Recenze (1 104)
Kid (1921)
S němým filmem jsme měl praktické zkušenosti jenom jako dítě u Laurela a Hardy, kteří poměrně často dříve běželi na ČT. Kdyby mi někdo řřekl, že budu naměko z němé grostesky, pravděpodobně bych mu nevěřil. Mimo to jsem se tlemil těm nejjednodušším vtípkům, které by teď působily neskutečně trapně. Chaplin byl génius. Nádherný kousek filmové historie. 9/10
Baron Prášil (1961)
Ještě o fous psychedeličtější a výtvarněji stylizované, než Vynález zkázy. IMHO je hrozně moc vidět, jak se tu inspiroval Gilliam a to nejenom stejnojmenným filmem, ale prakticky celou kariérou včetně Monty Pythoní stylizace. Moc mne tam bavila satira "blížíme se k břehům civilizované Evropy" a na pozadí záběry střílejících děl. :) Kopecký si to vyloženě užíval. Když koukám na ocenění vliv, pravděpodobně jedno z nejvýznamnější děl, které dala česká kinematografie světu. 9/10
Vynález zkázy (1958)
Nádherná audiovizuální retrofuturistická dobrodružná pohádka. Z dnešního pohledu už možná příběhově slabší i vzhledem k tomu, že z tohoto příběhového konstruktu vychází neskrývaně polovina bondovek. Ale Karel Zeman tomu vtisknul neopakovatelné kouzlo. Když koukám zpětně na Miazakiho nebo Kurosawu, vůbec bych se ho k nim nebál zařadit. zeman na hrad! Tohle nezestárne nikdy, ale když se teď koukám na Tintina nebo animované zemeckisoviny, to už je hnusné teď, v tomhle by se od něj moderní trikaři a animátoři mohli solidně učit, že u odlehčeného žánru opravdu nejde o realismus a tohle je důkazem. 10/10
Čarodějův učeň (1977)
Příjemná jednohubka s krásnou animovanou vápravou a patřičnš mrazivým příběhem. 8/10 Jedno z nejbizarnějších spojení žánrů s uměleckým prostředkem. Ve výpravě večerníčku docela solidní psycho horor. :))))
Sloní muž (1980)
Užásná studie lidských zrůd, z nichž se ani jedna neskrývá pod maskou v tváři Johna Hurta. 9/10
Naušika z Větrného údolí (1984)
Za mne prozatím nejslabší Miazaki, ale to je pořád strašně moc krásné a epické. 8/10
Božské děti (1997)
Krásný film o prostých lidech. 8/10
Laputa: Nebeský zámek (1986)
Nádherná scifi pohádka. 9/10
Howlův kráčející hrad (2004)
Nádherná epická fantasy se steampunkovým nádechem. Strašně mne bavila ta neortodoxnost děje. 9/10
Nebeští jezdci (1968)
Za mne mnohem lepší Tmavomodrý svět, který to trumfuje možná jen výpravou a hudbou. Škoda Hrzána, to byl skvělý herec. Jsem vděčný za shodu náhod, která rozvolněných šedesátkách dovolila tomuto filmu vzniknout. 9/10