Recenze (139)
4 měsíce, 3 týdny a 2 dny (2007)
Po všech stránkách vynikající! Velice syrový dvouhodinový návrat do reálsocialismu, který brutálně a neodbytně vyvolává zasuté vzpomínky na tu neskutečnou, ponurou a beznadějnou prudu. Na dobu, kdy nefungující služby suplovali arogantní a drzí meloucháři se zlatýma rukama (potrat jako melouch...). Měli by vidět všichni, kdo to nezažili nebo mají krátkou paměť. Nejlíp před volbama. A vlastně vůbec všichni...
Potomci lidí (2006)
Zatím 5, ani nevím proč. Asi za ty 3 dokonale zorganizovaný hrozně dlouhý záběry, za výtvarný provedení, který drží pohromadě od začátku do konce, a za to, že tam místo Owena není nějakej děsivej cruise. Objektivně to ale zase taková šupa není.
Marketa Lazarová (1967)
Nejlepší český film? Asi jo, každopádně hodně překračuje kategorii "český film", zvlášť ve srovnání s díly posledních 20 let. Film, o kterém neumím napsat křivého slova. Nevadí mi ani, jak tam Vláčil na konci pase v oboře jeleny.
Nejkrásnější věk (1968)
Hodně milá abiturientská vzpomínka na AVU.
Koyaanisqatsi (1982)
Ecce homo!
Nenápadný půvab buržoazie (1972)
Neskutečně srandovní - a půvabnej - film.
Scény z manželského života (1973)
Tohle JSOU scény z manželského života. Není co dodávat.
Fanny a Alexandr (1982)
Kdybych musel někdy vybrat jen 1 nejlepši film ze všech, byl by to asi tenhle.
Život je krásný (1997)
Komedie z koncentráku...hmmm. Těsně na hranici kýče, ale ze správné strany.
Fargo (1996)
Už od úvodních titulků naprostá bomba. Krásná zimní atmosféra, dokonale padnoucí hudba, veselý příběh a k tomu vynikající trojice Buscemi, Macy & Stormare. Ještě jsem chtěl trochu komentovat Frances McDormand a Oscara, ale koukám, že by to vypadalo, že všechno opisuju od Limy...Tenhle film si pouštím klidně od prostředka, jen tak pro radost.