Recenze (551)
Millerovi na tripu (2013)
Komedie s tak vtipnými a nekorektními gagy a skvěle fungujícím hereckým ansámblem, že se jí musí odpustit i jalová příběhová linie s povinným koncem. Jde tu totiž především o ty nekorektní maličkosti na každém kroku! You know'am sayin'? LOL. Small picture of fucking whale #YOLO
La cara oculta (2011)
Hodně vydařená žánrovka, která oplývá atmosférou, dlouho dokáže tahat za nos a nese jasné a pro dnešní svět důležité poselství: BEWARE OF WOMEN :)
První den zbytku tvýho života (2008)
Skutečný život vtesaný do filmu o 109 minutách? Famózní. Smekám!
30 minut po půlnoci (2012)
Můj šálek čaje. Žádné hollywoodské dramatizování, žádné testosteronové výlevy, žádné napovídání divákovi, komu by asi tak měl fandit a co si asi tak má myslet. Místo toho "jen" vynikající herci a skvěle napsané role a dialogy. A když už se po dvou hodinách sem tam ozve náznak monotónosti, vystřihne Paní Režisérka na závěr (anti)akční scénu, u které pravděpodobně zapomenete na půl hodiny dýchat.
Hon (2012)
Skandinávci si tvrdohlavě odmítají užívat faktu, že jsou nejvyspělejší západní demokracií, a bez přestání na sobě hledají i ty poslední zbytky chybiček a charakterových vad. V Honu se pustí do předsudků a popírání preumpce neviny. Nenechají na sobě nit suchou...
Atlas mraků (2012)
Už samotný název prozrazuje do čeho se Wachowští s Tykwerem pustili. Mraky prostě nelze zmapovat. Tak proč se do takové pošetilosti vůbec pouštět? Odpověď naleznete právě v tříhodinovém spletenci šesti příběhů, které se ale nějakým (především asi režijním) kouzlem stanou příběhem jediným, který uplyne v okamžiku. A i když ve své pomíjivosti neodvypráví moc, zanechá toho spoustu.
Země bez zákona (2012)
Pro mě opět potvrzení, že když zajímaví herci hrají zajímavé postavy, jejichž osudy vás upřímně zaujmou, všechno ostatní přijde samo. A taky že charismatický záporák je nezbytností...
Lepší svět (2010)
Ano, i Dánsko má právo točit hezky vypadající filmy s happy endem, a nejen hnusy ála Dogma 95. A pokud mám hodnotit v rámci filmového universa (a ne jen dokonalého skandinávského mikrokosmu), tak o pěti hvězdách nemůže být pochyb.
Zkrat (2011)
Haywire...aneb konečně odpověď na otázku, proč se mi nelíbil Bourne. Čert vem příběh, který je v obou případech stejně předvídatelný a stejně plochý. Soderbergh to ví, a proto příběh redukuje na minimum. Naopak na maximum vysoustruží atmosféru a herecké výkony. A to bez otravných berliček á la "coolově" rozklepaná kamera.
Stud (2011)
Steve McQueen nabízí depresi a vyprázdněnost, která svou intenzitou atakuje Aronofskyho Rekviem za sen. V určitých pasážích filmu vás navíc přizve k událostem, kterých se opravdu účastnit nechcete. Jenže kamera nikam neuhne a nechá vás si "užít" i ty nejdrobnější detaily. A i když vám to při sledování inkriminovaných scén moc dobře po těle neudělá, celkový dojem z filmu je na konci o to silnější.