o paní Colombové - Nině moc zajímavého nedozvíme. A za mne by její linka potřebovala ještě více vykreslit alespoň nějakým flashbackem. Příběh je skvělý, svižný a má super nápady (zremixované starší hity, Cassiino hraní si s oběťmi) a vcelku nečekaný konec. Ale hlavně má skvělou Carey. Ale musím říct, že bylo trochu obtížné si zvyknout, že zde hraje vcelku mladou slečnu (30let), když v nedávných vykopávkách tomu bylo trochu jinak. Přesto se role zhostila skvěle a její Cassie je komplexní postava a je proto jedna z hlavních favoritek na Oskara pro mne. Film tedy úplně ne, ale i tak je nominace na Oskara částečně oprávněná (i když bych asi našel i lepší filmy za mne). Téma je aktuální a to je ten hlavní důvod nominace. Ale film jako samotný je taky velmi slušný. Příjemné překvapení pro mne. 8/10.

plakát

Nemilovaní (2017) 

Nelyubov je ruským snímkem, který jsem měl v seznamu již delší dobu. Ale až teď se mi to konečně podařilo zhlédnout. A to čekání se rozhodně vyplatilo. Veškerá varování o kterých se lze zde dočíst varující před pomalým tempem jsou zbytečná. Film zaujme již od začátku a vyplivne vás až na konci. A přes to budete mít snímek v hlavě ještě dlouho. Dokonalá kritika dnešní konzumní společnosti (a nejen té ruské), která je značně depresivní a přesto přesná. Precizní režie, přesní herci a nádherné obrazy. Prostě dokonalá sonda do dysfunkční rodiny, kde má každý na prvním místě především své „ego“. Jistě tento snímek nebude úplně pro každého, ale rozhodně má co říci a je to nádherně natočeno. 9/10.

plakát

Zatímco spíš (2011) 

Španělé umí točit zajímavé thrillery s až horrorovou či cynickou atmosférou (nebo jsem zatím na ně měl štěstí). Zatímco spíš má velmi originální zápletku. Hlavní hrdinou je César, který je recepčním v místním domě. A také je velkým fanouškem stalkování a používání chloroformu na lidech. Luis Tosar svou postavu hraje skvěle a jeho úchyla mu uvěříte. Při sledování s napětím sledujete s čím dále tvůrci ještě přijdou a do jaké situace Césara dostanou. A oni i tak překvapí. K dokonalosti mi vadily drobné mezery v logice a lepší závěr, kdy je pár věcí stále nejasných. Přesto mě moje další návštěva Pyrenejského poloostrova bavila a nezklamala. A myslím si, že nebude z daleka poslední. Pro podobné filmy mám vcelku slabost. 7/10.

plakát

V přístavu (1954) 

Dosti osobní film Elii Kazana, který vypraví příběh o bývalém boxerovi (Marlon Brando), který je svědkem vraždy jeho kamaráda, který má na svědomí místní mafián. Ten zaměstnává v docích půlku obyvatel města a tak je mlčení pro všechny životním údělem. Ale Marlonova láska k sestře zabitého a výčitky mu nedovolí tento teror nadále tolerovat. Vcelku jednoduchá zápletka, která však i tak dokáže překvapovat a svoji myšlenku má aktuální i dodnes. Je to snad první snímek, kdy velkého Kmotra - Marlona Branda vidím za mlada. A už tehdy to byl pan Herec, který ze své postavy dokáže vyždímat maximum. Film stojí především na něm a na skvělém konci. Přestože je to asi zatím nejslabší Kazanův snímek, který jsem zatím viděl (East of Eden jednoznačně vede), má i tak stále své kouzlo a stále má co říci. A minimálně kvůli tomu a samozřejmě Brandovi snímek za vidění stojí. 7/10.

plakát

Sunshine (2007) 

Tak tohle je pro mě velké zklamání. Podobné sci-fi z vesmíru mám rád. Těším se vždy s čím na nás scénáristi tentokráte přijdou a Alex Garland tento předpoklad splňoval. Bohužel však scénář nepatří mezi výhody tohoto snímku. Příběh má výborný nápad, ale jeho průběh není moc zajímavý a také není moc překvapivý. Ostatně celá druhá polovina snímků zbytečně shazuje tu první. Film se zbytečně převrací do několikrát už viděného Vetřelčí druhé poloviny. Je to škoda hlavní díky nápadu, který sliboval solidní zápletku. Bohužel se film povedl jen po technické stránce, kdy obrazy slunce jsou nádherné. Taktéž snímek těží s výborného hereckého obsazení, kdy už mi je pak jasné, co bylo pro Marvel přijímacím řízením k postavě Kapitána Ameriky. Danny Boyle je sakra dobrý režisér, jen je jeho tvorba dosti nevyrovnaná a na každý skvělý snímek přichází jeden průměrný či podprůměrný. Sunshine je spíše komorním sci-fi snímkem z vesmíru, kdy má parta vědců nastartovat slunce a tím zachránit Zemi. Film nepřináší nic nového a dost připomíná jiné sci-fi snímky jako například Vetřelec, Horizont událostí a další. Čirá průměrnost, které zachraňuje krk první solidní polovina, herci a vizuální stránka. 5/10.

plakát

Ospalá díra (1999) 

Musím se přiznat, že mě Ospalá díra moc nezaujala. Obzvláště po příběhové stránce. Ten je trochu předvídatelný a zápletka ve výsledku i o ničem. Ale co se musí nechat, je provedení, které je zajímavé. Prostě typicky Burtonovské z dob, kdy svůj talent ale ještě uměl používat. I když nazývat Ospalou díru horrorem není to pravé označení. Film má slušnou atmosféru, ale bát se či mít alespoň z nějakých scén husí kůži nelze. Naštěstí Johnny Depp a jeho nezaměnitelné charisma film táhne a tak se dá film vcelku v pohodě dokoukat. Ale nijak velký zážitek to není. Vstřícná délka s pár slušnými scény s nezajímavým příběhem, ale alespoň s povedeným vizuálem a stylizací (ale ten rozpočet?). 5/10.

plakát

Liga spravedlnosti Zacka Snydera (2021) 

O něco lepší než Whedonova verze. Ale stále to má velke mezery. Je obdivuhodné, že v dnešní době měl Snyder takovou příležitost si film sestříhat a dotočit k obrazu svému. A ještě k tomu v délce v jaké by mu nejspíš žádné studio nedovolilo ho poslat do kin. A právě délka je jedním z hlavních problémů stále ne tak zajímavé Snyderovo vize. Úvod je skvělý. Daří se postavy vykreslit a některé scény jsou dokonce tím nejlepším co Snyderverse nabízí. Ale i zde se najdou zbytečně natahované scény, které jsou ti prstě navíc (především s Flashem). No a od vzkříšení supermana se film překlopí do klasického nudného Snyderovského digibordelu, který je alespoň přehlednější a nápaditější než stará verze. Ale nic nového nepřináší. Snydercut ojedinělé dílo, které jistě mnohým fanouškům komiksů od DC bude po chuti a budou ho nazývat veledílem. Avšak není tomu tak. Film má velkou oporu v hudbě, kdy Tom Holkenborg dokázal vytvořit mnohem lepší motivy než Danny Elfman. A také v hercích. Až tedy na Bena Afflecka, který zvládá být akorát Brucem Waynem, ale jako batman je na zabití. Ve výsledku jsem se málokdy nudil, ale zamýšlené rozdělení do čtyř epizod by bylo ideálnější. Dát tohle vcelku je obtížné. 5/10.

plakát

Panika v ulicích (1950) 

I po více jak 70 letech tento film stále skvěle funguje. Trošku netradiční trasovači plicního moru musí vyřešit vraždu jednoho ilegálního přistěhovalce, který prý může být i z Čech. Lékař a policejní kapitán mají 48 hodin aby vytrasovali nemoc než bude pozdě. Krom času závodí i s všudypřítomnými čmuchaly od novin a s nezájmem obyvatel pomoci jim. Ačkoliv je zde psáno film Noir, tak se o Noir v pravým slova smyslu nejedná. Je to spíše čistokrevný kriminální thriller, který skvělé utíká a ani na chvíli nenudí. Má spousty zajímavých postav, jejichž chování stále dává smysl. Není to dokonalý film, ale je to poctivé řemeslo, které rozhodně pobaví a i po letech má stále co říci. A film by klidně stále mohl posloužit i jako dokonalá ukázka krajským hygienickým stanicím, jak měli správně trasovat Covid19. 8/10.

plakát

Amistad (1997) 

Jeden z těch slabších Spielbergrů. Což ovšem neznamená špatný film. Pro leckoho by to znamenalo možná i vrchol kariéry. Ale ne pro Stevena. Amistad je film podle skutečných událostí o skupince “otroků”, kteří byli zajmuti v africe a při cestě přes oceán obsadili loď. Avšak po doplutí do USA jsou zaujmuti a mnohé z stran si je nárukují. Příběh je trošku černobílý. A celkově mě nezaujal tolik jako třeba Glory. Proslovy jsou značně patroistické a patetické. Což jsou věci na které jsme u Spielberga zvyklý, ale zde to porvé beru jako výtku. Ale přesto by to v dnešní době už zřejmě neustálo. Vykreslení otroků je dosti přesné i s jejich přirozenými neduhy. Film je skvěle obsazen, zahrán a i natočen (je to třeba u Spielberga zmiňovat?). Jen scénář mi přišel nedotažený. Ale i tak byl soudní proces zajímavý a celkově to byla zajímavá sonda do politiky Spojených států 19. století. Jen by mi zajímalo na kolik je příběh doopravdy dle skutečných událostí. Přesto se na Amistad krásně dívá a film uteče i přes svoji délku jako voda. 6/10.

plakát

Země nomádů (2020) 

Celý ten americký humbuk kolem tohoto snímků je mi záhadný. A nominaci režisérky Chloe Zhao nechápu už vůbec. Ale budiž no. Země nomádů se točí především kolem Francescy Mcdormand, která objeví kouzlo novodobého kočovného stylu v USA. Ono celkově tento film je spíše točen pro americké publikum, které okolnosti lépe pochopí. Ovšem to neznamená, že mne by to nezajímalo. Ba naopak. Bohužel však snímek téměř nic nového nepřináší (možná krom toho jak to vypadá ve skladech Amazonu). Snímek celkově provází spíše dokumentární atmosféra a mnohdy to tak i je doopravdy natočené. Nebo to tak alespoň vypadá. Chvílemi to však má i kvalitu a intenzivnější scény (ale těch moc není). A jen marně jsem ve filmu hledal Americkým publikem oslavovanou "poetiku" filmu. Film je chladný až běda, bez záživné režie a nějaké výraznější scény. Chápu myšlenku filmu, ale její vyznění je špatné. Možná by mě i více zajímal nějaký dokument o těchto nomádech. Ale i přesto že se nejedná o hodně špatný film, tak je bohužel veskrze průměrný. Škoda, že téma nevzal do rukou někdo schopnější. A akademie by se měla zamyslet nad tím zda je plnění kvót ideálním prostředkem k oslavování průměrnosti. 4/10