Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Pohádka
  • Akční
  • Rodinný

Recenze (172)

plakát

Bastardi 3 (2012) 

"Z hlediska vyššího principu mravního, vražda na tyranu není zločinem." To jediné bych k závěru tohoto jakože "podle reality natočeného" trojdílného filmu dodal. Kupodivu mě tahle sr***a donutila přemýšlet. Myslím ten film. Zamýšlet se nad tím, jak potrestat komunistu nebo surového vraha adekvátně tomu, co v životě zastávala a jak se choval. Jak chcete potrestat vraha? Dvaceti lety? Po nich vyleze a zabije znovu. Nevěřím na to, že se lidi mění, tihle určitě ne. Někdo, kdo je v mládí takovej šmejd, jako byl tenhleten Dostál, ten ve stáří nebude lepší, naopak. Pak je podle mě v pořádku někoho takovýho zprovodit ze světa. Zabiješ? Budeš zabit. V čem je život vraha lepší než život toho, komu jej vzal? Ano, musíme samozřejmě mít napaměti justiční omyly a nepopravovat každého, ale je-li někomu vina dokázána, proč by měl jít jen do nápravného zařízení na pár let? Křeslo nebo doživotí, jedině. Majer udělal to, co udělat měl. Celý město vědělo, že holku zabili ty tři šmejdi, ale nikdo jim nic nedokázal, spíš nechtěl dokázat. Máme žít s tím, že vrazi, ať už jim bylo 14 nebo 50, to je fuk, co zabili někoho nám milovanýho běhaj pořád po světě? Beztrestně, díky dobrým právníkům a kontaktům? Ne. Každýmu, co si zaslouží. Možná tohle chtěl Magnusek tím vším říct. Jen si vybral hodně špatnou formu, jak to sdělit. A hodně špatný okolnosti, prostředí, atd.

plakát

Bastardi 2 (2011) 

Druhý díl trilogie je takový spíš natahování, ale zase chápu, že první díl skončil tak nějak neutrálně, otevřeně. Opět, realita je tomuto filmu na hony vzdálená. Že by policajt, byť starej a na pokraji smrti, kryl vraždu tří děcek? No tak... Celkově je mi koncepce rodinnýho klanu Dostálů, co ovládá celé město, dost protivná, protože ano, Berdychův gang sice zasahoval i do policie a Krejčíř asi taky neutekl nedopatřením, ale tohle je hodně přitažený za vlasy. Ale když se na to člověk koukne jako na něco neutrálního, smyšlenej příběh od reality naprosto odlišný, proč ne...

plakát

Bastardi (2010) 

Celý koncept Bastradů je pojatý tak nějak... no, zvláštně. Přemýšlím nad tím, co si o nich vlastně myslet. Jakožto student PdF mám k tomuto tématu blíž než nějaký laik, zase si ale říkám, nakolik to odráží realitu. Je opravdu možné, aby tři fakani z osmičky znásilnili učitelku? A pak ji zabili? Aby osmák umlátil učitele a všichni okolo na to, včetně pedagogů, jen čuměli? Nedělám si iluze, dnešní děcka, to je smrad vedle smrada, nevychovaný rodičema, ale ulicí nebo dotykovým telefonem. A že ty dnešní parchanti můžou všechno a zákony jim jdou na ruku a staví učitele do pozice statistů. To jo, to tak je. Ale tenhle film to ukazuje tak nějak nešťastně a spíš vyvolává v lidech nenávist k cigánům. A vyvolal ji i ve mně. Jestli chtěl Magnusek natočit něco, o čem se bude mluvit a co bude kontroverzní, pak to zvládl na jedničku. Ale k realitě to má podle mě pořád ještě dost daleko.

plakát

Noc rozhodnutí (1993) (TV film) 

Přesně tohle mi chybělo v cyklu České století. Pohled na nacistickou Prahu a pana prezidenta dr.Háchu. Jednání Háchy s Hitlerem, vyhrožování zničením Prahy, vznik Protektorátu, možná i zmínka o vzniku Slovenského štátu. Protože tyhle události měly daleko markantnější dopad na národ než například vraždění Slánského, byť proti tomu dílu nemám zhola nic. Tak aspoň právě tato inscenace zmiňuje onen vnitřní boj a boj proti přesile, kterým si musel Hácha projít. Plný počet hvězd ale nedám. Jednak se mi nelíbilo, že film je přerušovaný záběry z nacistických dokumentů, byť se to dá pochopit, zřejmě pro dokreslení atmosféry, ale mně to tam prostě nesedělo. A pak také, že herci nejsou řádně namaskovaní, protože Hrušínský Háchu nepřipomíná ani v nejmenším. Sešlostí snad, ale Hácha byl malý, plešatý a řekněme "ošklivější." To je právě to, co by dokreslilo České století.

plakát

In nomine Patris (2004) (TV film) 

Filmy o zrůdnosti komunistické totality by se měly točit a reprízovat co nečastěji. Možná by to lidem v téhle zemi otevřelo oči. Pokud někdo škvár typu Majora Zemana hodnotí kladně, tak zaslouží propleskat a poslat na exkurzi do Jáchymova nebo někam do gulagu, aby viděl, čemu vzdává hold. To samé někdo, kdo z huby vypustí něco tak nesmyslného, jakože za komárů bylo líp. Filmy jako je právě třeba In nomine patris, případně seriály typu Zdivočelé země, ty ukazují pravou podstatu toho zrůdného režimu. Zde to navíc vynikajícím výkonem podpořil nejen Langoš, ale taky Potměšil, nechutně slizký, až komunisticky slizký, Pavlata, a v neposlední řadě nádherná a tady extrémně nevinná Klára Issová. Ta holka je nejen krásná, ale dokonce i skvělá herečka.

plakát

České století - Ať si jdou (1992) (2014) (epizoda) 

Tenhle díl se mi upřímně moc nelíbil a společně s Kulkou pro Heydricha je to to slabší z Českého století. Ocenil bych Jaroslava Plesla a Miroslava Hanuše, naopak herce, co ztvárnil Mečiara zase tolik neocením. Celkově to je pohled na dobu, která byla v čemsi nová. Nové možnosti, bolševik skončil, boj Slováků o jejich národ... trošku budu oponovat "otíkovi" v tom, že privatizace byla největší zlodějina po znárodnění. Ona tam totiž ještě byla Zápotockého měnová reforma, kam se na to hrabe nějaká privatizace, tehdy rudoši oškubali celý národ...

plakát

České století - Poslední hurá (1989) (2014) (epizoda) 

Havel se mi zde moc nelíbí, přijde mi jiný, přehrávanější než oproti minulému dílu. Navíc ten smích... podle mě z něj Daniel udělal tak trochu blbce, co se zakoktává a neumí se vyjádřit. Jo, Havel byl spisovatel a ne politik nebo diplomat, takže působil jako zjevení, ale tohle je podle mě přehrávané. Trošku mi to sráží přítomnost Romana Luknára. Asi to není špatný herec, ale je mi příšerně nesympatický a dívat se na něj úplně pořád tak nějak nemusím. Ale to jsou spíš moje antipatie. Naproti tomu exceluje Oldřich Kaiser. A navíc se to týká událostí roku mého narození, takže zase taková spíš srdcová záležitost. A dobrý konec, když padl bolševik.

plakát

České století - Je to jen rock'n'roll (1976) (2014) (epizoda) 

Za mě to byl podařený díl. Z jednoho z těch temnějších období 20.století. Alternativci všude, underground, Plastici, Havel, Charta. Magora Jirouse podle mě docela vystihli. Charta nebyla nic jiného než to, k čemu se podpisem zavázali v Helsinkách komunisti. Podepsal ji Husák, podepsali ji i další tvrdí normalizátoři, tak proč ji nemohli podepisovat lidé? Další příklad hnusné komunistické zlovůle, ale u těchto "lidí" se není čemu divit. Možná proto mi tenhle díl říká víc než jak to podle hodnocení vidí zdejší kolegové. No ale je-li někdo schopen ohodnotit Majora Zemana jinak než odpadem, pak se nedivím, že tenhle díl bude shazovat. Marek Daniel zde předvedl Havla ještě normálního, v díle potom příšerně přehrává. Moc se mi nezamlouval František Němec v roli profesora Patočky, myslím vizuálně, Patočka byl sešlejší. Ale jinak skvělé, k tomuto dílu mám vztah, protože normalizace je dnes vnímána strašně ideálně a nikdo si neuvědomuje, že to bylo jedno z nejhorších období našich dějin. Proto hodnotím možná lehce neobjektivně pěti hvězdama.

plakát

České století - Musíme se dohodnout (1968) (2014) (epizoda) 

Samozřejmě, že jsem nečekal, že nám tvůrci ukáží akční vpád vojsk VS to ČSSR. To ani není záměr tohoto projektu, ale laik podle mě nepochopí, proč sem ta vojska vpadla, takže se možná mohlo nějak začít jednáním v Čierné nad Tisou. Ale opět, to samo jak v prvním díle, to by musela být stopáž dvojnásobná. Takhle nám bez okolků ukázali, čeho jsou bolševici v SSSR schopní. Pokud to skutečně tak bylo, že Brežněv vyhrožoval válkou, když to nepodepíšou, tak je to jen další mrazivá ukázka toho, co opravdu znamená komunismus, srp a kladivo. Nejnesnesitelnějším pro mě je akcent prezidenta Svobody. Horváth je prostě Slovák a tady neměl vůbec hrát. Nebo aspoň ne roli českého prezidenta, byť mu teda je docela podobný vizuálně. A Brežněv měl málo chlupaté obočí, zato herecky byl ztvárněn geniálně. Tvůrci si dali záležet, aby vybrali pro tuhle roli Ukrajince, protože Brežněv byl taky Ukrajinec a ta, jak známo, nemá G, ale H, narozdíl od ruštiny. Což bylo při dialozích ohromně znát.

plakát

České století - Zabíjení soudruha (1951) (2013) (epizoda) 

Tenhle díl je podle mě vrcholem celého Českého století. Ukazuje odpornost a krutost komunistů, kteří střílí i do vlastních řad. Jiří Vyorálek je zde ještě přesvědčivější než v prvním díle, tentokrát má však docela konkurenci v Janu Budařovi, který zahrál Václava Kopeckého naprosto věrohodně. David Novotný, ač je taky famózní, tak to prostě je Jarda Kužel, s tím nic nenaděláme. I Radek Holub, ten má snad talent na hraní parchantů a šmejdů, nejlépe komunistických. To, co předváděl v roli Hejla ve Zdivočelé zemi, přenesl i do tohoto seriálu. Trošku víc prostoru možná mohl dostat Jaromír Dulava, jeho ztvárnění Zápotockého je taky geniální. Záporáci se prostě vždycky hrajou líp. Pokud bych něco vyčetl, pak nějaká nesouvislost ve faktech, hlavně na začátku, kdy Gottwald v den popravy Milady Horákové mluví se Slánským o narozeninách, které však měl v listopadu a proč by dostával z Číny dárky půl roku předem? Všiml jsem si vícero takových detailů, ale to na kvalitě tohoto dílu nijak neubírá, herecky byl fantastický. Zajímavý je také pohled na Slánského. On měl ve skutečnosti rezavé vlasy, ale nechával si je barvit na černou, zatímco zde byl vykreslený jako zrzek. To byl zajímavý tah od Sedláčka, jen nevím, proč přesně. Že by ho chtěl takto odhalit?