Ve všech směrem dokonalý film. Převtělení Rami Maleka do Fredieho je dechberoucí. Životopisný film , co nemá konkurenci. Jasný kandidát na Oscary č. 1. *****
Mohl jsem říci. Viděl jsem oskarový film. Scénář nenudí. Nemá slabé místo. Oldman hraje životní roli , z 125 min. filmu hraje 120 min. Kamera je bezchybná. Srdceryvný příběh písařky je vítaným odlehčením . Dokreslení postav vikomta Halifaxe a expremiéra Chamberlaina ukazuje, že "staré psy novým kouskům nenaučíš" a že ani jeden Mnichov je nedokáže poučit a nebýt WCH by UK upadla do pasti gentlemanských dohod s Hitlerem znova a tentokrát fatálně. 5*
Western jako řemen. Duke ve formě a jeho bratři taky. Rodinný film. Jake je pistolník, co má dost zabíjení, ale vnuk je krev jeho krve a volá po akci. Western a auty amotorkou, co jezdí kolem únosců jak na motocrossu, to snad si mohl režisér odpustit. Jake vychovává v rodině pěstí a slabost se neodpouští. Doba Divokého západu ještě neskončila ani s nástupem aut a motorek. Názorný příklad a zdůvodnění toho, jak se jedná s únosci. A toho se Amerika drží do dnešních dnů. Dobře natočené, padouši i hrdinové hrají uvěřitelně a celkově jeden z nejlepších filmů žánru 5*
Ukazte mi lepší film o Stalinovi a vhodnějšího herce . byl to paranoik a masový vrah. Ale jak říká Aluljiev - co by bylo Rusko bez Stalina - z feudální země během své éry - atomová velmoc. Ano, za cenu milionů mrtvých - hladomor na Ukrajině je fakt -a sami Rusové přiznávají, že ztráty ve 20. letech při kolektivizaci zemědělství, převýšily ztráty za Velké vlastenecké války.
Byl to také velký manipulátor, ale myslím, že film je silný v tom, že ukazuje Stalina jako lidskou bytost schopnou citu a tou si myslím byl, ne vraždící robot. Film stojí a padá s Duvallem, ale Ivan Passer nechal vyniknout i ostatní - J. Krabbé jako Bucharin,... 5*
Natočit 4 hodinový biják a udržet tempo a přitom neztratit krásu a křehkost filmové řeči. Tohle odlišuje mistry filmu od průměru, řemeslníků. Autentické reálie, propracovaná psychologie postav. Příběh krále, jehož duše odmítala přestat snít. Nevedl osobně z vlastní vůle žádnou válku, nezaložil žádnou velkolepou říši, ale jeho sny žijí a ohromují po století. Hlavní postava vybraná fyzicky podobná s titulní postavou úlohu zvládl a Wagnerova, Schumannova hudba podtrhují tragický osud. Celistvost filmu je obdivuhodná. Mistrova labutí píseň, ale dokonalá. 5*
Válečný film, jak má být. Nasyrovo, žádná agitka. Žádné patetické deklamace - vlast je v nebezpečí. Jsi kapitán tak se musíš rozhodnout. Někdy to rozhodnutí stojí spoustu bezesných nocí a lahví whisky. Výborná kamera. Jack Hawkins excelentní. A hlavně - žádný hollywoodský závěr.... 5*
Tenhle film je řemeslně dobře zvládnuté dílo. Nemá slabiny. Scénář vykresluje všechny postavy do potřebné podrobnosti. Vše je uvěřitelné. Myslím, že režisér měl šťastnou ruku při volně hlavních představitelů. Bourá zažité klišé o Němcích = fanaticích zblbnutých Hitlerem a odtažitých a nepřístupných a nade všechno povznešených Anglánech. Pak i scénu dvou velících důstojnících společně držících strop, kdy se jeden spontánně začne svěřovat se svými průsery, je uvěřitelná. Další pozoruhodný počin severské kinematografie do pokladnice světového filmu.
Peter Bebjak, to je pojem. Těším se na každý jeho nový počin. Herec je zasazen do charakterylamačského období 50 let, kdy lidi, co se nenechali zlomit končili nadlouho v lágrech nebo na popravišti. Mohl se Standa pochlapit a vymyslet podraz na estébáky? Byl schopný, ale charakterově plochý. Jak jednou začneš spolupráci, není úniku. Dělal to pro rodinu, soused zarytej bolševik bylo memento. Ale stejně si scénář mohl s hlavní postavou pohrát. Od 1. dílu začínala být postava Standy dost předvídatelná, co díl, to jeden podraz a jeden milenec předhozený hochům od STB. V posledním díle ne, tam napráskal ségru a skoro švagra. Zpracování postavy zůstalo pod možnostmi scénáře. Jinak Jan Cina je talent a nesporný příslib kvality u nové herecké generace. 4*
Poctivej western. Chlapy co tak trochu účtují se životem. Každej po svym. Drsný zlatokopové svatbu považují za hodně rodinnou záležitost a pro farmářovu dceru je to zlej sen. Ale jsou chlapi, co pro ně čest není jen slovo, ale životní zásada. Často se na ni umírá. Scénář se povedl, herci jsou uvěřitelný, ve svém žánrů top 10! 4*
Nápad podívat se na revoltu - pád komunismu ve východním Německu očima 12-ti leté školačky je neotřelý. Pečlivě prokreslené scény. Scény z demonstrací působivé. Realistické vystižení doby a změny postojů obyčejných lidí. Závěr je na mě dost afektovaný , trochu hollywoodský , jinak nelze nic vytknout. 4*
Film má grády. Zpracování precizní. 70 min. děje co měl spád. Překvapivě nejen lupič, ale i zloduch a vrah Costa měli takřka létající schopnosti a tak je s podivem, jak skončil snímek happyendem? Konec byl trochu nedotažený , ale jinak dobrá práce. 4*
Film o naději , síle snů a naději. Vizuálně zdařilý snímek. Nikdy není pozdě doufat. Jak uzavření se dosebe vede jen ke zkáze a postupné celkové devastaci. Dávám 3*
" Ta bezmoc je hrozná!" lěčitel Mikolášek - posledlý touhou léčit, ale musí bojovat s vlastními běsy. Mimořádně povedený film po všech stránkách. Famózní Ivan Trojan, nadějné vystoupení Josefa Trojana. Strhující kamera M. Štrby. Scénář se M. Epsteinovi mimořádně vydařil. Probírá mnohovrstevnatou povahou JM, ale hlavně ukazuje rozdíly dvou totalit. Nacistická není bezhlavá - vyzkouší a když JM uspěje - propouští s tím, ten se nám může hodit. Stalinistická - zaslepená - jednou vyslovený ortel podle vymyšleného obvinění nelze změnit. Strach soudruhů, že by byli obviněni ze sympatiím k parazitovi lidu a malé angažovanosti by mohl hněv lidu ( kariéristů na různých postech) obrátit proti nim. Vystoupení prokurátora J. Novotný - je víc než výmluvné! Film nemá slabé místo a celé dvě hodiny nesnižuje tempo, 4*
Nechutné temné stránky lidské sexuality! Nejvíc zdrcující je ovšem poslední scéna, kdy odhalený chlápek - jakýsi vedoucí DDM a organizátor dětských táborů , jeho arogantní alibismus - vinni jsou rodiče, kdyby děti víc kontrolovali, tak já bych nebyl pedofil. Úžasná myšlenková konstrukce .... Jinak dokument , jakých se moc nevidí a velké díky tvůrcům za jejich invenci, odvahu a odhodlání 4*
Málokdy se podaří vidět takto autentický film. Určitě velká výzva pro režiséra. V hercích rezonují nedávné události a na jejich výkonech je to znát. Film má silný příběh, realistický scénář. Stojí za dívání. 4*
To je film , který má tah na branku jaký už jsem dávno neviděl. Jasnej uvěřitelnej příběh. Pochopení otce synem při cestě ke splnění rodinné povinnosti. Road movie, ale scénář a režisér si nevybrali slabší chvilku! Oba herci - otec i syn Alim hrajou na plný pecky. Nejlepší film LFŠ 2020! 4*
Wajda ve své nejlepší formě. Stanislaw se vrací umřít ke svému bratrovi a ve skutečnosti mu dává příklad, jak žít ( po smrti ženy). Úsporné drama v dechberoucích exteriérech, úsporné dialogy . Snad rolí Michala si režisér Polák vybral M. Perepezka pro roli vraha do filmu Smrt stopařek
Nevyžívám se v LBGT tematice, ale tenhle film je střídmě podaný příběh jedné rodiny a to jak se vyrovnávají děti s nastálou situací dospělé neukazuje v dobrém světle. Sobectví. Já se cítím ženou a tak to bude - ať se všichni staví na hlavu. Ale ta jedna věta od dcery tak naléhavá a důležitá " Budeš pořád můj táta ?! " je obsah a smysl toho filmu. Silné téma a seversky dobře zvládnutá psychologie postav. 4*
Silný skandinávský příběh, jak altruismus profesní je doprovázen sobectvím osobním. Frede, Freude, Freude... vždycky na tě dojde... Gustav podlehl... snad ze strachu, snad ze zvědavosti. Doplatil na to, zemřel na pravdu. A taky na lásku. Největší oběť. Kamera skvělá, ale herecký výkon Anny - Trine Dyrholm- na dva oskary. Ostatní jsou statisté- snad jen Gustav - Gustav Lindh zdařile sekunduje. 4*
Knihu jsem nečetl a ani recenze. Šel jsem naslepo. Docela příjemné překvapení. Scénář nenudí, zapadá do sebe, dává smysl. Kamera citlivá, herecké obsazení bez chyby. Koncert pro Hynka Čermáka, pro tuhle roli se narodil. Rapl českého filmu. Hudba mě nadchla. Altrichter zraje jako víno. Příslib do budoucna. těším se na jeho další film. 4*
Velký filmař Miroslav Ondříček řekl, že film by měl hlavně budit emoce. To se tady povedlo vrchovatě. Četl jsem knihu a viděl film. Marhoul vynechal scény plné násilí, které z knihy kypí jako kaše z pohádkového hrnce. násilí není tady samoúčelné. Film se vrací neodbytně a nechává zaznít tu otázku Proč? Je v člověku v podstatě zlo a jen morálka, výchova a prostředí ho drží uvnitř, nebo je podstatou člověka dobro a jen krajní situace ho mění v bestii? Právě ta proměna Josky z nešťastného kluka píšícího vzkazy na loďku v chladnokrevného zloděje a vraha je to, co nejvíc na filmu děsí. Jen poslední scéna z filmu jako by dává naději, že je ještě cesta zpátky. Kamera oskarová. Herecké výkony excelentní. Režisér Marhoul zraje jako víno Jasný nominant na oscara.
Poctivý western, bývalý desperáti se jedou podat bývalého parťáka pro jeho odklon od morálky. Když hvězdy C&W WN a KK to vezmou do ruky , tak to musí mít spád. Charaktery jak z bronzu. Scénář nic moc, trochu naivní, ale herecké výkony neherců , klobouk dolů...
Zprvu banální příběh rozehraný ale jako šachová partie bez happyendu. Pod palbou se projevují pravé charaktery. Zbytečné soukromé hrdinství nebo snaha zachovat si tvář? Šedivec bojuji svoji soukromou válku , do posledního výstřelu. Nebojuje o život, pro něj nemá smysl. Bojuje o pravdu a čest. Nemůže prohrát. Silný příběh. Dobrá kamera.
Jen tak dál. Jméno Bykov ještě uslyšíme.
Zase autorský film. Začátek je dost akční, pak zvolní, ale příběh pokračuje a mnohé překvapení po celých 140 min. Herci nebyli zvučných jmen ale odvedli solidní výkon. Jen hudba byla místy rušivá - méně je někdy více a taky zvuk byl hlavně prvních 20 min. jak z bondovky. Závěr je tvochu crazy, ale jinak slušnej biják , co stojí za to vidět a je to film , co se ještě druhy a někdy i 3.-5. den vrací do hlavy. takových není moc za rok. 80%
Haneke toť hodně emocí v husté atmosféře. Rámec a prostředí jsou vždy krajnosti. Existenční problémy ve světě v chaosu. Naděje je vlak. Taky pitná voda, jídlo, baterka, rádio. Buď s e staneme vlky a nebo si zachováme lidskost a přežijeme... Ještě že zůstal poslední záběr filmu- oknem z vlaku jedoucím do... civilizace?...Film mě nezklamal.
Po shlédnutí je to jako de javu, tohle už jsem někde viděl. Dlouhé záběry na krajinu a scénu. Minimum dialogů.
Řeka je jako zasvěcení, Iniciace do světa dospělých. Konec dětství. A souboj Aslana s Kanatou. Podobenství o Kainu a Abelovi. Není to film, na který se díváš se zatajeným dechem, ale jeho poetičnost a vizuální stránka je dech beroucí. Bílá vrána, takových filmů se točí hodně málo a je to škoda.
Kdo četl knihu a pak viděl film, nemůže být zklamán. Scénář je zdařilý, což potvrdil i autor knihy. Kamera Ondříčka brilantní. Herecké obsazení bez velké hvězdy, ale solidní výkony vč. debutanta M. Sakcse. Dost dobrej film.
Filmová lahůdka. Stopáž akorát, scénář perfektní, herecké výkony na to, že Silviu je neherec a další jsou skuteční vězňové a Ada Condeescu jako příští kultovní herečka C. Mitulesca. Vypointovaný závěr jako symbolický obraz. The show ends. Paralela s Frajerem Lukem o pár let mladším se nabízí automaticky.
Rumunská nová vlna má co nabídnout.
Tohle je master piece Hynka Bočana. Silný příběh, uvěřitelný scénář, I. Vyskočil zvládl roli učitele - vychpvatele dokonale. Syrový film o syrovém prostředí a otupělosti doby a povah. Tohle se komoušům do krámu nehodilo proto čekal na dokončení do převratu. 4*
Dech beroucí minimalistické drama z války. Bez násilných krvavých scén. Marta Kozlová v titulní roli, to je na Oscara.
6-ti letá neherečka byla celých 75 min. v záběru. Hraje samozřejmě , instinktivně a uvěřitelně. 4* a potlesk ve stoje pro M. Kozlovou
Moje komentáře
Bohemian Rhapsody (2018)
Ve všech směrem dokonalý film. Převtělení Rami Maleka do Fredieho je dechberoucí. Životopisný film , co nemá konkurenci. Jasný kandidát na Oscary č. 1. *****
Nejtemnější hodina (2017)
Mohl jsem říci. Viděl jsem oskarový film. Scénář nenudí. Nemá slabé místo. Oldman hraje životní roli , z 125 min. filmu hraje 120 min. Kamera je bezchybná. Srdceryvný příběh písařky je vítaným odlehčením . Dokreslení postav vikomta Halifaxe a expremiéra Chamberlaina ukazuje, že "staré psy novým kouskům nenaučíš" a že ani jeden Mnichov je nedokáže poučit a nebýt WCH by UK upadla do pasti gentlemanských dohod s Hitlerem znova a tentokrát fatálně. 5*
Velký Jake (1971)
Western jako řemen. Duke ve formě a jeho bratři taky. Rodinný film. Jake je pistolník, co má dost zabíjení, ale vnuk je krev jeho krve a volá po akci. Western a auty amotorkou, co jezdí kolem únosců jak na motocrossu, to snad si mohl režisér odpustit. Jake vychovává v rodině pěstí a slabost se neodpouští. Doba Divokého západu ještě neskončila ani s nástupem aut a motorek. Názorný příklad a zdůvodnění toho, jak se jedná s únosci. A toho se Amerika drží do dnešních dnů. Dobře natočené, padouši i hrdinové hrají uvěřitelně a celkově jeden z nejlepších filmů žánru 5*
Stalin (TV film) (1992)
Ukazte mi lepší film o Stalinovi a vhodnějšího herce . byl to paranoik a masový vrah. Ale jak říká Aluljiev - co by bylo Rusko bez Stalina - z feudální země během své éry - atomová velmoc. Ano, za cenu milionů mrtvých - hladomor na Ukrajině je fakt -a sami Rusové přiznávají, že ztráty ve 20. letech při kolektivizaci zemědělství, převýšily ztráty za Velké vlastenecké války. Byl to také velký manipulátor, ale myslím, že film je silný v tom, že ukazuje Stalina jako lidskou bytost schopnou citu a tou si myslím byl, ne vraždící robot. Film stojí a padá s Duvallem, ale Ivan Passer nechal vyniknout i ostatní - J. Krabbé jako Bucharin,... 5*
Ludvík Bavorský (1973)
Natočit 4 hodinový biják a udržet tempo a přitom neztratit krásu a křehkost filmové řeči. Tohle odlišuje mistry filmu od průměru, řemeslníků. Autentické reálie, propracovaná psychologie postav. Příběh krále, jehož duše odmítala přestat snít. Nevedl osobně z vlastní vůle žádnou válku, nezaložil žádnou velkolepou říši, ale jeho sny žijí a ohromují po století. Hlavní postava vybraná fyzicky podobná s titulní postavou úlohu zvládl a Wagnerova, Schumannova hudba podtrhují tragický osud. Celistvost filmu je obdivuhodná. Mistrova labutí píseň, ale dokonalá. 5*
Kruté moře (1953)
Válečný film, jak má být. Nasyrovo, žádná agitka. Žádné patetické deklamace - vlast je v nebezpečí. Jsi kapitán tak se musíš rozhodnout. Někdy to rozhodnutí stojí spoustu bezesných nocí a lahví whisky. Výborná kamera. Jack Hawkins excelentní. A hlavně - žádný hollywoodský závěr.... 5*
Kříž cti (2012)
Tenhle film je řemeslně dobře zvládnuté dílo. Nemá slabiny. Scénář vykresluje všechny postavy do potřebné podrobnosti. Vše je uvěřitelné. Myslím, že režisér měl šťastnou ruku při volně hlavních představitelů. Bourá zažité klišé o Němcích = fanaticích zblbnutých Hitlerem a odtažitých a nepřístupných a nade všechno povznešených Anglánech. Pak i scénu dvou velících důstojnících společně držících strop, kdy se jeden spontánně začne svěřovat se svými průsery, je uvěřitelná. Další pozoruhodný počin severské kinematografie do pokladnice světového filmu.
Herec (TV seriál) (2020)
Peter Bebjak, to je pojem. Těším se na každý jeho nový počin. Herec je zasazen do charakterylamačského období 50 let, kdy lidi, co se nenechali zlomit končili nadlouho v lágrech nebo na popravišti. Mohl se Standa pochlapit a vymyslet podraz na estébáky? Byl schopný, ale charakterově plochý. Jak jednou začneš spolupráci, není úniku. Dělal to pro rodinu, soused zarytej bolševik bylo memento. Ale stejně si scénář mohl s hlavní postavou pohrát. Od 1. dílu začínala být postava Standy dost předvídatelná, co díl, to jeden podraz a jeden milenec předhozený hochům od STB. V posledním díle ne, tam napráskal ségru a skoro švagra. Zpracování postavy zůstalo pod možnostmi scénáře. Jinak Jan Cina je talent a nesporný příslib kvality u nové herecké generace. 4*
Jízda vysočinou (1962)
Poctivej western. Chlapy co tak trochu účtují se životem. Každej po svym. Drsný zlatokopové svatbu považují za hodně rodinnou záležitost a pro farmářovu dceru je to zlej sen. Ale jsou chlapi, co pro ně čest není jen slovo, ale životní zásada. Často se na ni umírá. Scénář se povedl, herci jsou uvěřitelný, ve svém žánrů top 10! 4*
Fany a pes (2019)
Nápad podívat se na revoltu - pád komunismu ve východním Německu očima 12-ti leté školačky je neotřelý. Pečlivě prokreslené scény. Scény z demonstrací působivé. Realistické vystižení doby a změny postojů obyčejných lidí. Závěr je na mě dost afektovaný , trochu hollywoodský , jinak nelze nic vytknout. 4*
Život kočky (2010)
Film má grády. Zpracování precizní. 70 min. děje co měl spád. Překvapivě nejen lupič, ale i zloduch a vrah Costa měli takřka létající schopnosti a tak je s podivem, jak skončil snímek happyendem? Konec byl trochu nedotažený , ale jinak dobrá práce. 4*
Princova cesta (2019)
Film o naději , síle snů a naději. Vizuálně zdařilý snímek. Nikdy není pozdě doufat. Jak uzavření se dosebe vede jen ke zkáze a postupné celkové devastaci. Dávám 3*
Šarlatán (2020)
" Ta bezmoc je hrozná!" lěčitel Mikolášek - posledlý touhou léčit, ale musí bojovat s vlastními běsy. Mimořádně povedený film po všech stránkách. Famózní Ivan Trojan, nadějné vystoupení Josefa Trojana. Strhující kamera M. Štrby. Scénář se M. Epsteinovi mimořádně vydařil. Probírá mnohovrstevnatou povahou JM, ale hlavně ukazuje rozdíly dvou totalit. Nacistická není bezhlavá - vyzkouší a když JM uspěje - propouští s tím, ten se nám může hodit. Stalinistická - zaslepená - jednou vyslovený ortel podle vymyšleného obvinění nelze změnit. Strach soudruhů, že by byli obviněni ze sympatiím k parazitovi lidu a malé angažovanosti by mohl hněv lidu ( kariéristů na různých postech) obrátit proti nim. Vystoupení prokurátora J. Novotný - je víc než výmluvné! Film nemá slabé místo a celé dvě hodiny nesnižuje tempo, 4*
V síti (2020)
Nechutné temné stránky lidské sexuality! Nejvíc zdrcující je ovšem poslední scéna, kdy odhalený chlápek - jakýsi vedoucí DDM a organizátor dětských táborů , jeho arogantní alibismus - vinni jsou rodiče, kdyby děti víc kontrolovali, tak já bych nebyl pedofil. Úžasná myšlenková konstrukce .... Jinak dokument , jakých se moc nevidí a velké díky tvůrcům za jejich invenci, odvahu a odhodlání 4*
Řím, otevřené město (1945)
Málokdy se podaří vidět takto autentický film. Určitě velká výzva pro režiséra. V hercích rezonují nedávné události a na jejich výkonech je to znát. Film má silný příběh, realistický scénář. Stojí za dívání. 4*
Cesta domů (2019)
To je film , který má tah na branku jaký už jsem dávno neviděl. Jasnej uvěřitelnej příběh. Pochopení otce synem při cestě ke splnění rodinné povinnosti. Road movie, ale scénář a režisér si nevybrali slabší chvilku! Oba herci - otec i syn Alim hrajou na plný pecky. Nejlepší film LFŠ 2020! 4*
Březový háj (1970)
Wajda ve své nejlepší formě. Stanislaw se vrací umřít ke svému bratrovi a ve skutečnosti mu dává příklad, jak žít ( po smrti ženy). Úsporné drama v dechberoucích exteriérech, úsporné dialogy . Snad rolí Michala si režisér Polák vybral M. Perepezka pro roli vraha do filmu Smrt stopařek
Úplně normální rodina (2019)
Nevyžívám se v LBGT tematice, ale tenhle film je střídmě podaný příběh jedné rodiny a to jak se vyrovnávají děti s nastálou situací dospělé neukazuje v dobrém světle. Sobectví. Já se cítím ženou a tak to bude - ať se všichni staví na hlavu. Ale ta jedna věta od dcery tak naléhavá a důležitá " Budeš pořád můj táta ?! " je obsah a smysl toho filmu. Silné téma a seversky dobře zvládnutá psychologie postav. 4*
Srdcová královna (2019)
Silný skandinávský příběh, jak altruismus profesní je doprovázen sobectvím osobním. Frede, Freude, Freude... vždycky na tě dojde... Gustav podlehl... snad ze strachu, snad ze zvědavosti. Doplatil na to, zemřel na pravdu. A taky na lásku. Největší oběť. Kamera skvělá, ale herecký výkon Anny - Trine Dyrholm- na dva oskary. Ostatní jsou statisté- snad jen Gustav - Gustav Lindh zdařile sekunduje. 4*
Národní třída (2019)
Knihu jsem nečetl a ani recenze. Šel jsem naslepo. Docela příjemné překvapení. Scénář nenudí, zapadá do sebe, dává smysl. Kamera citlivá, herecké obsazení bez chyby. Koncert pro Hynka Čermáka, pro tuhle roli se narodil. Rapl českého filmu. Hudba mě nadchla. Altrichter zraje jako víno. Příslib do budoucna. těším se na jeho další film. 4*
Nabarvené ptáče (2019)
Velký filmař Miroslav Ondříček řekl, že film by měl hlavně budit emoce. To se tady povedlo vrchovatě. Četl jsem knihu a viděl film. Marhoul vynechal scény plné násilí, které z knihy kypí jako kaše z pohádkového hrnce. násilí není tady samoúčelné. Film se vrací neodbytně a nechává zaznít tu otázku Proč? Je v člověku v podstatě zlo a jen morálka, výchova a prostředí ho drží uvnitř, nebo je podstatou člověka dobro a jen krajní situace ho mění v bestii? Právě ta proměna Josky z nešťastného kluka píšícího vzkazy na loďku v chladnokrevného zloděje a vraha je to, co nejvíc na filmu děsí. Jen poslední scéna z filmu jako by dává naději, že je ještě cesta zpátky. Kamera oskarová. Herecké výkony excelentní. Režisér Marhoul zraje jako víno Jasný nominant na oscara.
Drsný chlapi (TV film) (1999)
Poctivý western, bývalý desperáti se jedou podat bývalého parťáka pro jeho odklon od morálky. Když hvězdy C&W WN a KK to vezmou do ruky , tak to musí mít spád. Charaktery jak z bronzu. Scénář nic moc, trochu naivní, ale herecké výkony neherců , klobouk dolů...
Fabrika (2018)
Zprvu banální příběh rozehraný ale jako šachová partie bez happyendu. Pod palbou se projevují pravé charaktery. Zbytečné soukromé hrdinství nebo snaha zachovat si tvář? Šedivec bojuji svoji soukromou válku , do posledního výstřelu. Nebojuje o život, pro něj nemá smysl. Bojuje o pravdu a čest. Nemůže prohrát. Silný příběh. Dobrá kamera. Jen tak dál. Jméno Bykov ještě uslyšíme.
Slunovrat (2019)
Zase autorský film. Začátek je dost akční, pak zvolní, ale příběh pokračuje a mnohé překvapení po celých 140 min. Herci nebyli zvučných jmen ale odvedli solidní výkon. Jen hudba byla místy rušivá - méně je někdy více a taky zvuk byl hlavně prvních 20 min. jak z bondovky. Závěr je tvochu crazy, ale jinak slušnej biják , co stojí za to vidět a je to film , co se ještě druhy a někdy i 3.-5. den vrací do hlavy. takových není moc za rok. 80%
Čas vlků (2003)
Haneke toť hodně emocí v husté atmosféře. Rámec a prostředí jsou vždy krajnosti. Existenční problémy ve světě v chaosu. Naděje je vlak. Taky pitná voda, jídlo, baterka, rádio. Buď s e staneme vlky a nebo si zachováme lidskost a přežijeme... Ještě že zůstal poslední záběr filmu- oknem z vlaku jedoucím do... civilizace?...Film mě nezklamal.
Řeka (2018)
Po shlédnutí je to jako de javu, tohle už jsem někde viděl. Dlouhé záběry na krajinu a scénu. Minimum dialogů. Řeka je jako zasvěcení, Iniciace do světa dospělých. Konec dětství. A souboj Aslana s Kanatou. Podobenství o Kainu a Abelovi. Není to film, na který se díváš se zatajeným dechem, ale jeho poetičnost a vizuální stránka je dech beroucí. Bílá vrána, takových filmů se točí hodně málo a je to škoda.
Jatka č. 5 (1972)
Kdo četl knihu a pak viděl film, nemůže být zklamán. Scénář je zdařilý, což potvrdil i autor knihy. Kamera Ondříčka brilantní. Herecké obsazení bez velké hvězdy, ale solidní výkony vč. debutanta M. Sakcse. Dost dobrej film.
Když chci, tak písknu (2010)
Filmová lahůdka. Stopáž akorát, scénář perfektní, herecké výkony na to, že Silviu je neherec a další jsou skuteční vězňové a Ada Condeescu jako příští kultovní herečka C. Mitulesca. Vypointovaný závěr jako symbolický obraz. The show ends. Paralela s Frajerem Lukem o pár let mladším se nabízí automaticky. Rumunská nová vlna má co nabídnout.
Pasťák (1968)
Tohle je master piece Hynka Bočana. Silný příběh, uvěřitelný scénář, I. Vyskočil zvládl roli učitele - vychpvatele dokonale. Syrový film o syrovém prostředí a otupělosti doby a povah. Tohle se komoušům do krámu nehodilo proto čekal na dokončení do převratu. 4*
Annina válka (2018)
Dech beroucí minimalistické drama z války. Bez násilných krvavých scén. Marta Kozlová v titulní roli, to je na Oscara. 6-ti letá neherečka byla celých 75 min. v záběru. Hraje samozřejmě , instinktivně a uvěřitelně. 4* a potlesk ve stoje pro M. Kozlovou